تبلیغات آزاردهنده گوگل

گوگل شما را از شر تبلیغات آزاردهنده خلاص می‌کند

گوگل با هدف بهبود امنیت و حریم خصوصی کاربران، قابلیت‌های تازه‌ای را معرفی کرد؛ ابزارهایی که رهایی از شر تبلیغات آزاردهنده و حذف اطلاعات شخصی از موتور جستجوی گوگل را تسهیل می‌کنند.

می‌خواهید بدانید چطور حساب گوگل خود را امن‌تر کنید؟ در کنفرانس Google I/O به این موضوع پرداخته شد. این کمپانی، قابلیت Safety Status را معرفی کرد که به صورت یک  علامت هشدار زرد رنگ در کنار تصویر پروفایل شما ظاهر می‌شود. گوگل از این طریق، پیشنهادهایی برای بهبود امنیت اکانت به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما هنوز جزئیاتی از نحوه‌ی کارکرد آن اعلام نشده است. البته راهکارهای دیگری هم برای بهبود امنیت و حذف تبلیغات آزاردهنده وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

تایید هویت دو مرحله‌ای (2FA)

گوگل در تایید هویت دو مرحله‌ای هم تغییری ایجاد کرده است. این یک روش ساده و موثر برای حفاظت در برابر هکرها است و گوگل‌ها هم مدت‌ها بود که استفاده از آن را به کاربران توصیه می‌کرد. اما ظاهرا اکثر کاربران Gmail هنوز از آن استفاده نمی‌کنند.

تایید هویت دو مرحله ای

به همین دلیل، از این پس گوگل به طور خودکار، 2FA را برای هر کاربر فعال می‌کند و اگر کسی مایل به استفاده از آن نبود، باید به طور دستی نسبت به غیر فعال‌سازی اقدام کند.

محافظت بیشتر در برابر فیشینگ

امروزه فیشینگ تنها از طریق لینک‌های موجود در ایمیل‌ها انجام نمی‌گیرد و تبهکاران سایبری از هر پلتفرمی برای حملات فیشینگ استفاده می‌کنند؛ از جمله اپ‌های محبوب گوگل!

از این رو، گوگل تصمیم گرفته که تمهیدات ضد فیشینگ خود را تنها به Gmail محدود نکند؛ بلکه اپ‌های دیگری همچون Google Docs، Sheets و Slides را هم زیر چتر امنیتی خود ببرد. این یعنی اگر روی یک داکیومنت همرسانی شده کار می‌کنید که حاوی لینک مشکوکی است، گوگل به شما هشدار می‌دهد؛ مشابه همان هشداری که هنگام دریافت یک ایمیل مشکوک به شما داده می‌شود.

حذف اطلاعات شخصی از موتور جستجو

اخیرا گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد امکان حذف بخش بیشتری از اطلاعات شخصی از موتور جستجوی خود را فراهم کند، از جمله آدرس ایمیل، آدرس منزل و شماره تلفن!

حالا این غول فناوری، معرفی یک ابزار جدید را برای تسهیل روند در دستور کار قرار داده است. تا چند ماه آینده، می‌توانید از این ابزار پاکسازی در Google App استفاده کنید. همچنین دسترسی به آن، از طریق کلیک روی منوی سه نقطه‌ای کنار نتایج جستجوی گوگل، امکان‌پذیر خواهد بود.

مرکز تبلیغات من (My Ad Center)

گوگل همچنین گام‌های بلندی را برای تحت کنترل گرفتن تبلیغات دریافتی توسط کاربران، برداشته است. چیزی که برای این منظور معرفی شده، My Ad Center نام دارد. این ابزار، کاربران را قادر می‌سازد تبلیغات به نمایش در آمده روی یوتیوب، Search و فید Discover را شخصی‌سازی کنند.

وقتی تبلیغی ظاهر می‌شود، Ad Center گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما می‌گذارد. مثلا می‌توانید آن را لایک یا بلاک و ریپورت کنید. حتی می‌توانید ببینید چه کسی پول آن تبلیغ را داده و چرا برای شما به نمایش در آمده است.

تبلیغات آزاردهنده گوگل

هدف این است که اگر از تبلیغی خوشتان آمد، بیشتر مشابه آن را ببینید و تبلیغات آزاردهنده را کمتر. حتی می‌توانید نوع تبلیغ دلخواه خود را انتخاب کنید؛ مثلا تبلیغات مرتبط با تناسب اندام، تعطیلات یا مراقبت‌های پوستی!

دسترسی به این ابزار، از دو راه ممکن است: یکی صفحه مستقل My Ad Center Hub که جای تب Ad Settings در پروفایل گوگل شما را می‌گیرد؛ دیگری هم پنل My Ad Center که به یوتیوب، سرچ و دیسکاوری اضافه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؛ ولی گوگل برای پیش از پایان سال 2022 برنامه‌ریزی کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*