مقایسه مزدا 3 با رنو مگان 2000

مقایسه مزدا 3 با رنو مگان 2000

با شرایط فعلی بازار خودرو و قیمت‌های بالا خودروهای کارکرده گزینه خوبی هستند. در این مطلب به مقایسه مزدا 3 با رنو مگان 2000 می‌پردازیم.

در بازار داخلی ما وضعیت قیمت‌ها به گونه‌ای است که شاید اغلب خریداران ترجیح دهند به سمت خودروهای کارکرده و دست دوم بروند. حتما برای شما نیز پیش آمده که بخواهید خودرویی بخرید و پیش از آن که بازار صفر آن را بررسی کنید به سراغ بازار دست دوم آن بروید.

در واقع بازار خودروهای دست دوم و کارکرده پتانسیل بالایی دارد، چرا که هم مشتریان می‌خواهند هزینه کمتری برای خرید خودرو صرف کنند و هم این که بعضا کیفیت این خودروها بهتر از نمونه‌های جدید است. البته گفتنی است که در چند سال اخیر متاسفانه وضعیت بازار طوری شده که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابند و حتی بازار دست دوم فروشی نیز دیگر مثل سابق نیست و اگر اطلاعات کافی از بازار کارکرده خودرویی که قصد خرید آن را دارید نداشته باشید، کلاهتان پس معرکه است.

مزدا 3 بخریم یا مگان 2000؟

مزدا 3

در این میان برخی از مشتریان اگرچه خود اطلاعات فنی کاملی ندارند و شاید حتی تفاوت‌های یک خودروی خوب و بد را ندانند، اما به هنگام خرید با خود یک کارشناس یا خبره این کار را همراه می‌کنند تا سرشان کلاه نرود. ولی همیشه این امکان وجود ندارد و نیاز است تا خود خریدار اطلاعات جامعی درباره خودروی مورد نظرش بدست بیاورد.

امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی دو خودروی مزدا 3 تیپ 3 و مگان 2000 بپردازیم و این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید اطلاعاتی درباره آنها کسب کنید.

یکی از موفق‌ترین خودروهایی که در بازار ایران سال‌های سال درخشید و همچنان نیز انتخاب خوبی برای خرید است، مزدا 3 است. این خودرو بیش از ده سال است که در بازار داخلی ما حضور دارد و گروه خودروسازی بهمن موتور در سال 1386 نسل اولیه آن را وارد بازار کرد. در همان زمان به علت مشخصات فنی خوب و ظاهر جذابی که داشت مورد پسند مشتریان ایرانی قرار گرفت.

نسخه اولیه مزدا 3 تا اواخر سال 1389 در ایران و در سه تیپ مختلف وارد می‌شد تا این که در سال 90 مزدا 3 جدید وارد کشور شد. از طرف دیگر می‌دانیم که رنو فرانسه یکی از خوشنام‌های بازار ایران است و موفق شده طی سال‌ها حضور موفقیت‌آمیز خود در بازار داخلی دستاوردهای زیادی کسب کند.

مگان 2000

شرکت رنو فرانسه در سال 2002 توانست نسل دوم خودروی مگان خود را در دو تیپ هاچ بک و سدان تولید کند و شرکت پارس خودرو نیز در اواخر دهه 80 شمسی طی قراردادی با این کمپانی فرانسوی مونتاژ این خودرو را در سال 87 آغاز کرد. در سال‌های آغازین این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری تولید می‌شد ولی در سال 88 با موتور 2000 عرضه شد.

مقایسه مزدا 3 با مگان 2000 از نظر مشخصات فنی

همان‌طور که گفتیم مزدا 3 از آن خودروهای جذابی است که به محض ورود در بازار ایران غوغا به پا کرد و مورد پسند مشتریان ایرانی قرار گرفت. این خودروی شهری مجهز به پیشرانه‌ای چهار سیلندر 16 سوپاپه است و حجم موتور آن 2000 سی سی بوده و می‌تواند حداکثر قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متر را تولید کند. شتاب صفر تا صد مزدا 3 تنها در 9.1 ثانیه انجام می‌شود و نهایت سرعتی که می‌توانید با آن برانید 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

خوشبختانه مگان نیز اگرچه مونتاژ شرکت پارس خودرو است، اما کیفیت خیلی خوبی دارد و توانسته مورد پسند مشتریان قرار بگیرد. این سدان اهل فرانسه مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپه است و حجم مشابه 2000 سی سی دارد و می‌تواند حداکثر 136 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو برای این که بتواند از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد به زمان 11.1 ثانیه‌ای نیاز دارد و حداکثر سرعتی که با آن می‌توانید برانید 195 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مزدا 3

مقایسه مگان 2000 با مزدا 3 از نظر طراحی ظاهری

این دو خودرو به گونه‌ای که هستند که طرفداران هر یک از آنها خودروی مقابل را کسل کننده و زشت می‌دانند، چرا که دقیقا نقطه مقابل هم هستند. البته لازم به ذکر است که هیچ یک از این دو خودرو کم و کاستی از بابت ظاهر خود ندارند و مشکل اینجاست که سبک طراحی آنها با یکدیگر کاملا متفاوت است.

ظاهر و طراحی مزدا 3 کاملا جوان‌پسند و اسپرت است و در نمای جلو و عقب آن شاهد چراغ‌های کشیده و جلو پنجره‌ای کوچکی هستیم که بر زیبایی و خشونت آن افزوده است و جوان‌ترها نیز معتقدند که ظاهر خودرو هر چه خشن تر زیباتر! البته مزدا 3 در نمای پشتی مانند نمای مقابل عمل نکرده، ولی باز هم توازن و هارمونی خود را با آن قسمت حفظ کرده است.

در آن سوی میدان با مگان 2000 سر و کار داریم که خودرویی مناسب خانواده‌ها به نظر می‌آید. در نمای روبه‌روی این خودرو می‌توان چراغ‌های چهار ضلعی و کشیده مگان را دید که ظاهری خاص به آن بخشیده‌اند و فرم قرارگیری لوگوی رنو نیز بر جذابیت این سدان فرانسوی افزوده است.

در نمای کناری این خودرو ضربه‌گیرهای پلاستیکی مشکی رنگ و گلگیرهای برجسته باعث شده‌اند طراحی ساده خودرو ناپدید شود و همین وضعیت نسبتا پیچیده تا نمای پشتی خودرو ادامه یافته است و در کل استفاده از چراغ‌های بزرگ و یک تکه در عقب ظاهری خاص و منحصر به فرد برای مشتریان به وجود آورده است.

مگان 2000

مقایسه مزدا 3 با مگان 2000 از نظر امکانات رفاهی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرو که برای مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار است، امکانات رفاهی و آپشن‌های آن است. در رابطه با مگان 2000 و مزدا 3 قصد داریم امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هر دو را به تفکیک بررسی کنیم.

امکانات رفاهی مگان 2000: سیستم‌های تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی – رادیو / پخش کننده CD و USB / ipod – نمایشگر ساعت دیجیتال – سیستم صندلی‌های جلو تنظیم دستی به همراه کمربند ایمنی پیش کشنده به 3 نقطه اتصال – تنظیم برقی آینه‌ها – شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی – چراغ‌های هالوژن به همراه مه شکن جلو –مه‌شکن عقب – سنسور باران.

امکانات رفاهی مزدا 3: سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک – سیستم صوتی MP3 به همراه ورودی AUX و کنترل از روی فرمان ، دارای 6 بلندگو – سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو ، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، دارای روکش چرمی – آیینه‌های جانبی تنظیم برقی با قابلیت جمع شوندگی، گرمکن – شیشه بالابر برقی درها و قابلیت برگشت اتوماتیک – دارای سانروف دو حالته.

مزدا 3

تجهیزات ایمنی مگان 2000: 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – سیستم‌های EBV و EBA به همراه ABS – قفل مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر.

تجهیزات ایمنی مزدا 3: شش عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین، 2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو، 2 عدد پرده‌ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب – سیستم ضد قفل ABS به همراه EBD و EBA – قفل مرکزی دارای ریموت کنترل – کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده.

سخن پایانی

مسلما تا اینجای مقاله متوجه شده‌اید که کدام خودرو در چه قسمت‌هایی از رقیب خود برتری دارد. شاید هم‌اکنون پرسیدن این که کدام یک از این دو خودرو مناسب‌تر است درست نباشد، زیرا ابتدا باید نیازهای خود را از خرید یک خودروی سدان مشخص کنیم. در مجموع می‌توانیم تا حدودی شما را راهنمایی کنیم.

اگر جوان‌پسند هستید و علاقه زیادی به خودروهای اسپرت دارید می‌توانید مزدا 3 را انتخاب کنید، زیرا هم ظاهر اسپرت و جذابی دارد و هم شتاب و مشخصات فنی بهتری از رقیب خود دارد. از طرف دیگر همان‌طور که متوجه شده‌اید مزدا 3 آپشن‌ها و امکانات رفاهی بیشتری دارد و تجهیزات ایمنی آن بهتر از خودروی فرانسوی رنو است.

مگان 2000

اما به مگان 2000 می‌رسیم. خودرویی که می‌تواند نیازهای یک خانواده کم‌توقع را به خوبی برآورده کند. از طرفی مگان دارای کابین جاداری است که آن را تبدیل به یک گزینه مناسب برای خانواده‌ها می‌کند. مگان مصرف سوخت کمتری هم دارد و حجم باک آن نیز بیشتر از مزدا 3 است. (60 لیتر در برابر 55 لیتر)

کیفیت مونتاژ این سدان فرانسوی عالی است و این موضوع را پس از چند مدت سواری متوجه خواهید شد. گفتنی است مگان استهلاک بیشتری نسبت به مزدا 3 دارد، ولی در کل خودروی خوبی محسوب می‌شود. در هر حال انتخاب هر یک از این دو خودرو بستگی به سلیقه و نیازهای شما دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*