سونی اکسپریا 10 IV

سونی اکسپریا 10 IV معرفی شد؛ باتری بزرگتر در بدنه کوچکتر

گوشی سونی اکسپریا 10 IV به لحاظ ظاهری شبیه به نسل پیشین خود است؛ با این حال صفحه نمایش، پردازنده و عکسبرداری آن در مقایسه با قبل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

امروز نسل چهارم از گوشی‌های میان رده Xperia 10 تحت نام سونی اکسپریا 10 IV رونمایی شد. همانند نسل چهارم Xperia 1 این گوشی نیز از لحاظ ظاهری تغییرات چندانی نسبت به قبل نداشته است. با این حال برخی تغییرات فنی جزیی آن را به محصولی متفاوت از اکسپریا 10 مارک 3 تبدیل می‌کنند. در ادامه در گجت نیوز هم مشخصات این محصول را بررسی خواهیم نمود.

مشخصات فنی سونی اکسپریا 10 IV

میان رده جدید سونی از یک صفحه نمایش اولد با اندازه 6 اینچ استفاده می‌کند که نسبت 21:9 را ارائه می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش، فول اچ دی پلاس است و استفاده از پانل‌های جدید Triluminous سونی باعث شده است که نسبت به نسل قبل 50% روشنایی بیشتری داشته باشد. همچنین نرخ رفرش این پانل‌ها هم همچنان 60 هرتز است؛ اما این بار سونی تصمیم به استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس گرفته است.

سونی اکسپریا 10 IV همچنین با طول 154 و عرض 67 میلیمتر، نسبت به قبل کوچک‌تر شده و وزن کمتری دارد. در واقع این گوشی میان رده با 161 گرم وزن، کوچک‌ترین گوشی 5G حال حاضر بازار با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به شمار می‌رود. شارژ سریع باتری این گوشی همچنان با توان 30 وات انجام می‌شود. البته سونی به دلایل محیط زیستی شارژر را درون جعبه این گوشی قرار نداده است.

دیگر تفاوت سونی اکسپریا 10 IV با نسل پیشین خود در تراشه به کار رفته خواهد بود؛ جایی که چیپست‌های شش نانومتری اسنپدراگون 695 5G جایگزین تراشه‌های هشت نانومتری اسنپدراگون 690 نسل پیشین شده‌اند.

سونی اکسپریا 10 IV

سیستم دوربین Xperia 10 IV نسبت به سال قبل بدون تغییر باقی مانده است. به این ترتیب شاهد استفاده از یک ماژول سه‌گانه در پشت این گوشی هستیم که متشکل از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی، یک واحد 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی دیگر است. دوربین اصلی البته امسال به لرزشگیر نوری مجهز شده و سونی قابلیت‌های جدیدی نظیر مد اتوماتیک، HDR خودکار و مد اختصاصی تصویربرداری در شب را نیز به نرم افزار دوربین این گوشی افزوده است.

از طرف دیگر، دوربین سلفی محصول جدید سونی هم 8 مگاپیکسلی است و به قابلیت نرم افزاری بهینه‌سازی خودکار تصاویر سلفی به کمک هوش مصنوعی هم مجهز است.

البته در کنار موارد مثبت ماژول دوربین سونی اکسپریا 10 IV بد نیست به نبود قابلیت ضبط ویدیوهای 4K نیز اشاره کنیم. ثبت ویدیو با این رزولوشن به دلیل محدودیت تراشه به کار رفته در این گوشی امکان‌پذیر نیست.

محصول جدید سونی همچنان از درگاه 3.5 میلیمتری هدفون برخوردار است و از LDAC و 360 Audio پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، این گوشی همچنین موفق به کسب استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده و به طور پیش‌فرض به اندروید 12 مجهز است.

سونی اکسپریا 10 IV

Xperia 10 IV در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و بنفش و تنها در یک نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 500 یورو روانه بازار خواهد شد. فروش این گوشی از ماه ژوئن آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*