سامانه یکپارچه فروش خودرو

آغاز فروش تمام خودروسازها از هفته آینده در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت طرح فروش تمام خودروسازها از هفته آینده در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی، سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در خصوص سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت از خودروسازان می‌خواهیم روی فعالیت اصلی خود یعنی تولید خودرو تمرکز کنند و با مکانیسم عرضه شفاف در سامانه یکپارچه فروش هر نوع شائبه‌ای که در خصوص بازارسازی‌های کاذب در جامعه مطرح شده را برطرف سازند.

جزئیات عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که در یک سامانه متمرکز زیرساختی را برای عرضه شفاف خودرو فراهم کردیم گفت وزارت صمت از خودروسازان می‌خواهد توان عرضه خود را به شکل شفاف اعلام کنند تا بتوانیم محصولات آنها را طی هفته آینده در سامانه یکپارچه به مشتریان عرضه کنیم.

توکلی لاهیجانی با اشاره به این که از هفته آینده نخستین طرح فروش خودرو در سامانه متمرکز عرضه خودرو آغاز می‌شود گفت یکی از مزایای اصلی این سامانه این است که خودروسازان بیشتر از توان تولید خود نمی‌توانند فروش انجام دهند؛ چرا که خودروسازان در این سامانه فقط به همان تعدادی که مجوز فروش دریافت کردند، امکان فروش فوری و پیش فروش را خواهند داشت.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با تاکید بر این که راه‌اندازی چنین سامانه‌ای باعث شفافیت در عرضه خودرو خواهد شد گفت خودروسازان بخش خصوصی نیز همانند خودروسازان دولتی باید محصولات خود را از طریق این سامانه به فروش برسانند تا شائبه‌های مطرح شده برطرف شوند. وی افزود اخیرا شائبه‌ای مطرح شده بود مبنی بر این که خودروسازان بخش خصوصی بازاراهایی را با هدف عرضه محصولات با قیمت بسیار گزاف ایجاد می‌کنند؛ موضوعی که طی روزهای گذشته حواشی زیادی را به همراه داشته است.

توکلی لاهیجانی در پایان گفته‌های خود بیان کرد هرچند شفاف‌سازی هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت، اما وزارت صمت طبق دستور رئیس جمهور این شفافیت را به نفع مصرف‌کننده واقعی انجام خواهد داد تا انشالله خودروسازان فقط روی فعالیت اصلی خود یعنی تولید خودرو تمرکز کنند.