شبکه 5G همراه اول

شبکه 5G همراه اول در جزیره کیش راه‌اندازی شد

شبکه 5G همراه اول همزمان با رویداد بین‌المللی کیتکس 2022 در جزیره کیش راه‌اندازی شد. هشتمین سایت 5G همراه اول از امروز در جزیره کیش قابل استفاده خواهد بود.

اپراتور همراه اول در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ هشتمین سایت 5G خود را همزمان با سومین روز از برگزاری رویداد بین‌المللی کیتکس 2022 راه‌اندازی کرد. اپراتور همراه اول به همراه شرکت‌ها و استارتاپ‌های زیرمجموعه خود در نمایشگاه بین‌المللی کیتس 2022 حضور پیدا کرده تا نشان دهد برای توسعه بسترهای نوین ارتباطی در تمام نقاط کشور آمادگی کامل دارد.

راه‌اندازی شبکه 5G همراه اول در جزیره کیش

شبکه 5G همراه اول

اپراتور همراه اول از سال 95 به حوزه فناوری 5G وارد شد و توانست حدود 2 سال قبل از شبکه 5G خود بهره‌برداری کند. همچنین این اپراتور موفق شد برای نخستین بار رکورد سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند و عنوان رکورددار سرعت اینترنت در ایران را به خود اختصاص دهد.

همراه اول فرایند بومی‌سازی فناوری 5G را به کمک ظرفیت داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های ایرانی به انجام رساند و پیش از این توانست 7 سایت را در شهرهای مشهد، قم و تهران راه‌اندازی کند. در همین راستا این اپراتور با تسلط کامل در حوزه فناوری 5G هشتمین شبکه نسل پنجم اینترنت خود را در جزیره کیش راه‌اندازی کرد.

تمام مراحل نصب، راه‌اندازی و بهینه‌سازی شبکه 5G همراه اول در جزیره کیش توسط متخصصان و نخبگان داخلی انجام شده و از امروز ساکنان جزیره کیش در محوطه فرودگاه و مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش می‌توانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.

آن دسته از مشترکانی که خواهان استفاده از سریع‌ترین شبکه 5G کشور هستند، با یک دستگاه گوشی 5G می‌توانند در نقاط تحت پوشش به سریع ترین اینترنت جهان دسترسی پیدا کنند، اما اگر به گوشی نسل پنجم دسترسی ندارید، از طریق مودم و سرویس وای فای نیز می‌توان به شبکه همراه اول متصل شده و از مزایای آن استفاده کرد.

گفتنی است اپراتور همراه اول علاوه بر توجه به ماهیت این تکنولوژی و تلاش برای فرایند بومی‌سازی آن به کاربردهای اصلی این شبکه نیز توجه کرده و برای اولین بار در کشور دموهای مهمی چون سه یوزرکیس جراحی از راه دور، واقعیت مجازی و تست گیمینگ را در مقابل اصحاب رسانه و گیمرها ارائه کرد تا آنها کیفیت اجرای این یوزرکیس‌ها را از نزدیک تایید کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*