کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.8 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

کادیلاک از سری V شاسی‌بلند عضلانی و محبوب خود، اسکالید پرده برداشت. این خودروی غول‌پیکر با وجود وزن 2.8 تنی، شتابی خیره‌کننده دارد.

کادیلاک اسکالید V در مدل 2023، اولین شاسی‌بلند این خودروساز پرآوازه آمریکایی خواهد بود که نشان محبوب سری وی را دریافت می‌کند. این شرکت در اوایل سال جاری از ورود یک اسکالید سری V با عملکرد بالا خبر داده بود و بلافاصله شایعات در مورد آنچه که کادیلاک از آن به عنوان “قدرتمندترین شاسی‌بلند فول‌سایز” یاد می‌‌کند، قوت گرفت. همه ما Escalade را به عنوان یک وسیله نقلیه جادار و مجلل با پیشرانه V8 معروف خود می‌شناسیم. با این‌حال، قرارگیری نشان سری V در کنار این نام محبوب، کاراکتری جدید را به محصول پرآوازه این خودروساز بزرگ بخشیده است.

روری هاروی، معاون کادیلاک گلوبال در این باره گفت:

ما نشان سری V را به سادگی روی هر محصولی قرار نمی‌دهیم. ورود اسکالید V ناشی از یک برنامه توسعه دقیق است که به این مدل اجازه می‌دهد تا معیارها و انتظارات ایجاد شده از سری V را که طی دو دهه گذشته جریان داشته را به درستی برآورده کند.

علاوه بر این، اسکالید V جدید یادبودی برای صد و بیستمین سالگرد کادیلاک محسوب می‌شود. هنری لیلاند در سال 1902 این برند مستقر در دیترویت را تاسیس کرد و آن‌را به یاد بنیان‌گذار شهر، آنتوان د لا موته کادیلاک، نام‌گذاری کرد. اولین کادیلاک سری V، مدل CTS-V نام داشت که در سال 2004 رونمایی شد و پس از آن نیز سری بلک‌وینگ با عملکردی فوق‌العاده بالا در سال 2021 برای دو مدل CT4-V و CT5-V وارد بازار شدند.

جشن 120 سالگی خودروساز بزرگ دیترویت

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

چه راهی بهتر از ساختن قدرتمندترین و در عین حال مجلل‌ترین شاسی‌بلند عضلانی برای جشن سالگرد 120 سالگی؟ کادیلاک اسکالید V 2023 دارای پیشرانه 6.2 لیتری V8 و سوپرشارژر مانند مدل CT5-V Blackwing است. این موتور دست‌ساز به یک سوپرشارژ 2.65 لیتری R2560 TVS مجهز شده که قادر است تا 13500 دور در دقیقه گشتاور تولید کرده و از روتورهای چهار لوبی برای ارائه عملکرد مهیج خود استفاده کند.

طبق ادعای جنرال موتورز، این شاسی‌بلند غول پیکر قدرتی معادل 682 اسب بخار را تولید کرده و گشتاور آن در 4400 دور در دقیقه به 851 نیوتون‌متر می‌رسد.

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

ژاکلین مک‌کوئید، مهندس ارشد اجرایی کادیلاک می‌گوید:

با در نظر گرفتن نسبت قدرت به وزن در میان برترین‌های سگمنت خود و فناوری رانندگی پیشرفته برای انتقال این نیرو به زمین، اسکالید V تجربه‌ای جذاب و پرانرژی از رانندگی را ارائه می‌دهد که نظیر آن در هیچ شاسی‌بلند بزرگ و لوکس دیگری وجود ندارد.

با مقایسه‌ای اجمالی با هم‌رده‌های این محصول، می‌توان دریافت که اسکالید V در برابر رقبایی چون BMW Alpina XB7، بنتلی بنتایگا اسپید، رولز رویس Cullinan Black Badge و مرسدس میباخ، قدرت بیش‌تری تولید می‌کند.

شتاب کادیلاک اسکالید V

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

با اینکه در مورد یک هیولای 2.8 تنی صحبت می‌کنیم، اما شتاب‌گیری Escalade-V با دیگر اسکالیدها کاملا متفاوت است. این محصول به سیستم چهار چرخ محرک فعال تمام وقت (با دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی) و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به‌روز شده مجهز است و می‌تواند تنها ظرف 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر این، جنرال موتورز بر اساس آزمایش اولیه خود ادعا می‌کند که این شاسی‌بلند می‌تواند مسافت 400 متری را در 12.74 ثانیه با سرعت 177 کیلومتر بر ساعت طی کند. در این میان، سیستم AWD (تمام چرخ متحرک) با تغییر مداوم تغذیه گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب، چسبندگی ثابت خودرو را تضمین می‌کند.

اسکالید V هم‌چنین به کنترل سواری مغناطیسی 4.0، به همراه سیستم تعلیق تطبیقی air ride و سخت‌افزار تعلیق سفارشی سری V برای ارائه فرمان‌پذیری اسپرت بدون از دست رفتن راحتی سواری و اصلاح در جاده نیز مجهز است. حالت رانندگی قابل تنظیم جدید V، نقاط تعویض موتور و گیربکس را تغییر داده و در عین حال ارتفاع سواری را نزدیک به 20 میلی‌متر کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Escalade-V از حالت لانچ کنترل (سیستم کنترل شروع) برای برخی سرگرمی‌های رانندگی در پیست نیز برخوردار است.

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

در همین حال، سایر سخت‌افزارهای عملکردمحور مانند ترمزهای شش پیستونی برمبو جلو (با کالیپرهای قرمز رنگ ترمز)، لوله‌های اگزور چهارگانه و تایرهای 22 اینچی به طور استاندارد در سری جدید اسکالید تجهیز شده است. هم‌چنین این شاسی‌بلند عضلانی، می‌تواند وزنی معادل 3175 کیلوگرم را یدک بکشد.

طراحی پیچیده و تجهیزات پیشرفته

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

کادیلاک اسکالید V با انبوهی از جزئیات شیک، خوش استایل و تجهیزات فانتزی همراه شده است. در این سری، جلوپنجره مشبک اسپرت سفارشی و یک نمای عقب متمایز خودنمایی می‌کنند و در داخل نیز، روکش چرمی نیمه آنیلین (در هر سه ردیف صندلی) به رنگ مشکی یا قهوه‌ای، صندلی‌های ماساژور جلو، گرم‌کن فرمان و رگه‌هایی چوبی به چشم می‌خورند.

به نقل از کادیلاک، اسکالید V به طور استاندارد به یک صفحه‌نمایش 38 اینچی OLED و خمیده با تراکم پیکسلی دو برابری نسبت به تلویزیون‌های 4K مجهز شده که همراه با آن، یک نمایشگر لمسی اطلاعات-سرگرمی 16 اینچی مورب با قابلیت تشخیص صدای طبیعی، پشتیبانی از Apple Car و Android Auto قرار گرفته است. هم‌چنین، یک صفحه‌نمایش خوشه‌ای 14.2 اینچی نیز تعبیه شده تا در صورت فعال بودن مسیر ناوبری، به نمایش واقعیت افزوده بپردازد. سیستم صوتی ممتاز AKG Studio Refrence با 36 بلندگو در کنار ویژگی رندر ناوبری و 3D Suround تجربه صوتی اسکالید V را به سطحی جدید می‌رساند.

کادیلاک اسکالید V؛ هیولای 2.5 تنی با شتاب حیرت انگیز معرفی شد

در نهایت، فناوری کمک‌راننده بدون نیاز به دخالت دست جنرال موتورز به نام Super Cruise که قرار است به‌زودی به اسکالید V اضافه شود، شامل ویژگی‌هایی نظیر تغییر مسیر خودکار، یدک‌کش و دیگر قابلیت‌های اختصاصی مانند کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از جلو خواهد بود.

کادیلاک اسکالید V در تابستان 2022 و در دو نسخه Escalade-V و Escalade-V ESV به فروش خواهد رسید. قیمت مورد انتظار این سری، احتمالا از 149990 آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*