پژو 206 صندوقدار یا ال 90

پژو 206 صندوقدار یا ال 90 ؛ کدام را بخریم؟

اگر بین خرید پژو 206 صندوقدار یا ال 90 مردد مانده‌اید این مطلب را از دست ندهید؛ در ادامه مشخصات فنی و امکانات هر دو خودرو را بررسی خواهیم کرد.

در بازار خودروهای داخلی معمولا در ازای هر خودرو یک رقیب داخلی نیز برای آن وجود دارد و این موضوع تصمیم‌گیری را همواره دشوار می‌کند. در سگمنت خودروهای سدان اقتصادی بازار ایران می‌توان دو خودروی 206 صندوقدار و ال 90 را رقبای نزدیک به هم دانست.

پژو 206 صندوقدار یا ال 90؟

پژو 206 صندوقدار

ایران خودرو از سال‌ها پیش اقدام به تولید پژو 206 کرد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. پس از چند سال و با ورود به بازار سدان‌های اقتصادی این شرکت تصمیم گرفت برای رفاه حال خانواده‌هایی که علاقه‌مند به خرید یک خودروی جادار و در عین محبوب هستند، نسخه سدان 206 را با نام پژو 206 اس دی روانه بازار کند.

خودروی ال 90 نیز از آن خودروهای مقاومی است که توانسته محبوبیت زیادی در بازار داخلی به دست آورد. ظاهر این خودرو شاید چندان به چای رقیب خود نرسد، اما طرفداران خود را دارد. در ادامه به مقایسه این دو محصول می‌پردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

مقایسه ال 90 و پژو 206 صندوقدار از نظر طراحی ظاهری

ال 90

اینجا جایی است که باید گفت اگر ظاهر و طراحی خودرو برایتان اولویت دارد باید از خیر خرید ال 90 بگذرید. اغلب خریداران و کارشناسان بر این باور هستند که خودروی ال نود ظاهر خوشایندی ندارد و طراحان آن به هیچ وجه به فکر ظرافت و ریزه‌کاری در آن نبوده‌اند. در واقع طراحی جعبه‌ای شکل این خودرو دال بر این موضوع است.

اما در طرف دیگر با پژو 206 سر و کار داریم که طراحی هنرمندانه و ظریف‌تری از رقیب خود دارد. بد نیست بدانید که از زمان طراحی این خودرو تا به امروز مدت زیادی است که می‌گذرد، اما همچنان در نظر مشتریان زیبا به نظر می‌رسد. بنابراین در یک نگاه اگر بخواهیم نظر بدهیم، این پژو 206 صندوقدار است که پیروز میدان می‌شود.

درون کابین هر دو خودرو نیز همچون بیرون است و نمی‌توان برتری خاصی در ال 90 مشاهده کرد. هم از نظر کیفیت متریال به کار رفته درون کابین و هم از نظر طراحی داشبورد برتری با پژو 206 است. گفتنی است تنها مزیتی که خودروی ال 90 درون کابین به مشتریان می‌دهد، فضای وسیع‌تر برای نشستن سرنشینان است. در واقع بخش داخلی و ردیف دوم صندلی‌ها در ال نود برای خانواده‌ها کارایی بیشتری دارد. در مجموع برنده این رقابت در بخش طراحی پژو 206 اس دی است.

پژو 206 صندوقدار

مقایسه پژو 206 صندوقدار و ال 90 از نظر مشخصات فنی

تفاوت میان دو خودروی پژو 206 صندوقدار و ال نود در مشخصات فنی چشمگیر نیست و هر دو خودرو مجهز به پیشرانه‌های 16 سوپاپ با حجم یکسان هستند. از طرف دیگر توان خروجی هر دو خودرو یکسان است و موتور 1.6 لیتری هر دو می‌تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند.

البته در زمینه شتاب صفر تا صد، این ال 90 است که با یک ثانیه شتاب بیشتر عملکرد بهتری از رقیب خود دارد. بنابراین توان و قدرت هر دو خودرو از نظر فنی یکسان ارزیابی می‌شود، ولی همان‌طور که مشاهده کردید، ال نود به علت شتاب بهتر می‌تواند برنده این قسمت باشد.

ال 90

یکی دیگر از برتری‌های ال 90 در این قسمت، کیفیت سواری بهتری است که دارد. در واقع سرنشینان به هنگام رانندگی کوبش کمتری را درون اتاق این خودرو حس می‌کنند. این سواری نرم و بدون کوبش یک عیب بزرگ دارد و آن عبور پرسرعت از پیچ‌ها است که باید هنگام راندن ال نود به آن دقت زیادی داشت. پژو 206 در زمینه هندلینگ پیچ‌ها عملکرد بهتری از رقیب خود دارد. محصول رنو اگرچه کابین بازتر و جادارتری به راننده و سرنشینان می‌دهد و سطح تسلط بیشتری را به ارمغان می‌آورد، اما چنین مشکلی را نیز خواهد داشت.

مقایسه ال 90 و پژو 206 صندوقدار از نظر امکانات رفاهی

اختلاف میان امکانات رفاهی و آپشن‌های این دو خودرو آنقدر زیاد نیست و در مواردی مثل تهویه اتوماتیک برای 206 اس دی و آینه‌های جانبی گرم کن دار برای رنو ال 90 خلاصه می‌شود. از جمله امکانات مشترک این دو محصول می‌توان به شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، مه شکن‌های جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی و تنظیم دستی صندلی‌های جلو اشاره کرد.

همان‌طور که مشاهده کردید تفاوت‌های این دو خودرو در آپشن‌ها و امکانات رفاهی آنقدرها نیست و به چشم نمی‌آید. البته ناگفته نماند که امکانات پژو 206 و رنو ال نود در سطح پایینی از استاندارد قرار دارد. از این‌ها که بگذریم بد نیست نگاهی به سطح ایمنی این خودروها بیندازیم.

پژو 206 صندوقدار

در سال 2005 رنو ال 90 موفق شده از موسسه یوروانکپ اروپا سه ستاره ایمنی دریافت کند. این سه ستاره برای سرنشینان بزرگسال و کودک بوده است. این امتیاز در حالی است که پژو 206 صندوقدار موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه مذکور شده است. لازم به ذکر است که پژو 206 اس دی این 4 ستاره را 5 سال قبل از رنو ال 90 دریافت کرده است.

گفتنی است که استانداردهای موسسه یوروانکپ در سال 2005 بسیار بیشتر از سال 2000 بوده و اگر صادقانه بخواهیم نگاه کنیم، نباید از این جهت کمبودی در هر دو خودرو احساس کنیم. ماجرای ایمنی رنو ال نود به حدی است که می‌توان این خودرو را ایمن‌تر از پژو 206 صندوقدار دانست. امکانات و تجهیزات ایمنی هر دو خودرو نیز تقریبا در یک سطح و به شرح زیر است:

ال 90

تجهیزات ایمنی رنو ال 90: ايموبلايزر، قفل مركزی با ريموت راديويی، كمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، كمربندهای ايمنی عقب سه نقطه‌ای و بوق هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلو، دو کیسه هوا (راننده و سرنشين جلو)، سيستم ترمز ضد قفل ABS ،EBD ترمز جلو ديسكی، ترمز عقب كاسه‌ای.

تجهیزات ایمنی پژو 206 صندوقدار: ايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم كنترل بخار بنزين، سنسور دنده عقب، دو کیسه هوا (راننده و سرنشين جلو)، ترمز EBD، ABS، EBA، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای یا دیسکی.

سخن پایانی

هم پژو 206 صندوقدار و هم رنو ال 90 از جمله خودروهای پرفروش بازار ایران به شمار می‌روند و خوشبختانه بازار خرید و فروش آنها پر رونق دنبال می‌شود. در دو راهی انتخاب هر یک از این خودروها مشتریان جذب یک‌سری از امکانات آن می‌شوند. برای مثال خریدارانی که به دنبال کیفیت فنی و کابین جادارتر هستند به سراغ رنو ال نود می‌روند.

از طرف دیگر آن دسته از مشتریان که ظاهر خودرو برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است به دنبال خرید پژو 206 اس دی خواهند رفت. در نهایت نیز باید گفت که اگر فاکتورهایی همچون کیفیت فنی بالاتر، کابین جادارتر و سواری نرم‌تر برایتان اولویت دارد انتخابی جز رنو ال 90 نکنید.

و در سوی دیگر این میدان مبارزه 206 صندوقدار طراحی عامه‌پسندتر و زیباتری دارد. هزینه تعمیرات آن به نسبت رنو ال نود پایین‌تر است و قطعات یدکی آن آسان‌تر و با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری پیدا می‌شود. بنابراین اگر این‌ها مواردی هستند که برای شما اولویت داشته دارند، بهتر است همین سدان جذاب را خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*