اطلاعات لو رفته از آیفون 14 پرو، خبر از یک تغییر اساسی می‌دهد

اطلاعات لو رفته از آیفون 14 پرو، خبر از یک تغییر اساسی می‌دهد

آخرین اطلاعات لو رفته از آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro از تغییرات ظاهری آن از جمله در پنل جلو و قاب پشتی، در مقایسه با نسل پیشین خبر می‌دهد.

با اینکه حدود 6 ماه تا رونمایی از سری آیفون 14 فاصله داریم، اما هر از چند گاهی جزئیاتی کوچک از پرچم‌داران آینده اپل به بیرون درز می‌کنند. اکنون، یک یوتوبر حوزه فناوری به نام EverythingApplePro، به انتشار اطلاعاتی جدید در مورد تغییرات ظاهری آیفون 14 پرو پرداخته است. این افشاگر ادعا کرده که طراحی جزیره دوربین در نسل جدید دستگاه‌های آیفون، دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به طور دقیق‌تر، آیفون 14 پرو 0.2 میلی‌متر ضخیم‌تر شده و ابعاد جزیره دوربین نیز افزایش خواهد داشت. گفته می‌شود که حلقه‌های لنز در آیفون 14 و مکس، 1.92 میلی‌متر بلندتر و 1.72 میلی‌متر عریض‌تر هستند. در حالی که افزایش ابعاد در مدل مکس چندان محسوس نخواهد بود، اما این نکته در مورد پنل پشتی آیفون 14 پرو به طور برجسته‌ای بزرگ به نظر می‌رسد. قاب‌های محافظ مبتنی بر چاپ سه‌بعدی CAD، ایده‌ای درباره چشم‌گیر بودن این تغییرات را ارائه کرده است.

در مقایسه با آیفون 13 پرو، حلقه‌های لنز دوربین در آیفون 14 پرو ظاهرا از شیشه پشتی بیرون زده‌اند. طبق گزارش‌ها، در نمایشگر جدید این دستگاه که ظاهرا به جای بریدگی ناچ، از حفره و برش استفاده خواهد شد، نسبت تصویر از  19:5.9 به 20:9 افزایش خواهد داشت تا گوشه‌های پنل در مقایسه با نسل قبل، کم‌تر گرد به نظر برسند. فریم‌های فلزی مسطح نیز به احتمال زیاد برای یک نسل دیگر به قوت خود باقی خواهند ماند و طبق شایعات، تریم جدید بنفش روشن نیز به آن اضافه خواهد شد.

اطلاعات لو رفته از آیفون 14 پرو، خبر از یک تغییر اساسی می‌دهد

آیفون 14 پرو در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای اپل در مقایسه با نسل گذشته است. جدا از به‌روزرسانی معمول چیپست که به لطف شایعه A16 بایونیک اعمال خواهد شد، طبق گزارش‌ها، این غول فناوری در سال جاری به‌روزرسانی‌های بزرگی را نیز برای دوربین در سر دارد. طبق گزارش‌ها، دوربین اصلی زاویه‌باز این محصول به یک سنسور 48 مگاپیکسلی بزرگ‌تر مجهز خواهد شد که در مقایسه با نمونه استفاده شده در آیفون 13 پرو، چهار برابر پیکسل بیش‌تری را در خود جای داده است.

به لطف فناوری “Pixel-Binning” که برای ثبت داده‌های نوری بیش‌تر و افزایش وضوح، چهار پیکسل را در یک سوپرپیکسل بزرگ‌تر ترکیب می‌کند؛ کاملا متحمل است که دوربین اصلی به طور پیش‌فرض عکس‌هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل را ثبت کند. هم‌چنین طبق گمانه‌زنی‌ها، فیلم‌برداری با وضوح 8K نیز از دیگر به‌روزرسانی‌های احتمالی در آیفون 14 پرو خواهد بود. به نظر می‌رسد دوربین تله‌فوتو در قاب پشتی این دستگاه، در مقایسه با تنظیمات 6 عنصری موجود در آیفون 13 پرو، به آرایه 7 عنصری ارتقا یابد.

طبق گزارش‌ها، دوربین جلو نیز در تمامی نسخه‌های آیفون 14 بهبود خواهد یافت و نمونه قبلی با لنزی مجهز به دیافراگم گسترده‌تر f/1.9 جایگزین می‌شود. آیفون 14 معمولی و مکس، به احتمال زیاد در طراحی ظاهری، تغییر بزرگی نخواهند داشت و تقریبا مشابه با سری قبل خواهند بود. مورد بحث‌برانگیز آن است که احتمالا به‌روزرسانی تراشه‌های مشابه با مدل‌های پرو نیز بر روی دو مدل اعمال نخواهد شد.

هم‌چنین شایعه شده که اپل در اواخر امسال، تصمیم به جایگزینی شکاف فیزیکی سیم‌کارت با نمونه الکترونیکی را خواهد داشت و گفته می‌شود که پشتیبانی از قابلیت اتصال ماهواره‌ای نیز در دست بررسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*