کمبود پلاک

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور؛ کمبود پلاک نداریم، خودروسازان می‌خواهند زرنگی کنند

در فضای مجازی این گونه القا شده که مرکز شماره گذاری خودروها با کمبود پلاک مواجه شده است، اما آیا این ادعا صحت دارد؟

اخیرا در فضای مجازی اخباری مبنی بر کمبود پلاک و شماره گذاری نکردن هزاران خودرو به علت این کمبود منتشر شده که بنا بر گفته‌های رئیس مرکز شماره گذاری راهور انتظامی کشور به هیچ وجه صحت ندارد. به گفته سرهنگ علی محمدی، قصد نداریم تحت هیچ شرایطی خودروهای مدل 1400 را با پلاک امسال راهی بازار کنیم.

کمبود پلاک شایعه است

بنابر گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، حدود چهل هزار پلاک خودرو در انبار سایپا و حدود 45 هزار پلاک شماره گذاری نشده در انبارهای ایران خودرو وجود دارد. به محض این که خودروها آماده تحویل شوند این پلاک‌ها روی آنها نصب می‌شود. در راستای خبر کمبود پلاک، آقای محمدی گفته است:

مرکز شماره گذاری پلیس راهور هیچ مشکلی در خصوص پلاک نداشته و هم‌اکنون انبار پلاک خودروسازان پر است، اما خودرویی برای شماره گذاری وجود ندارد.

کمبود پلاک

همان‌طور که گفتیم هم‌اکنون در انبار دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا روی هم رفته نزدیک به 85 هزار پلاک سفید وجود دارد، اما این دو شرکت هیچ خودرویی برای عرضه در بازار ندارند. رئیس مرکز شماره گذاری راهور انتظامی تصریح کرد یکی از خودروسازان می‌خواهد حدود 10 هزار و 700 دستگاه خودروی مدل 1400 خود را با پلاک 1401 راهی بازار کند، اما چنین مجوزی به آنها داده نشده است.

علی محمدی

موضوع شماره گذاری غیر واقعی پلاک خودرو اجحاف در حق مردم است و با توجه به این که وظیفه پلیس حفاظت و پاسداشت از حق مردم جامعه است تنها در صورتی به خودروسازان اجازه چنین کاری داده می‌شود که مبلغی را با عنوان خسارت از خودروهای پارسالی کم کنند و به مشتریان بدهند. به گفته آقای محمدی در فضای مجازی طوری وانمود کرده‌اند که مرکز شماره گذاری نمی‌خواهد این خودروها را پلاک کند، در صورتی که مشکل از خودروسازان است.

وی در ادامه تأکید کرد در سال گذشته پلیس راهور یک میلیون و 500 هزار خودرو را شماره گذاری کرده است. رئیس مرکز شماره گذاری راهور انتظامی کشور همچنین توضیح داد در شرایط کنونی پلیس راهور محدودیتی برای شماره گذاری خودروها ندارد، ولی مشکل اینجاست که اصلا خودرویی برای پلاک و شماره گذاری وجود ندارد. بنابراین هم اکنون هر تعداد خودرو که عرضه شود به تعداد آنها پلاک نیز هست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کمبود پلاک هرگز ندارید،پلاک کهنه بمن دادید،،توش جریمه مالک فبلی هست،،این چه وضعیست،،ودر مورخه ۲۵/۱۰/۹۹ پلاک گرفتم هنوز کارت خودرو برایم ارسال نشده،،،واقعا اگر لازمه تامجددا به شماره گذاری میثم مراجعه کنم.