عینک AR گوگل

نسل بعدی عینک AR گوگل در راه است؛ واقعیت افزوده، واقعی‌تر از همیشه!

در مراسم گوگل I/O مشخص شد که گوگل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده است. عینک AR گوگل با قابلیت‌های کاربردی فراوانی همراه خواهد شد.

یک دهه پس از اینکه گوگل گلس در مراسم Google I/O 2012 خودنمایی کرد، خبر رسیده که غول فناوری در حال کار روی یک عینک AR جدید است.

قابلیت‌های عینک AR جدید گوگل

عینک AR گوگل

گوگل با نمایش یک کلیپ کوتاه در مراسم Google I/O 2022 به برخی از قابلیت‌های عینک واقعیت افزوده جدید خود پرداخت. در این کلیپ نمونه اولیه گجت پوشیدنی گوگل را شاهد هستیم که به صورت مستمر یک مکالمه را به متن تبدیل می‌کند و با این کار عملا زیرنویس صحبت‌ها را در برابر چشمان کاربر قرار می‌دهد.

گوگل همچنین نسخه آزمایشی قابلیت ترجمه مکالمه از انگلیسی به اسپانیایی را به نمایش گذاشت تا یک فرد غیر انگلیسی زبان بتواند با یکی از کارمندان گوگل صحبت کند. متاسفانه گوگل هیچ اشاره‌‌ای به زمان عرضه عینک جدید خود نکرد. همچنین در گوشه پایین کلیپ منتشر شده متنی توضیح می‌داد که با یک حالت شبیه‌سازی شده طرف هستیم که یعنی ممکن است رابط کاربری نهایی تفاوت چشمگیری با این نمونه داشته باشد.

اگرچه این روزها عینک گوگل گلس برای مشتریان سازمانی در دسترس است، اما این گجت هرگز نتوانست آنطور که گوگل می‌خواهد به محبوبیت برسد. به همین خاطر می‌توان رویکرد محتاطانه گوگل در انتشار جزئیات مربوط به عینک AR جدید خود را قابل درک دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*