اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس

تاریخ رونمایی پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس و 7 نسل یک منتشر شد

زمان زیادی تا رونمایی از پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس باقی نمانده است. احتمالا موتورولا و شیائومی نخستین پرچمداران مجهز به این تراشه را روانه بازار خواهند کرد.

به نظر می‌رسد کوالکام به شدت در پی حفظ جایگاه خود در دسته محصولات پرچمدار و میان رده‌های قدرتمند است؛ چراکه خبرهای اخیر حاکی از رونمایی قریب‌الوقوع از دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و اسنپدراگون 7 نسل 1 هستند. پیش از این اعلام شده بود که نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 1 Plus، نیمه دوم سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد. با این حال به نظر می‌رسد این اتفاق بسیار زودتر از موعد رخ خواهد داد.

در همین راستا، افشاگر معروف، Digital Chat Station، به تازگی پیش‌بینی خود از زمان رونمایی از دو چیپست جدید کوالکام را اعلام کرده است. بر اساس پیش‌بینی او به نظر می‌رسد چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در تاریخ 20 می و چیپست‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز یک هفته پس از آن رونمایی شوند.

اسنپدراگون 7 نسل 1

علاوه بر این، افشاگر مورد بحث اشاره کرده است که در رویداد رونمایی تراشه‌های Snapdragon 8 Gen. 1 Plus نمایندگان تعدادی از گوشی‌سازان مطرح اندرویدی هم حاضر خواهند بود تا محصولات جدیدشان که به این تراشه مجهز هستند را معرفی کنند.

محصولات مجهز به پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس

انتظار می‌رود که نخستین گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه‌های جدید و قدرتمند کوالکام در ماه ژوئن روانه بازار شوند. از موتورولا و شیائومی به عنوان طلایه‌داران عرضه گوشی‌های مجهز به این تراشه‌ها نام برده می‌شود. محصولات دیگری که می‌توان انتظار حضور تراشه‌های جدید کوالکام در آن‌ها را داشت نیز عبارتند از:

  • موتورولا Frontier؛
  • ویوو ایکس 80 پرو پلاس؛
  • وان پلاس 10 اولترا؛
  • شیائومی 12 S پرو؛
  • Xiaomi 12 Ultra؛
  • شیائومی 12T پرو؛
  • سامسونگ گلکسی Z Fold 4؛
  • سامسونگ گلکسی Z Flip 4.

علاوه بر این، برندهای دیگری نظیر ریلمی، اوپو، بلک شارک، ایسوس، نوبیا، آنر و حتی هواوی نیز می‌توانند مدل‌های خاص خود مجهز به این تراشه را معرفی کنند. با این حال امکان پشتیبانی از 5G برای آن‌ها فراهم نخواهد بود!

اسنپدراگون 8 نسل یک پلاس

تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 2

در کنار نسخه پلاس تراشه‌های پرچمدار کنونی کوالکام، Digital Chat Station همچنین گزارش می‌دهد که نسل جدید این پردازنده‌ها، یعنی Snapdragon 8 Gen 2 هم در سال جاری معرفی خواهد شد. کد محصول این نسل از تراشه‌های پرچمدار SM8550 خواهد بود. این در حالی است که کد محصول برای چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 برابر SM8450 خواهد بود. این تراشه‌ها همچنین توسط TSMC و در تایوان تولید خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، این چیپست‌های کوالکام همچنین از معماری سه کلاستری به صورت 1+3+4 استفاده می‌کند. پردازشگر مرکزی در این سیستم متشکل از یک سوپر هسته است؛ در حالی که سه هسته قدرتمند و چهار هسته اقتصادی دیگر نیز در آن به کار رفته‌اند. سوپر هسته به کار رفته در این چیپست‌ها احتمالا ARM Cortex X خواهد بود.

اسنپدراگون ایکس 70

علاوه بر این، کوالکام همچنین مدتی پیش نسل جدید مودم‌های 5G خود موسوم به اسنپدراگون X70 را هم معرفی کرد. این مودم در چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار خواهد رفت. مودم اسنپدراگون ایکس 70 حداکثر سرعت دانلود ده گیگابیت بر ثانیه را بر روی بستر شبکه 5G ارائه کرده و قابلیت‌های پیچیده جدیدی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*