سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

گوشی اکسپریا 1 IV سونی با تجهیز به لنز جدید تله‌فوتو، سنسورهای ارتقا یافته و زوم اپتیکال پیوسته، تجربه عکاسی با موبایل را به سطحی جدید می‌رساند.

سونی اکسپریا IV 1، گوشی دوربین‌محور سونی با تمرکز بر ویژگی‌های رسانه‌ای از جمله عکاسی، ویدیو، فیلم، موسیقی و بازی معرفی شد. این گوشی با در اختیار داشتن برخی از ویژگی‌های موجود در اکسپریا پرو و پرو وان، گزینه‌ای جذاب برای تصویربرداران حرفه‌ای به‌نظر می‌رسد.

مشخصات دوربین‌ های سونی اکسپریا 1 IV

سونی در نسل گذشته سری Xperia 1، یک دوربین تله‌فوتو با فاصله کانونی متغیر میان محدوده 70 تا 105 میلی‌متری را معرفی کرد که صرفا در مراحل ابتدایی خود قرار داشت. با این‌حال، نسخه جدید این لنز در Xperia 1 IV کاملا متفاوت و کارآمد به‌نظر می‌رسد.

دوربین تله‌فوتو نسل چهارم اکسپریا 1، به لطف طراحی جدید و انقلابی، قابلیت زوم اپتیکال پیوسته را ارائه می‌کند و با بزرگ‌نمایی بیش‌تر در انتها، محدوده‌ای جدید را در بازه 85 تا 125 میلی‌متری فراهم کرده که باعث ایجاد بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.5 تا 5 برابری شده است.

سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

هر سه دوربین موجود در قاب پشت، از رزولوشن 12 مگاپیکسلی برخوردار هستند. دوربین اصلی دارای سنسوری به ابعاد 1/1.7 اینچ و لنز 24 میلی‌متری مجهز به OIS (لرزش‌گیر اپتیکال) است. دوربین فوق‌عریض نیز از یک سنسور 1/2.5 اینچی به همراه لنز 16 میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند. به منظور تکمیل این پیکربندی، ماژول تله‌فوتو نیز به سنسوری با اندازه 1/3.5 اینچی مجهز شده که دارای دو ویژگی OIS و AF است. مانند نسل‌های قبل، کلید شاتر دو مرحله‌ای نیز با قرارگیری در کنار دستگاه، از سنت اکسپریا پیروی می‌کند.

هر سه دوربین، دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های یکسان، از جمله فیلم‌برداری 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه هستند. همه آنها با تجهیز به عملکرد Optical SteadyShot (کاهنده لرزش تصویر) از ویژگی‌های Eye AF و Flawless Eye (برای فوکوس بر روی چشم)، به علاوه ردیابی اشیاء در زمان واقعی و فوکوس خودکار استفاده می‌کنند. همه دوربین‌ها از پشته‌بندی تصاویر برای گسترش دامنه دینامیکی برخوردار بوده و می‌توانند به‌وسیله فعال‌سازی HDR و AF/AE، بیست فریم متوالی را پشت سر هم ثبت کنند. هم‌چنین در قاب پشتی، یک حسگر RGB IR تعبیه شده تا اطلاعات را به الگوریتم‌های هوش مصنوعی که تعادل رنگ سفید دوربین را کنترل می‌کنند، منتقل کرده و در نهایت یک سنسور ToF سه بعدی نیز در این بخش قرار گرفته است.

سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

سونی، امسال دوربین سلفی را نیز در سری اکسپریا 1 IV به لطف سنسور ExmorRS با ابعاد 1/2.9 اینچی، از 8 به 12 مگاپیکسل ارتقا داده است. این بهبود باعث شده تا ضبط ویدیوهای 4K با قابلیت بوت در حالت HDR فراهم شود، اگرچه سرعت آن هم‌چنان به 30 فریم در ثانیه محدود بوده و فاقد فوکوس خودکار است.

سایر مشخصات اکسپریا IV 1

سونی اکسپریا 1 IV مطابق با نسل قبل، به نمایشگر 6.5 اینچی با وضوح 4K مجهز است، اما با این تفاوت که 50% روشنایی بالاتری را ارائه می‌دهد. در صورت اجرا و پشتیبانی بازی، نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش به 120 فریم خواهد رسید. دیگر تفاوت برجسته این محصول با نسل سوم اکسپریا 1، ارتقای پردازنده گرافیکی به سری آدرنو 730 بوده که در کنار تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 خودنمایی می‌کند.

سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

در بخش حافظه، گوشی جدید سونی تنها در یک نسخه با رم 12 گیگابایتی عرضه می‌شود. ظرفیت ذخیره‌سازی نیز 256 گیگابایت تعیین شده که در برخی از بازارها یک مدل 512 گیگابایتی نیز موجود خواهد بود. خبر خوب اینکه می‌توان از طریق اسلات MicroSD این مقدار را افزایش داد.

گوشی اکسپریا 1 IV به طور پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید 12 استفاده می‌کند و رابط کاربری آن بسیار نزدیک به تجربه خالص اندرویدی است.

اگرچه نسل سوم اکسپریا وان در سال گذشته، از ظرفیت باتری مناسبی بهره می‌برد، اما با اینحال، سونی در نسل جدید ظرفیت باتری را 500 میلی‌آمپر ساعت افزایش داده و به 5000 میلی‌آمپر ساعت رسانده است. این محصول هم‌چنین با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی، قادر است تا در مدت 30 دقیقه به 50% شارژ برسد. سونی امسال تصمیم به حذف شارژر گرفته و از این تغییر به عنوان بخشی از ابتکار سبز نام برده است.

سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

در بخش صوتی، Xperia 1 IV به جک 3.5 میلی‌متر هدفون مجهز شده که در مقایسه با دیگر رقبای پرچم‌دار، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. هم‌چنین، درایورهای بلندگوهای استریو نیز در بخش جلو بهبود یافته‌اند و مزایایی چون افزایش 10 درصدی بلندی صدا و هم‌چنین افزایش 20 تا 50 درصدی بیس را به ارمغان آورده‌اند. گوشی جدید سونی، از اولین نمونه‌های بازار بوده که از فناوری جدید بلوتوث LE Audio و هم‌چنین LDAC معمولی پشتیبانی می‌کند.

قاب جلو و پشت این دستگاه با استفاده از پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. هم‌چنین سونی در این نسل تصمیم گرفته تا از روکش مات استفاده کند. استاندارد IP68/IPX5 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز مطابق انتظارات در این سری نیز وجود دارد.

در بخش لوازم جانبی، مانند اکسپریا پرو و پرو وان، می‌توانید در این گوشی نیز محتوا را با استفاده از دوربین‌های آن به صورت زنده پخش کرده یا از دوربین سونی آلفا ویدیو را وارد و آن‌را از طریق اتصال 5G ارسال کنید. سونی طی قراردادی با یوتیوب، امکان ساخت کانالی جدید را ایجاد کرده تا به وسیله آن بتوانید به پخش استریم بپردازید.

سونی اکسپریا 1 IV با دوربین انقلابی زوم پیوسته، اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان معرفی شد

سونی هم‌چنین لوازم جانبی استریم خود را نیز به روز کرده تا کنترل بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. مانیتور ولاگ این شرکت، اکنون یک نمای موجی شکل با رنگی کاذب را به خود گرفته است. هم‌چنین ویژگی Shooting Grip نیز حالت استقامتی جدیدی را برای استریم‌های طولانی مدت ارائه می‌دهد.

سونی اکسپریا 1 IV در اروپا با قیمت 1400 یورو قابل خریداری است که 100 یورو گران‌تر از نسل گذشته محسوب می‌شود. پیش‌سفارش این محصول از 24 ساعت آینده برقرار خواهد شد و تحویل آن نیز از ژوئن آغاز می‌شود. نسل چهارم اکسپریا 1 در بازه زمانی مشابه در ایالات متحده نیز عرضه می‌شود و با اتصال mmWave و بدون انحصار اپراتور در دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*