5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI شیائومی + راه حل

رابط کاربری می یو آی شیائومی باگ‌های زیادی دارد. در این مطلب به 5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI خواهیم پرداخت و راه حل آنها را شرح می‌دهیم.

کمپانی شیائومی از همان ابتدا همچون سایر برندهای مطرح از جمله سامسونگ، رابط کاربری اختصاصی خود را داشته و نام این رابط کاربری را می یو آی – MIUI گذاشته است. این رابط کاربری مشکلات و ایرادهای زیادی به خصوص در اولین آپدیت‌هایش دارد، ولی در مجموع پرامکانات‌ترین رابطی است که تاکنون وجود داشته و به پیچیدگی مشهور شده است.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI را بشناسید و رفع کنید

رابط کاربری MIUI حتی قبل از این که اندروید استوک چیزی برای عرضه کردن داشته باشد، ترفندها و نکات جالبی را برای دارندگان گوشی های شیائومی منتشر کرده است. یکی از مشکلاتی که دقیقا گریبان‌گیر کاربران شده و دردسرساز شده، همین ویژگی‌های بیش از حد آن است. امروز می‌خواهیم چند مورد از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی را که برای گوشی های شیائومی به وجود می‌آید با یکدیگر مرور کنیم و برای هر یک راه حلی ارائه بدهیم.

خوشبختانه پوسته اندرویدی می یو آی به لحاظ زیبایی‌شناسی همچنان تجربه‌ای لذت‌بخش و مناسب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این پوسته با اندروید ناب و خالص فاصله دارد و حتی گاهی بیش از حد از روی پوسته اپل تقلید می‌کند. در نسخه‌های اخیر MIUI شاهد طراحی‌های عجیب و غریب و پوسته‌های اندرویدی متنوعی می‌شویم.

خبر خوب این است که اغلب مشکلاتی که برای این رابط کاربری به وجود می‌آید قابل حل است. در ادامه لیستی از این مشکلات را آورده‌ایم و قصد داریم به مرور به هر یک از آنها بپردازیم. توجه داشته باشید که گاهی اوقات نباید رابط کاربری گوشی خود را ولو برای چند ماه آپدیت کنید، زیرا برخی مواقع دیده شده آپدیت‌های زیاد باگ‌هایی دارند که به سیستم نرم افزاری گوشی آسیب می‌رسانند.

1. دوبخشی شدن نوار اعلان و تنظیمات سریع

اگر نسخه‌های جدید می یو آی را در حال حاضر دارید، حتما متوجه شده‌اید که در به‌روزرسانی‌های جدید نوار اعلانات قدیمی و تنظیمات سریع تغییر کرده است. در آپدیت های جدید شیائومی برای این بخش نام مرکز کنترل یا همان کنترل سنتر را برگزیده و همچون گوشی‌های آیفون شکلی دو تکه برای اعلانات و تنظیمات سریع تعبیه کرده است.

بنابراین این روزها مرکز کنترل و صفحه اعلانات به دو نیمه تقسیم شده و برای این که به کنترل سنتر دسترسی پیدا کنید باید انگشت خود را از بالا سمت راست به پایین بکشید در حالی که برای تماشای اعلانات می‌توانید انگشت خود را از بالا سمت چپ به پایین بکشید.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

 

ممکن است نتوانید با این موضوع کنار بیایید و بخواهید همان نوار اعلانات سنتی و قدیمی اندروید را دوباره داشته باشید. خبر خوش این است که شیائومی شما را مجبور به استفاده از این روش نمی‌کند و می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، اعلان‌ها و مرکز کنترل، سبک مرکز کنترل را به طرح کلاسیک اندروید تبدیل کنید. در اینجا به محض این که نسخه قدیمی را فعال کنید، به منوی یکپارچه اعلان و تنظیمات سریع هدایت می‌شوید.

2. مشکل صفحه اسکن برنامه‌ها به هنگام نصب

هنگامی که می‌خواهید روی گوشی های شیائومی برنامه‌ای نصب کنید کمی همه چیز عجیب و غریب به نظر می‌رسد. حتما تا به حال دیده‌اید که وقتی یک برنامه‌ای را از گوگل پلی دانلود می‌کنید یا این که آن را از منابع ناشناس دیگر نصب می‌کنید، یک صفحه بینابینی برایتان به نمایش در می‌آید.

صفحه بینابینی که از آن صحبت می‌کنیم در واقع مربوط به ویژگی اسکن بدافزار شیائومی است. این صفحه در برخی از گوشی های قدیمی شیائومی مکانی است برای ارائه تبلیغات و فرصتی است که شرکت‌های مختلف تبلیغات خود را در آنجا نمایش دهند. یکی از بزرگترین مزاحمت‌هایی که در رابط کاربری MIUI وجود دارد، همین تبلیغات شیائومی است.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

 

البته گفتنی است که اگر برنامه‌های خود را از منابع متفرقه و ناشناس نصب می‌کنید بهتر است این گزینه را غیر فعال نکنید، وگرنه چون گوگل پلی پروتکت وجود دارد این آپشن اضافی به نظر می‌رسد. بنابراین مراقب باشید که اگر این ویژگی را غیر فعال کنید آن وقت ممکن است برنامه‌های مخرب روی گوشی شما نصب شوند.

در نهایت باید گفت که اگر از قابلیت‌های اسکن بدافزار خود گوگل رضایت دارید می‌توانید این ویژگی اسکن و صفحه نمایش را که محلی برای تبلیغات است، غیر فعال کنید. برای غیرفعال‌سازی این آپشن باید وارد برنامه امنیت شوید، تنظیمات را انتخاب کرده و به بخش اسکن امنیتی مراجعه کنید. در این بخش باید دنبال گزینه‌ای تحت عنوان «اسکن قبل از نصب» بگردید و آن را غیر فعال کنید.

3. بهینه سازی باتری

یکی از شرکت‌هایی که تلاش زیادی برای به حداکثر رسیدن بهینه سازی باتری انجام می‌دهد، شیائومی است. گاها تلاش‌های بیش از حد این کمپانی در رابط کاربری می یو آی باعث می‌شود کاربران خسته و آزرده‌خاطر شوند. این رفتار می‌تواند آثار جانبی مانند بستن برنامه‌های پس زمینه یا تأخیر در اعلان‌ها را به همراه داشته باشد.

اگر سری به وبسایت Dont Kill My App بزنید، پس از برندهایی مانند سامسونگ و وان پلاس، شیائومی در جایگاه سوم قرار دارد و این جایگاه برای مدیریت تهاجمی باتری است. این مشکل در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد، ولی خوشبختانه باید بگوییم که می‌توان آن را به سادگی رفع کرد.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

 

ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و باتری را انتخاب کنید. در این  قسمت روی باتری که در کنار «بهینه سازی باتری» قرار دارد بزنید و روی app battery saver یا همان ذخیره سازی باتری برنامه‌ها ضربه بزنید. در این قسمت باید روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید. در ادامه تعدادی گزینه پس زمینه به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید روی گزینه «بدون محدودیت» ضربه بزنید.

البته در گوشی های شیائومی برخی از برنامه‌ها زمانی به خوبی کار می‌کنند که گزینه بهینه سازی باتری روشن یا فعال باشد. توصیه ما این است که هرگونه محدودیتی را برای برنامه‌های پیام رسان، پخش کننده‌های موسیقی و هر برنامه دیگری که به اعلان‌ها یا عملکرد ثابت پس زمینه نیاز دارد از این طریق نامحدود کنید یا حواستان به آنها باشد تا مطمئن باشید که با وجود این محدودیت‌ها همچنان عملکرد خوبی دارند.

4. تبلیغات سیستمی

حتما شما هم از این که هر برنامه‌ای را باز کنید و با انبوهی از تبلیغات مزاحم روبه‌رو شوید ناراحت و ناراضی هستید. کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه است که پای تبلیغات مزاحم را به گوشی‌های خود باز کرده است. بدین ترتیب شیائومی با اجازه دادن به برنامه‌های مختلف این امکان را کسب کرد تا درآمد بیشتری به دست آورد.

از مهم‌ترین مزاحمت‌هایی که در گوشی های شیائومی وجود دارد همین تبلیغات نامناسب هستند. ماجرا زمانی کاربران را عصبانی می‌کند که برای خرید یک گوشی رده بالای شیائومی کلی هزینه کنید و باز هم سر و کله تبلیغات مزاحم پیدا شود. خوشبختانه چند راه حل برای این مشکل وجود دارد.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

 

اولین روشی که برای غیر فعال سازی تبلیغات در گوشی های شیائومی وجود دارد، غیر فعال سازی گزینه MIUI System Ads است. برای این کار می‌توانید به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و رمز عبور و امنیت را انتخاب کنید. سپس از طریق گزینه مجوز و بازگردانی قادر خواهید بود برنامه MSA را پیدا کنید و کلید مقابل آن را خاموش کنید.

از طرف دیگر می‌توانید تبلیغات در برخی از برنامه‌های رابط کاربری را از طریق خود آن برنامه‌ها غیر فعال کنید؛ برای مثال برخی برنامه‌ها مانند برنامه امنیتی، پخش کننده موسیقی، پخش کننده ویدیو و مدیریت فایل. برای این کار می‌توانید به منوی تنظیمات بروید و در برنامه مربوطه دکمه نمایش تبلیغات را خاموش کنید.

5. کشوی برنامه‌ها کجاست؟

جدیدترین گوشی های شیائومی که به احتمال زیاد شما نیز دارنده یکی از آنها هستید، مجهز به گزینه‌ای تحت عنوان کشوی برنامه در هنگام راه‌اندازی هستند. اگر در طی فرآیند راه‌اندازی به هر دلیل این گزینه را غیر فعال نکرده‌اید دستگاه به صورت پیش فرض در حالت بدون کشو قرار خواهد گرفت.

5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI

خبر خوب این است که این ویژگی را نیز می‌توان با مراجعه به تنظیمات حل کرد. برای این کار پس از ورود به منوی تنظیمات روی صفحه اصلی ضربه بزنید و سپس مجددا روی صفحه اصلی ضربه بزنید. حالا روی کشوی برنامه ضربه بزنید. اگر صاحب یکی از گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی باشید که مجهز به کشوی برنامه نیست، می‌توانید از پوکو لانچر بهره ببرید. این برند وابسته به شیائومی لانچر خودش را در پلی استور معرفی کرده و کشوی برنامه را به طور پیش فرض در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظر شما درباره این 5 مشکل اساسی در رابط کاربری MIUI چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این ها مشکل نبودن به قول دوستمون شخصی سازیه به غیر از حذف تبلیغات.کسی که این موارد رو بلد نیست همون گوشی ۳۳۱۰ نوکیا بگیره دستش.

  2. بجز تبلیغات که بسیار محدود هم هستند و نه انبوه، بقیه عناوین کاملا شخصی هستند و مشکل به حساب نمیان. بر اساس دیدگاه شما هر چیز کوچکی هم میتونه مشکل باشه.
    اتفاقا MIUI اصلا هم پیچیده نیست. کاملا منطقی و کاربردی تهیه شده. کسانی که از گوشی فقط بلدند پیامک بفرستن و تلفن جواب بدهند به نظرشان MIUI پیچیده است. برای اینها همان symbian و java کافی بود.

  3. درود. لطفا راهکاری ارائه دهید، برای زمانی که با من تماس میگیرند. وقصد پاسخ دهی دارم. کلید های قرمز و سبز که برای قطع و وصل تماس است. در اثر چرخش گوشی طبیعتا با سیستم میچرخد. (گزینه چرخش با سیستم روشن) کافیست که در هنگام چرخش سیستم، جهت لمس دکمه سبز، همزمان سیستم چرخش داشته باشد. در این زمان گوشی همچنان زنگ میخورد. اما در هیچ جای گوشی اثری از ان کلید قرمز و سبز نیست. از کشوی بالای صفحه، پس زمینه برنامه هاو…. و انقدر زنگ میخوره تا تماس گیرنده منصرف بشه. یعنی هیچ کلیدی برای پاسخ دهی وجود نداره. در صورتی که در گوشی قبلی ام (هواوی) کافی بود با پایین کشیدن صفحه از بالا به کلید های قطع و وصل دسترسی داشتم. سپاسگزار میشم اگر راهنمایی بفرمایید. گوشی اینجانب رد می نوت 10 پرو مکس

  4. سلام.آقا ما گوشیه رد می 10 5G رو بروز رسانی 13 زدیم همه چیمون پرید گوشی رفت تو حالت boot مزخرفه بابا …گارانتی هم بردیم بعد سه روز گفت دیگه بروزرسانی نکن….مشکل گوشی کاملا حل شد!!!!!!!!!