پردازنده اینتل Core i9 12950HX

پردازنده اینتل Core i9 12950HX با 16 هسته و توان 55 وات، دنیای لپ تاپ ها را دگرگون می‌کند

پردازنده اینتل Core i9 12950HX که جزو تراشه های نسل ۱۲ اینتل است، تغییرات اساسی را قدرت لپ تاپ‌ها نسبت به نسل گذشته ایجاد خواهد کرد.

اینتل از هفت پردازنده لپ تاپی جدید رونمایی کرد. این خانواده HX نام دارند و شامل دو مدل Core i5، سه مدل Core i7 و دو مدل Core i9 می‌شوند. چیپست‌های موبایلی نسل دوازدهمی اینتل شما را ناامید نخواهند کرد. ما شاهد پیشرفت چشمگیری در آن‌ها نسبت به نسل گذشته هستیم؛‌ هرچند عمر باتری همچنان بخشی است که اینتل در آن از دو همتای دیگر خود یعنی اپل و ای‌ام‌دی عقب است. این قضیه در مورد پردازنده‌های جدید سری HX نیز صدق می‌کند؛ چرا که توجه اصلی آن‌ها روی قدرت است.

پیشرفت چشمگیر پردازنده اینتل Core i9 12950HX نسبت به نسل قبل

۴ مدل از ۷ تراشه این نسل دارای ۱۶ هسته و ۲۴ ترد (شامل ۸ هسته قدرتمند و ۸ هسته کارآمد) هستند. مدل پرچمدار این خانواده، پردازنده اینتل Core i9 12950HX است که به معنای واقعی مثل یک حیوان درنده می‌ماند. این تراشه توان ۵۵ واتی دارد که در حالت توربو به ۱۵۷ وات می‌رسد. هسته‌های قدرتمند و کارآمد آن دارای فرکانس توربو ۵.۰ گیگاهرتزی و ۳.۶ گیگاهرتزی هستند. فرکانس پایه آن‌ها نیز به ترتیب ۲.۳ و ۱.۷ گیگاهرتز است. این چیپ جزوی از پلتفرم vPro اینتل است.

پردازنده اینتل Core i9 12950HX

اینتل ادعا می‌کند این پردازنده پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل گذشته خودش داشته است. تست‌های داخلی روی نسخه i9 12900HX که جزو پلتفرم vPro نیست ولی شباهت زیادی با مدل 12950HX دارد نشان دهنده پیشرفت ۱۷ درصدی عملکرد تک ترد و افزایش ۶۴ درصدی در وظایف مالتی‌ترد در مقایسه با مدل Core i9 11980 HK سال گذشته است. اما همچنین این نسل ۸۱ درصد هم در عملکرد رندر سه بعدی نسبت به نسل گذشته پیشرفته کرده است.

پردازنده اینتل Core i9 12950HX

اینتل همچنین اشاره‌ای به لپ تاپ‌های مجهز به تراشه‌های نسل ۱۲ خود نیز کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لپ تاپ MSI GT77 Titan (با پردازنده مدل 12900HX)، لپ تاپ Gigabyte Aorus 17X و Asus ROG Strix Scar 17 SE اشاره کرد. ما همچنین می‌دانیم لنوو هم مشغول کار روی یک لپ تاپ مجهز به این پردازنده قدرتمند به نام Legion 7i است.

فاصله زیادی با نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ نداریم و به نظر می‌رسد در این رویداد می‌توانیم با لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل Core i9 12950HX از نزدیک ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 157 وات برای لپتاپ!

    من جرات نمی کنم پردازنده 65 واتی خودم رو بردارم و 95 واتی بزارم!

    باتری 9 سلولی هم باشه، 20 دقیقه دووم نمیاره

    دائما هم لپتاپ به ترانس وصل باشه، یک ترانس 300 واتی می خواد که قیمتش سر میکشه به فلک

    راهی که اینتل میره، ره به ترکستان است