کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 شرکت AMD

شرکت AMD از 3 کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 رونمایی کرد

شرکت AMD از ۳ کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 با سرعت ارتقا پیدا کرده رونمایی کرد. این سه RX 6950، RX 6750 و RX 6650 هستند.

کمپانی AMD امروز از نسخه بروز کارت های گرافیک سری Radeon RX 6000 خود در سه مدل جدید رونمایی کرد. این بروزرسانی شامل سرعت کلاک بالاتر و افزایش پهنای باند حافظه می‌شود.

بالارده‌ترین مدل این کارت‌ها، مدل Radeon RX 6950XT است که سریع‌ترین کارت گرافیک Radeon ساخته شده تا به امروز است. این مدل جدید از همان سخت افزار و مشخصات فنی مدل قدیمی‌ترش یعنی 6900XT استفاده می‌کند.

کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 شرکت AMD

از جمله تغییرات به وجود آمده در آن می‌توان به افزایش سرعت کلاک اشاره کرد که اکنون در حالت گیمینگ ۲۱۰۰ مگاهرتز و در حالت بوست ۲۳۱۰ مگاهرتز است. این در حالی است که مدل 6900XT به ترتیب سرعت کلاک ۲۰۱۵ و ۲۲۵۰ مگاهرتز را ارائه می‌کند. مدل جدیدتر همچنین با حافظه ۱۸ گیگابیت بر ثانیه‌ای که پهنای باند حافظه ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند، در مقایسه با حافظه ۱۶ گیگابیت بر ثانیه‌ای و پهنای باند ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه در مدل 6900XT سریع‌تر است.

مدل 6750XT هم حافظه ۱۸ گیگابیت بر ثانیه‌ای را دریافت کرده که پهنای باند آن را از ۳۸۴ مگابایت بر ثانیه نسبت به مدل 6700XT به ۴۳۲ گیگابایت بر ثانیه می‌رساند. در عین حال سرعت کلاک حالت گیمینگ آن از ۲۴۲۴ مگاهرتز به ۲۴۹۵ مگاهرتز و سرعت کلاک حالت بوست آن نیز از ۲۵۸۱ به ۲۶۰۰ مگاهرتز رسیده است.

کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 شرکت AMD

در انتها باید به مدل RX 6650XT اشاره کرد که سرعت کلاک حالت گیمینگ آن از ۲۳۵۹ به ۲۴۱۰ مگاهرتز و سرعت کلاک حالت بوست آن از ۲۵۸۹ به ۲۶۳۵ مگاهرتز رسیده است. سرعت حافظه هم در این مدل از ۱۶ گیگابیت بر ثانیه به ۱۷.۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده که باعث ارتقا پهنای باند از ۲۵۶ گیگابایت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابایت بر ثانیه شده است.

کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 شرکت AMD

نتایج بنچمارک منتشر شده تأیید می‌کنند که این ارتقا خیلی چشمگیر نیست و پیشرفت در نتایج تک رقمی بوده است. ولی همین دلیل کافی برای شرکت AMD بوده تا قیمت کارت گرافیک جدید سری Radeon RX 6000 را افزایش دهد. مدل RX 6950XT با قیمت ۱۰۹۹ دلاری افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به مدل 6900XT داشته است. مدل 6750XT با قیمت ۵۴۹ دلاری، ۷۰ دلار افزایش قیمت نسبت به مدل 6650XT را تجربه کرده و در نهایت مدل 6650XT با افزایش قیمت ۲۰ دلاری، ۳۹۹ دلار قیمت خورده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*