کشف جاده آجری عجیب و مرموز اقیانوس آرام

کشف یک جاده آجری عجیب و مرموز در کف اقیانوس آرام + فیلم

کشف یک جاده آجری عجیب و مرموز در کف اقیانوس آرام و انتشار ویدیوهای آن شگفتی مردم عادی و برخی دانشمندان را برانگیخته است. اما ماجرا چیست؟

طی سفری به یک خط‌الراس، جایی دقیقا در شمال هاوایی، یک جاده آجری عجیب و مرموز به رنگ زرد در وسط اقیانوس آرام کشف شده که شگفتی محققان را به همراه داشته است. کشتی اکتشافی ناتیلوس (Nautilus) که در حال حاضر در حال بررسی منطقه خط‌الراس Liliʻuokalani در اطراف بنای یادبود ملی دریایی Papahānaumokuākea است؛ این جاده عجیب را کشف کرده است.

جاده زرد آجری در کف اقیانوس آرام

محدوده بنای یادبود ملی دریایی که یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده دریایی در سراسر جهان است، وسعتی بزرگتر از مجموع تمام پارک‌های ملی ایالات متحده امریکا دارد و محققان تا امروز تنها 3 درصد از بستر آن را کاوش کرده‌اند.

محققان Ocean Exploration مسئول بررسی و مطالعه این گستره وسیع هستند که بیش از 3000 متر زیر دریا است و بهترین بخش ماجرا این است که هر کسی می‌تواند روند اکتشافات محققان را دنبال کند.

تقریبا هر روزه محققان فیلم‌های جدیدی از اکتشافات خود منتشر می‌کنند و اخیرا ویدیو کوتاهی در یوتیوب منتشر شده که لحظه‌ای را که آن‌ها با جاده زرد آجری مواجه می‌شوند نشان می‌دهد. اما آیا این جاده با شهر افسانه‌ای آتلانتیس ارتباطی دارد؟

در ویدیویی که در ادامه می‌بینید شنیده می‌شود که یکی از محققین می‌گوید: «این جاده آتلانتیس است» و دیگری در جواب می‌گوید: «جاده آجری زرد؟»

در این میان یکی دیگر از اعضای تیم می‌افزاید: «این واقعا عجیب است» و دیگری در پاسخ به او می‌گوید: «شوخی میکنی؟ این دیوانه‌‌کننده است»

بستر کشف شده توسط محققان در اطراف کوه دریایی نوتکا، با وجود قرار گرفتن زیر حدود هزار متر آب به طرز عجیبی خشک به نظر می‌رسد. بخش کوچکی از این بستر خشک شباهت زیادی به یک جاده آجری دارد و در توضیحات ویدیو یوتیوب که در بالا می‌بینید آمده:

شکستگی‌های منحصر به فرد 90 درجه و منظم این سنگ‌ها به احتمال زیاد مربوط به فشار زیاد چرخه‌های گرمایش و سرمایش ناشی از فوران‌های متعدد آتشفشانی در این محدوده است.

در نظر اول و با کشف جاده آجری عجیب و مرموز اقیانوس آرام، بسیاری شروع به گمانه‌زنی درباره ارتباط این جاده با یک دنیای جادویی و شگفت‌انگیز کردند، که البته الزاما اشتباه نیست. به بیانی بهتر کشتی ناتیلوس ما را به سفری به بخش‌هایی از سیاره می‌برد که تاکنون هرگز ندیده‌ایم و جاده آجری کشف شده نشانه‌ای از مسیر درستی است که محققان در آن قرار دارند؛ در نتیجه احتمالا به زودی اطلاعات بیشتری درباره ابعاد پنهان زمین‌شناسی و ساخت کره زمین منتشر خواهد شد.