پیکاپ G9

پیکاپ G9 به عنوان نسخه چینی فورد رپتور توسط بهمن موتور به زودی در ایران + عکس و مشخصات

پیکاپ G9 که به عنوان نسخه چینی فورد رپتور شناخته می‌شود به زودی توسط بهمن موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ چینی آشنا می‌شویم.

پیکاپ ها طی سال‌های اخیر با ظاهری جذاب، امکانات پیشرفته و قابلیت‌های آفرودی متعدد توانستند نگاه مشتریان زیادی را در بازارهای مختلف به خود جلب کنند. در بازار ایران نیز به دلیل این که بسیاری از شاسی بلندهای چینی در ردیف خودروهای شهری قرار دارند و و از قابلیت حرکتی ۴×۴ بهره نمی‌برند، مشتریان بیش از پیش به خرید پیکاپ های جدید بازار از جمله پیکاپ کی ام سی تی 8 و پیکاپ کلوت مکث موتور روی آوردند. در همین راستا گروه بهمن نیز سعی دارد سهم خود از این بازار در حال رشد را افزایش دهد.

خبرها حاکی از آن است که گروه بهمن قصد دارد پیکاپ جدید شریک تجاری خود یعنی شرکت ZX AUTO را به بازار ایران عرضه کند. پیکاپ G9 یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پیکاپ های بازار چین محسوب می‌شود که با الهام از پیکاپ پرفروش فورد اف ۱۵۰ طراحی شده و از قابلیت‌هایی در سطح استانداردهای جهانی بهره می‌برد.

معرفی پیکاپ G9

بخش طراحی بیرونی

پیکاپ G9

پیکاپ G9 همانند سایر پیکاپ‌ها از ظاهری نسبتا خشن بهره می‌برد. در نمای جلو آن شاهد جلوپنجره بزرگ کرومی مشابه پیکاپ فورد اف ۱۵۰ هستیم که در وسط آن لوگوی این برند چینی خودنمایی می‌کند. همچنین طراحان با نصب دو قلاب بکسل در وسط سپر توانستند در بخش جلو این خودرو نمای با ابهتی را به وجود آورند.

پیکاپ G9

طول پیکاپ G9 به 5692 میلی‌متر، عرض آن به 2045 میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۹۲۰ میلی متر و فاصله محوری آن نیز به ۳۵۱۳ میلی‌متر می‌رسد. این پیکاپ با چنین ابعادی توانسته لقب بزرگ‌ترین پیکاپ بازار چین را به خود اختصاص دهد.

پیکاپ G9

نمای عقب این خودرو ساده بوده و طراحان برای این بخش چراغ‌های عمودی معمولی و سپری بزرگ با زیرپایی در دو طرف را در نظر گرفتند. گفتنی است این خودرو در سه مدل تجاری، مسافری و رقابتی روانه بازار شده که هر کدام از آنها از ویژگی‌های طراحی متفاوتی بهره می‌برند؛ برای مثال مدل تجاری این خودرو دارای فاصله محوری بیشتر و سپرهای ساده و مشکی بوده، اما مدل رقابتی به ویژگی‌های آفرودی بیشتری مجهز شده و از سپر جلوی منحصربه‌فرد، رینگ‌های مشکی و لاستیک‌های آفرودی به همراه باربند مشکی بهره می‌برد.

بخش طراحی داخلی

پیکاپ G9

این خودرو در بخش طراحی داخلی نیز همانند پیکاپ‌های جدید طراحی شده است. در واقع طراحان برای بخش‌های مختلفی نظیر صندلی‌های خودرو، غربیلک فرمان، بخش داخلی درها، کنسول میانی و داشبورد از چرم با کیفیت استفاده کردند که باعث شده این خودرو بسیار جذاب و لوکس به نظر برسد. همچنین سرنشینان این خودرو به فضای بسیار راحت و جاداری دسترسی خواهد داشت که می‌تواند نسبت به سایر شاسی بلندهای بزرگ و لوکس سواری راحت‌تری را در سفرهای طولانی به همراه داشته باشد.

مشخصات فنی

این پیکاپ چینی به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای چون تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز بوده و به کمک آنها بازدهی بالا، مصرف سوخت پایین و عملکردی نرم و بی‌صدا را به همراه خواهد داشت.

پیکاپ G9

شرکت سازنده این پیشرانه را با مواد بسیار مقاوم ساخته و برای موتور آن نیز برنامه کالیبراسیون ویژه‌ای را در نظر گرفته تا قدرت آن را به حداکثر برساند و مصرف سوخت آن را نیز بهینه کند. علاوه بر این، پیشرانه پیکاپ G9 از عمر طولانی‌تری نسبت به نسخه‌های مشابه بهره می‌برد. مواردی چون آیرودینامیک بهینه بدنه خودرو با مقاومت هوای کم در حین رانندگی، فنربندی با طراحی دو جناغی از جنس آلیاژ آلومینیوم- منیزیم، توپی چرخ مستحکم و اکسل‌های قدرتمند به عنوان سایر ویژگی‌های برجسته این خودرو در بخش فنی محسوب می‌شوند.

شرکت ZX AUTO این پیکاپ فول سایز را به گونه‌ای طراحی کرده تا بتواند در مسیرهای آفرودی نیز عملکرد مناسبی را ارائه دهد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF وظیفه دارد قدرت تولیدی از پیشرانه این خودرو را به تمام چرخ‌ها برساند. در واقع این خودرو با برخورداری از ویژگی‌هایی چون امکان انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری در کنار سیستم فنربندی هوشمند و شاسی می‌تواند در مسیرهای آفرودی و ناهموار، رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه دهد.

امکانات ایمنی

طراحان بدنه این پیکاپ را از مواد فولادی و پلیمری ساخته‌اند تا علاوه بر استحکام بالا، وزن خودرو نیز نسبت به رقبا به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. این خودروی چینی به 4 کیسه هوا شامل کیسه هواهای راننده و سرنشین به همراه دو کیسه هوای جانبی مجهز شده که از بالا بودن سطح ایمنی این خودرو حکایت دارد. همچنین پیکاپ G9 از ترمزهای قدرتمند با کالیپرهای دیسکی در هر چهار چرخ بهره می‌برد.

ویدیو

از سایر امکانات ایمنی پیکاپ G9 می‌توان به برف پاک کن‌های اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش اشاره کرد.

امکانات رفاهی

پیکاپ G9 در بخش امکانات رفاهی نیز به مواردی چون کفی اتاق بار، پرده اتوماتیک برقی محفظه بار، ترمز پارک برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، دکمه‌های کنترل از روی فرمان، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۰ جهت، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، شارژر مجزا برای ردیف عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، سیستم ضبط وقایع خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه اطراف خودرو، اتصال بلوتوثی موبایل با قابلیت اسکرین میرورینگ، سیستم مولتی مدیا با قابلیت‌های فرمان صوتی و مانیتور بزرگ لمسی مجهز شده است.