رنو تالیانت

رنو تالیانت ، نسل جدید ال 90 با طراحی جذاب که هرگز به ایران نیامد

رنو تالیانت که به عنوان نسل جدید ال 90 محسوب می‌شود از طراحی جذاب، پیشرانه قدرتمند و امکانات متعدد بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان اقتصادی آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی رنو محصولات گران‌قیمت خود را با برند رنو و محصولات ارزان‌قیمت را با برند داچیا به بازارهای مختلف عرضه می‌کند، اما این خودروساز در بازارهای خاورمیانه نظیر کشور ترکیه نسل سوم لوگان و جدیدترین نسخه از ال 90 را با نام رنو تالیانت عرضه کرد. این سدان اقتصادی جذاب به عنوان جایگزین رنو سیمبل روانه بازار خاورمیانه شده، اما به دلیل خروج رنو از ایران نتوانست وارد بازار کشورمان شود. در ادامه قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

معرفی رنو تالیانت

بخش طراحی بیرونی

رنو تالیانت

طراحان رنو با الگو از سایر محصولات این شرکت خودروسازی بخش جلو و عقب آن را طراحی کردند. در واقع چراغ‌های جلو، دی‌لایت‌های L شکل و چراغ‌های عقب به عنوان بخشی از زبان طراحی رنو محسوب می‌شوند که استفاده از آنها باعث شده این سدان اقتصادی بیش از پیش جذاب به نظر برسد.

رنو تالیانت

مدل پایه رنو تالیانت برای کاهش قیمت به جای رینگ آلومینیومی با رینگ فولادی روانه بازار شده است. علاوه بر این، گرافیک داخلی جلوپنجره نیز دارای حالتی ساده بوده و فاقد عناصر کرومی است. همچنین طراحان مه شکن‌های روی سپر را نیز حذف کرده‌اند.

بخش طراحی داخلی

رنو تالیانت

رنو طراحی داخلی کابین این خودرو را نسبت به سیمبل تغییر داده و اکنون این خودرو از کابینی جذاب‌تر و به‌روزتر بهره می‌برد. رنو برای مدل‌های فول این سدان اقتصادی روی داشبورد یک مانیتور ایستاده را در نظر گرفته، اما مدل‌های پایه فاقد این آپشن بوده و حتی از یک نمایشگر کوچک نیز بهره نمی‌برند. برای تنظیمات تهویه سه کلید دایره‌ای شکل به چشم می‌خورد. این خودرو از غربیلک فرمان با طراحی زیبا بهره می‌برد و در دو طرف آن نیز کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل دیده می‌شود. کامپیوتر سفری کوچک در مرکز صفحه کیلومتر شمار نیز به عنوان یکی دیگر از امکانات کابین این خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

رنو تالیانت

رنو تالیانت در مدل پایه به یک موتور 3 سیلندر یک لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 65 اسب بخار را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این سدان اقتصادی با چنین پیشرانه‌ای ظرف مدت ۱۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به طور کلی مدل پایه رنو تالیانت در بخش فنی بسیار ضعیف ظاهر شده و حتی نسخه‌های دنده‌ای برخی از خودروهای داخلی مانند ایران خودرو تارا و دنا پلاس نیز در سطح بهتری نسبت آن قرار دارند. این خودرو در مدل پایه با قیمت حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد.