سامسونگ و شیائومی / گلکسی A73

سامسونگ، شیائومی را در یکی از بزرگترین بازارهای جهان در هم کوبید

سامسونگ و شیائومی رقابت تنگاتنگی با هم برای کسب سهم بیشتری از بازار گوشی‌ های هوشمند دارند؛ اما اخیرا شرکت کره‌ای توانسته رقیب خود را در یکی از بزرگترین بازارهای جهان شکست دهد.

این روزها شیائومی اصلا شرایط خوبی در هند ندارد. اول از همه اینکه دولت هند حساب‌های این شرکت را به خاطر اتهام پولشویی و تلاش برای فرار مالیاتی مسدود کرد و حالا نیز خود کاربران هندی با نخریدن گوشی های این شرکت چینی، ضربه دیگری به آن وارد کرده‌اند. در نتیجه بزرگترین رقیب شیائومی در بازار هند، یعنی سامسونگ توانست از این شرکت پیشی بگیرد.

پیروزی سامسونگ بر شیائومی در بازار هند

سامسونگ و شیائومی

گزارش منتشر شده از شرکت Counterpoint Researh نشان داد که سامسونگ توانسته در ماه اول بهار با سهمی ۲۲ درصدی در صدر بازار هند قرار گیرد. همچنین ۲۷ درصد از سود بازار به سامسونگ تعلق دارد و درآمد شرکت کره‌ای نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشی ۹ درصدی را به خود دیده است.

موفقیت اخیر سامسونگ را می‌توان در ابتدا به فروش خوب سری گلکسی S22 و در مرحله بعد به گوشی‌های جدید سری M، A و F مربوط دانست. سامسونگ نیز با انتشار بیانیه‌ای به این موفقیت در بازار هند واکنش نشان داده و اعلام کرده است که می‌خواهند در نیمه اول ۲۰۲۲ سهم خود را از بازار هند به ۴۰ درصد برساند.

سامسونگ و شیائومی / گلکسی A13

گلکسی A13

ظاهرا تمرکز اصلی این شرکت روی موفقیت گلکسی A13، گلکسی A23، گلکسی A33، گلکسی A53 و گلکسی A73 خواهد بود. Neil Shah، نایت رئیس Counterpoint در رابطه با پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی گفت:

سامسونگ توانست در ماه مارس 2022 (فروردین ۱۴۰۱) با کسب سهم ۲۲ درصدی از گوشی‌های فروخته شده و ۲۷ درصدی از سود بازار در جایگاه نخست هند قرار گیرد. اضافه کردن به موقع گوشی‌های جدید با قابلیت 5G به سری M، F و A و فروش خوب سری گلکسی S22 و پرچمداران تاشو این شرکت، نقش مهمی در این موفقیت داشته‌اند. با توجه به اینکه کل صنعت با محدودیت‌های زنجیره تامین مواجه است، باید این افزایش را تحسین کرد. سامسونگ از توانایی خود در مدیریت بهتر کمبودها بهره گرفته است.

به نظر شما آيا سامسونگ می‌تواند باز هم شیائومی و دیگر شرکتها را در فشار قرار دهد و به سهم ۴۰ درصدی از بازار هند برسد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فقط شیائومی، اپل ، گوگل

  2. باسلام بنده یه گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi not10 J5 خریدم گوشی خوبی هست ازلحاظ کارائی ولی مشکل بدیکه داره باوجود خریدپلم دچاره چندتامشکل شده که مطمعنم عمرزیادی نخواهدداشت اول اینکه یه چندروزروشن میکردم برنامه هاش بالا نمیومداینگارکه حاردش سوخته باشه ودوم توحالت تاریک میزنی گوشیو صفحه نمایشش چشمک میزنه