رنجرور اسپرت 2023

رنجرور اسپرت 2023؛ شاسی بلند جنتلمن انگلیسی با پیشرانه V8 و پلاگین هیبرید

رنجرور اسپرت 2023، نسل سوم این شاسی بلند بریتانیایی، با طراحی شیک و پیشرانه‌های 8 سیلندر و پلاگین هیبرید معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات این SUV باشید.

لندرور به‌تازگی از رنجرور اسپرت 2023 رونمایی کرده است. رنجرور اسپرت که محبوب‌ترین خودروی لندرور در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، با مدل 2023 وارد نسل سوم خود شده است. مدل اسپرت در زمینه سطح و قیمت یک پله پایین‌تر از مدل اصلی رنجرور قرار می‌گیرد که اخیراً مدل جدید بازطراحی‌شده آن ارائه شد.رنجرور اسپرت 2023

لندرور حالا برای مدل جدید رنجرور اسپرت بدنه‌ای پر زرق و برق‌تر با فاصله محوری طولانی‌تر را طراحی کرده و امکانات و قابلیت‌های جدیدی را افزوده است تا هرچه بیشتر توجه مشتریان را جلب کند.

مشخصات تمامی مدل‌های رنجرور اسپرت 2023

رنجرور اسپرت 2023

رنجرور اسپرت 2023 در ایالات متحده آمریکا با سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به فروش خواهد رسید. 4 تریم با نام‌های P360 SE ،P400 SE Dynamic ،P440e Autobiography و P530 First Edition از این شاسی بلند در دسترس قرار می‌گیرد که هر کدام از پیشرانه خاصی بهره‌مندند.

مدل‌های SE و SE Dynamic هر دو مجهز به یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ با سیستم هیبرید 48 ولت هستند. با این حال، مدل SE توانایی تولید قدرت 355 اسب بخار را دارد درحالی که خروجی SE Dynamic به 395 اسب بخار می‌رسد.

رنجرور اسپرت 2023

مدل Autobiography از یک پیشرانه پلاگین هیبرید با باتری پک 31.8 کیلووات ساعتی برخوردار است. این مدل مجموعاً 434 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شعاع حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی، 77 کیلومتر خواهد بود. مدل First Edition نیز از یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو از بی ام و با قدرت 523 اسب بخار بهره می‌برد و طی 4.3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. لندرور رسماً اعلام کرده است که سال آینده میلادی یک نسخه تمام برقی هم از شاسی بلند جدید خود عرضه خواهد کرد.

اگرچه تغییر عمده شکل یک شاسی بلند بسیار سخت است، اما رنجرور اسپرت 2023 بدون شک طراحی شیک‌تری نسبت به نسل قبل خود دارد. اورهنگ این شاسی بلند بریتانیایی در قسمت جلو کوتاه‌تر و در قسمت عقب طویل‌تر است و ارتفاع قسمت جلوی آن افزایش پیدا کرده است. حالا چراغ‌های جلو باریک‌تر، منفذهای جلوپنجره کوچک‌تر و سطوح بدنه، خصوصاً در دو پهلو، صاف‌تر شده‌اند؛ ضمن اینکه از دستگیره‌های مسطح برای درب‌ها استفاده شده است.

رنجرور اسپرت 2023

نسل جدید رنجرور اسپرت در قسمت عقب از طراحی مدرن‌تر با المان‌های نورپردازی که کل عرض درب عقب را در بر می‌گیرند، برخوردار شده است. این اس یو وی اکنون با رینگ‌های بزرگ‌تر 23 اینچی هم عرضه می‌شود (رینگ‌های 21 اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌شوند) و مدل Dynamic المان‌های بصری ویژه‌ای دارد که از جمله می‌توان به سپرهای منحصر به فرد و همچنین تریم رنگ گرافیت و مس در نمای بیرونی اشاره کرد.

گفته می‌شود که پلتفرم مدل 2023 رنجرور اسپرت 35 درصد سفت و سخت‌تر از گذشته شده و فاصله بین دو محور این اس یو وی هم تا 76 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل، حدود 25 میلی‌متر فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب کابین فراهم شده. در خود کابین هم مواد و قابلیت‌های جدیدی به کار رفته است.

رنجرور اسپرت 2023

صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم برقی در 22 جهت، گرمکن و تهویه پشتی‌ها و ماساژ را خواهند داشت. تمام مدل‌های رنجرور اسپرت 2023 ضمن صفحه آمپر دیجیتال 13.7 اینچی، مجهز به یک تاچ‌اسکرین منحنی 13.1 اینچی خواهند بود که از بروزرسانی‌های از راه دور و فرمان‌های صوتی آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم و اپل کارپلی و اندروید اوتو هم سایر قابلیت‌های استاندارد این شاسی بلند بریتانیایی هستند. از آپشن‌های درجه یک این خودرو می‌توان به سیستم صوتی Meridian با 29 اسپیکر و توان 1430 وات اشاره کرد.

رنجرور اسپرت 2023

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید و بهبودیافته رنجرور اسپرت 2023 فرمان‌پذیری محور عقب است که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا 7.3 درجه بچرخاند و به حرکت هرچه بیشتر و روان‌تر این شاسی بلند درشت‌هیکل در سرعت پایین کمک کند. همچنین با کروز کنترل آفرود تطبیقی که به طور خودکار سرعت خودرو را تنظیم می‌کند و تنها کنترل فرمان را به راننده می‌سپارد، هدایت این اس یو وی در مسیرهای ناهموار راحت‌تر خواهد شد.

همه مدل‌های رنجرور اسپرت جدید مجموعه‌ای از قابلیت‌های کمک‌راننده را در خود جای داده‌اند که می‌توان از سیستم دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب و دستیار حفظ خودرو در لاین به‌عنوان نمونه نام برد. گفتنی است مدل بالارده First Edition هم با آنتی رول بارهای کنترل‌شده به‌ صورت الکترونیکی، سیستم تعلیق بادی و فرمان‌پذیری محور عقب را تکمیل می‌کند.

رنجرور اسپرت 2023

رنجرور اسپرت 2023 که به همراه مدل اصلی رنجرور در کارخانه سولیهال این شرکت در برتانیا تولید می‌شود، هم‌اکنون به فروش می‌رسد. مدل پایین‌رده SE با قیمت پایه 84,350 دلار در دسترس قرار دارد که حدود 12 هزار دلار بیشتر از قیمت پایه سال گذشته است. مدل SE Dyanmic با قیمت 91,350 دلار و مدل پلاگین هیبرید Autobiography هم با قیمت 105,550 دلار موجود هستند و نهایتاً مدل محدود 8 سیلندر First Edition که بالای تمامی مدل‌ها قرار می‌گیرد، دارای قیمت 122,850 دلاری است؛ این 32,200 دلار بیشتر از قیمت مدل 8 سیلندر گران‌قیمت سال قبل به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*