واردات خودرو آزاد شد

وزیر صمت؛ واردات خودرو آزاد شد

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد واردات خودرو آزاد شد و سرانجام هیئت وزیران دولت این طرح را تأیید کردند.

پس از کشمکش‌های فراوان و ماجراهای زیادی که پیرو واردات خودرو مطرح شده بود، وزارت صمت اعلام کرد هیات دولت کلیات این طرح را تصویب کرده‌اند و به زودی جزئیات و چگونگی آیین نامه واردات خودرو اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

واردات خودرو بالاخره آزاد شد

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، کلیات طرح واردات خودرو هم اکنون در هیئت وزیران مورد تأیید واقع شده و روش‌های متعددی برای واردات خودرو در آیین نامه پیش رو مشخص شده و این مصوبه در مراحل تأیید و تصویب نهایی قرار دارد.

فاطمی امین در ادامه توضیح داده که در شرایط کنونی با توجه به این که تولید خودرو بسیار کمتر از تقاضای بازار است، واردات برای تنظیم بازار آزاد خودرو ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی در آیین‌نامه پیشنهادی واردات خودرو به انتقال فناوری برای بهبود کیفیت صنعت خودرو توجه ویژه‌ای شده است.

واردات خودرو

وزیر صمت معتقد است در حال حاضر خودروهای اقتصادی که در سبد تولید خودروسازان قرار دارد از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و تولید آنها باید هر چه سریع‌تر متوقف شود. وی در ادامه سخنان خود گفت:

تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی در راستای تأمین این نوع خودروهاست که وضعیت مطلوبی در سبد محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی ندارد و در راستای حمایت از اقشار با درآمد متوسط و کم درآمد جامعه است.