کرملین پرنده

پوتین یک پناهگاه اتمی پرنده غول پیکر دارد؛ هر آنچه از کرملین پرنده می‌دانیم + عکس

ولادیمیر پوتین در واکنش به تحریم های غرب دستور پرواز کرملین پرنده را که یک پناهگاه اتمی پرنده غول پیکر است، صادر کرد؛ اما ماجرا چیست؟

روسیه یکی از ابرقدرت‌های نظامی جهان است و تجهیزات اتمی بسیاری در اختیار دارد. به نظر می‌رسد یکی از جنگ افزارهای این کشور همان پرنده غول پیکر اتمی باشد که طی روزهای گذشته بر فراز مسکو دیده شده است. این هواپیمای ویژه از آن ولادیمیر پوتین است و طبق گفته‌ها برای جنگ‌های اتمی آماده شده است.

آن طور که مقامات روسی اعلام کرده‌اند، نام این هواپیمای غول پیکر ایلیوشن 80 است و در روز دوشنبه 9 می در میدان سرخ مسکو به انجام تمرینات نظامی و رژه می‌پرداخته است. در واقع پس از این که شوروی سابق در سال 1945 بر آلمان نازی پیروز شد، روسیه به سنت هر ساله در این روز رژه نظامی برگزار می‌کند و این دستاورد را جشن می‌گیرند.

ایلیوشن 80

پناهگاه اتمی کرملین پرنده تهدید جدید روسیه!

کرملین پرنده نام و لقب دیگری برای این غول پرنده است و از سال 2010 به این طرف در هیچ مراسم بزرگداشت «روز پیروزی» مشاهده نشده و حالا پس از 12 سال غیبت این هواپیمای ارعاب انگیز، به نظر می‌رسد پوتین قصد دارد پیامی هشدارآمیز برای جهانیان و خصوصاً غرب ارسال کند. اما در حال حاضر باید به اهمیت این هواپیما و دیده شدن آن در میانه تنش روسیه و غرب بپردازیم.

به نقل از برخی منابع روسی، ایلیوشن 80 که سازمان ناتو نام آن را مکسدم گذاشته است، یک نوع پایگاه فرماندهی هوانورد است که مقامات کرملین می‌توانند به هنگام خطر هسته‌ای و نابودی تمام تأسیسات و زیرساخت‌ها از طریق آن تمامی عملیات‌های هوایی، زمینی، دریایی و موشکی را از داخل کنترل کنند.

رمز روسی این پناهگاه پرنده غول پیکر آیمک است و در واقع اگر خطر هسته‌ای مقامات روسی را تهدید کند، مقامات کرملین می‌توانند درون آن پناه بگیرند و جان خود را نجات دهند. کرملین پرنده اولین پرواز خود را در سال 1985 انجام داد و پس از اعمال تغییرات گسترده‌ای در آن نهایتاً در سال 1987 تحویل روسیه داده شد.

ولادیمیر پوتین

جالب اینجاست که ساخت این هواپیما به صورت محرمانه بوده به طوری که پس از ساخت آن و حدود 5 سال بعد غرب از وجود آن مطلع شد و به هنگام آغاز به کار رسمی این غول پرنده غرب نیز از وجود آن اطلاع پیدا کرد. در واقع این که بتوانید این کرملین پرنده را بیرون از آشیانه خود رویت کنید، دشوار و نادر خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم آخرین باری که مکسدم در آسمان به پرواز درآمده بود، به 12 سال پیش باز می‌گردد. این هواپیمای جنگی تفاوت‌هایی با همتایان تجاری خود دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به پنجره‌های کابین هواپیما اشاره کرد که از بیرون قابل مشاهده نیستند. این تغییر جالب به این علت اعمال شده که از سرنشینان در برابر یک پالس الکترومغناطیسی (EMP) یا انفجار هسته‌ای محافظت کند.

از طرفی تعداد درهای عرشه بالایی کمتر از قبل شده و تنها محل یک پلکان هوایی باقی مانده است. این هواپیما همچنین مجهز به دو محفظه بزرگ ژنراتور برقی است که درون موتورهای آن جاسازی شده‌اند. لازم به ذکر است که ایلیوشن 80 قادر است در آسمان سوخت‌گیری کند و دارای تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی بسیار پیشرفته‌ای است.

دو سال پیش که مهندسان در حال طراحی و تعمیر و نگهداری این غول پرنده بودند، برخی از قطعات آن به سرقت رفت و همین موضوع خبرساز شد. در حال حاضر تنها 4 فروند از کرملین پرنده در روسیه وجود دارد که همه آنها در اختیار و تحت کنترل دسته هشتم هوانوردی اهداف ویژه مستقر در پایگاه هوایی چکالووسکی در نزدیکی مسکو است.

ایلیوشن 80

البته این که روسیه دارای چنین هواپیمای مجهز و ترسناکی است بدین معنی نیست که آمریکا چنین قدرتی ندارد. در واقع تنها کشوری که دارای هواپیمایی معادل با ایلیوشن 80 است، آمریکا است. هواپیمای آمریکا «روز قیامت» نام دارد و یک بوئینگ تغییر کاربری داده شده E-4B است که دقیقا 4 فروند از آن در آمریکا حضور دارند. از این هواپیمای ترسناک تنها به هنگام شرایط اضطراری جنگ هسته‌ای یا بلایای طبیعی استفاده می‌شود.

تنش‌های هسته‌ای روسیه و غرب در آستانه جشن روز پیروزی

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، روسیه پس از حمله به اوکراین از طرف کشورهای غربی تحریم شد و این تحریم‌ها نیز به شدت سختگیرانه بودند. ولادیمیر پوتین در واکنش به این تحریم‌ها برای اولین بار دستور داد تا نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور به حالت آماده باش درآیند. این اقدام از سوی پوتین بی سابقه بود و همین باعث شد ترس و وحشت به جان مردم بیفتد.

ماجرا زمانی ترسناک می‌شود که پوتین می‌گوید در مورد استفاده از سلاح‌های اتمی به هیچ وجه لاف نمی‌زند و اگر نیاز باشد از آنها استفاده خواهد کرد. از طرفی سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آقای دیمیتری یسکوف در مصاحبه‌ای با شبکه CNN گفته است اگر روسیه بخواهد می‌تواند در پاسخ به تهدید وجودی از سلاح اتمی استفاده کند.

در آستانه برگزاری مراسم «روز پیروزی» در تاریخ 9 می 2022، در تلویزیون دولتی روسیه هشدار داده شده بود که جنگ جهانی سوم محتمل است و نباید از ذهن دور داشت که همه ما روزی می‌میریم. از طرف دیگر یکی از کانال‌های دولتی روسیه تصاویر شبیه‌سازی شده‌ای از برخورد موشک شیطان-2 به پاریس، لندن و برلین منتشر کرده است.

ایلیوشن 80

جالب اینجاست که مقامات آمریکایی از روسیه خواسته‌اند دست از صحبت کردن درباره گسترش منازعات و تقابل اتمی بکشد و مجموع اقدامات این کشور را به شدت محکوم کردند. همان‌طور که گفتیم روسیه قصد دارد در روز پیروزی علیه آلمان نازی موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای‌اش را به نمایش بگذارد تا بدین وسیله فشار هسته‌ای بر غرب را تشدید کرده باشد.

در سال 2021 گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که روسیه در حال ساخت دو هواپیمای جدید است تا در صورتی که حمله اتمی رخ دهد، رهبران ارشد نظامی و سیاسی این کشور را به مکان امنی ببرد. یکی از این هواپیماها که قرار است جایگزین ایلیوشن 80 شود، ایلیوشن 400M-96 است که نسخه ارتقا یافته هواپیمای غیر نظامی دوربرد و پهن‌پیکر ایلیوشن 96 محسوب می‌شود.

یکی از همین هواپیماهای مذکور به عنوان هواپیمای اصلی و مورد علاقه پوتین در سفرهای هوایی‌اش عمل می‌کند. گفته شده هواپیماهای جایگزین سهولت بیشتری را برای رهبر روسیه به هنگام نظارت بر نیروها و موشک‌ها در زمان فاجعه هسته‌ای فراهم می‌کنند. نظر شما درباره پناهگاه اتمی پرنده غول پیکر پوتین چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. پوتین یک فرد خودخواه و پر عقده های حقارت است که بیجهت جهان را به ورطه جنگ کشیده متاسفانه ایران نیز از خواستها و دستورات روسیه و شخص پوتین تبعیت و بهتر بگم اجرا دستورات پوتین را بی کم و کاستی انجام میدهد. نمونه عدم فروش نفت و گاز در حریم دریایی خزر متعلق به ایران. فارغ از تغییرات مرز های ابی و قدر السهم 50 درصدی ایران که به 11درصد تقلیل یافته. ایکاش هیچگاه روسیه در همسایگی ایران نبود. چون همیشه در طول تاریخ از تعرض این کشور در امان نبوده. جز در مدت زمامداری پهلوی.

  2. خخخ جنگ اتمی ، اخه پلشت اولا جرات همیچین کاری رو نداری و همش نمیاش هستش

    و همینطور قدرت پوشالی نظامیت هم بر همگان معلوم شد

    دوما و مهمترینش اینکه گیریم اصلا جنگ بشه تو هوایپیما باشی و قتی کشورت نابود شده کجا میخوای فرود بیایی

    و اصلا به چه دردی میخوره زنده باشی ولی کشورت رو نابود کرده باشی