ماهواره ایرانی نور 2

نخستین تصاویر ماهواره ایرانی نور 2 از فضا به زمین ارسال شد

پس از سال‌ها تلاش، ایران نیز موفق شد به کمک ماهواره از زمین تصویربرداری کند. حالا نخستین تصاویر ماهواره ایرانی نور 2 از فضا به زمین ارسال شده است.

کشور ما نیز طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی را مبنی بر ارسال ماهواره به مدار زمین آغاز کرده و گاه در این زمینه شکست خورده و گاهی نیز موفق بوده است. ماهواره ایرانی نور 2 یکی از این پروژه‌های موفق است که به تازگی تصاویری با وضوح و دقت تفکیک زیاد به زمین مخابره کرده است.

نخستین تصاویر ماهواره ایرانی نور 2 را تماشا کنید

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عکسی را که ماهواره نور 2 گرفته منتشر کرده و پیرو آن نوشته:

چه کسی باور می‌کرد که روزی ماهواره ایرانی در مدار 500 کیلومتری زمین قادر باشد از همه جای کره زمین تصویربرداری رنگی کرده و این تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که آنها هم به دست جوانان ایرانی ساخته شده‌اند، مخابره کند؟ چه کسی باور می‌کرد که ایران به جمع باشگاه کشورهای صاحب فناوری ماهواره‌ای بپیوندد؟

تصاویر ماهواره ای مرودشت فارس

تصاویر ماهواره ای خورموج بوشهر

به گفته وزیر ارتباطات، این اولین باری است که ماهواره نور 2 و یک ماهواره بومی ایرانی موفق شده تصاویری رنگی و کاربردی آن هم با وضوح بالا و دقت تفکیک زیاد به زمین ارسال کند. دیدن این دستاورد بزرگ جای بالیدن و احساس غرور دارد. وی در ادامه گفته به جوانان ایرانی که از میان دشمنی‌ها، تحریم‌ها و تنگناها پیش رفته‌اند و در بیکران آسمان و فضا رقیب کشورهای صاحب نام شده‌اند درود می‌فرستد. وی در ادامه تأکید کرد:

حالا هم فناوری ساخت ماهواره، هم ارسال و استقرار ماهواره و هم راه اندازی و کاربردی کردن ماهواره در دستان دانشمندان ایرانی است؛ صدها نخبه و نابغه‌ای که تعهد و تخصص را با هم آمیخته‌اند و سال‌هاست برای توسعه دانش فضایی در گمنامی کار کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌ایم. شیر مادر و نان پدر حلالتان باد که گل کاشتید.