گوگل پلی استور، اپلیکیشن های روسی

گوگل پلی استور، اپلیکیشن های روسی را نابود می‌کند

تحریم‌های موبایلی علیه روسیه و شهروندانش در حال تشدید است و در آخرین اقدام، گوگل پلی استور عملا اپلیکیشن های روسی را نابود می‌کند.

تداوم جنگ روسیه و اوکراین به زودی توسعه‌دهندگان روسی اندروید را از دریافت دستمزد در ازای کار خود بازمی‌دارد و به گفته گوگل این اقدام به طور مستقیم زیرمجموعه دیگر اقدامات کشورهای غربی در تحریم روس‌ها محسوب می‌شود و در نتیجه آن، کاربران دیگر نمی‌توانند برای برنامه‌های پولی اندروید که توسط توسعه‌دهندگان روس ساخته شده‌ باشند، هزینه‌ای پرداخت کنند یا برنامه را به‌روزرسانی کنند. این عملا بدان معناست که گوگل پلی استور اپلیکیشن های روسی را در خطر نابودی قرار داده است.

تحریم اپلیکیشن های روسی توسط گوگل

گوگل در اطلاعیه‌ای که در وب‌‌سایت Play Console منتشر کرده،‌ خاطرنشان می‌کند که گوگل پلی استور از 5 می 2022 دانلود و به‌روزرسانی‌های برنامه‌های پولی را در روسیه مسدود خواهد کرد.

البته برنامه‌های رایگان از این قاعده مستثنی هستند به این معنا که کاربران همچنان می‌توانند آن‌ها را دانلود و به‌روزرسانی کنند، اما برنامه‌های پولی طبق قاعده پیش‌گفته مسدود می‌شوند.

تحریم اپلیکیشن های روسی توسط گوگل

البته در عین حال گوگل راهکارهایی را هم پیشنهاد کرده که یکی از آن‌ها تعویق یک‌ساله تمدید اشتراک است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه از برنامه‌ها استفاده کنند:

در صورت تمایل، می‌توانید برنامه خود را به صورت رایگان ارائه دهید یا اشتراک پولی را در این بازه زمانی حذف کنید.

این اقدام دقیقا دو ماه بعد از زمانی انجام می‌شود که گوگل سیستم صورت حساب گوگل پلی را در روسیه متوقف کرد و از 10 مارس کاربران روسی از خرید اپلیکیشن، پرداخت هزینه اشتراک و یا خرید درون برنامه‌ای به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده توسط غرب منع شدند.

دو هفته بعد روسیه با ممنوعیت گوگل نیوز (Google News) و مسدود کردن دسترسی به news.google.com به نوعی واکنش نشان داد.

از زمان حمله روسیه به همسایه جنوب غربی خود اوکراین،‌ کشورهای غربی تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع کرده‌اند که در نتیجه آن‌ها بانک‌های روسی از شبکه پرداخت سوئیفت و سرویس‌هایی چون اپل پی و گوگل پی محروم شده‌اند. همچنین بسیاری از بزرگترین شرکت‌های فناوری از جمله فیسبوک، توییتر، مایکروسافت و غیره از این کشور خارج شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*