افزایش قیمت اینترنت

وزارت ارتباطات تحت این شرایط، اجازه افزایش قیمت اینترنت را صادر می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خط قرمز و شروط این وزارتخانه برای صدور مجوز افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل را اعلام کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تغییر قیمت اینترنت عنوان کرد از سال ۱۳۹۵ تا به امروز با وجود چند برابر شدن هزینه‌ها همچنان تعرفه‌های اینترنت ثابت و موبایل ثابت مانده است. وی افزود هدف وزارت ارتباطات همواره ارتقای کیفیت شبکه بوده، اما با توجه به این که برای توسعه شبکه باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام شود، اپراتورها اعلام کردند به دلیل ثابت ماندن درآمدها و چندین برابر شدن هزینه‌ها توان سرمایه‌گذاری ندارند و برای توسعه باید تعرفه‌ها افزایش پیدا کند.

شروط افزایش قیمت اینترنت

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد وزارت ارتباطات در حال حاضر با درخواست اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت موافقت نکرده است، اما فعلا به آنها اجازه داده شد تا بسته‌هایی که طبق مصوبه سال ۱۳۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات کمتر از کف قیمت بودند را حذف کنند. وی افزود اپراتورها برای ارائه بسته‌های جدید باید کیفیت را افزایش دهند؛ در واقع اپراتورها موظف هستند ظرف 3 سال آینده سرعت اینترنت را به 2 برابر افزایش دهند، پوشش 4G را به ۱۰۰ درصد برسانند و در سراسر کشور ۱۰ درصد ارتباطات بر پایه نسل پنجم اینترنت را راه‌اندازی کنند.

زارع پور در ادامه تاکید کرد اپراتورها می‌بایست برنامه خود برای تحقق اهداف تعیین شده را ارائه دهند و اگر این اهداف تحقق پیدا کند، ما به آنها اجازه می‌دهیم تا بسته‌های جدید را با تعرفه‌های جدید به گونه‌ای که به مردم فشار وارد نشود عرضه کنند. وی خاطرنشان کرد خط قرمز این وزارتخانه ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات بوده و ما قصد نداریم درآمد و سود اپراتورها را افزایش دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*