فیلم برادر و خواهر

تریلر فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی را تماشا کنید (زیرنویس فارسی)

نخستین تریلر فیلم برادر و خواهر – Brother and Sister با بازی گلشیفته فراهانی به کارگردانی ارنو دپلشن را تماشا کنید.

تنها چند روز تا آغاز جشنواره کن 2022 باقی مانده و شاهد انتشار اولین ویدیوها و اطلاعات از فیلم‌های حاضر در این رویداد مهم هستیم. در بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین دوره‌ی جشنواره کن یک فیلم و چند هنرمند ایرانی حضور دارند که یکی از آن‌ها گلشیفته فراهانی است. ارنو دپلشن فیلم‌ساز 61 ساله فرانسوی در فیلم جدید خود به معضل گسست عاطفی در خانواده و طبعات آن پرداخته و داستان زندگی خواهر (با بازی ماریون کوتیار) و برادری (با بازی ملویل پوپو) را روایت می‌کند که پس از چندین سال به خاطر بیماری پدرشان مجبور به دیدار دوباره می‌شوند. فراهانی در فیلم برادر و خواهر در نقش شخصیتی به نام فونیا ظاهر شده که به نظر دوست خانوادگی و قدیمی شخصیت‌های اصلی است.

در جشنواره کن امسال کارگردان‌های بزرگ و سرشناسی مانند دیوید کراننبرگ، پارک چان-ووک، هیروکازو کورئیدا و برادران داردن حضور دارند و سینمای ایران هم با برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی و بازی نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، سعید پورصمیمی و ترانه علیدوستی برای دریافت نخل طلا رقابت خواهد کرد. فیلم عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی و بازی زهرا امیرابراهیمی هم یک فیلم فارسی‌زبان حاضر در بخش مسابقه است که از زاویه دید یک خبرنگار به ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی در مشهد می‌پردازد.

فراهانی پیش از این در سال 2016 با فیلم «پترسون» به کارگردانی جیم جارموش در بخش مسابقه جشنواره کن حضور پیدا کرده بود و امسال امیدوار است با فیلم Brother and Sister مورد توجه داوران قرار بگیرد. گلشیفته فراهانی طی سال‌های اخیر به خاطر بازی در فیلم‌های بزرگ و بلاکباستری همچون «استخراج» به بازیگری سرشناس در سراسر دنیا تبدیل شده است و در صورت موفقیت در جشنواره کن هفتادوپنجم او می‌تواند به درخشش در فصل جوایز پیش رو و قدم برداشتن به سمت نقش‌های اصلی در فیلم‎‌های کارگردان‎‌های مطرح و استودیوهای بزرگ امیدوار باشد.

جشنواره کن 2022 از 27 اردیبهشت تا 7 خرداد (17 تا 28 می) برگزار خواهد شد و در آن خبری از محدودیت‌های کرونایی نخواهد بود تا کن نخستین جشنواره مهم سینمایی باشد که به دنبال افزایش میزان واکسیناسیون علیه کروناویروس در سراسر جهان به استقبال رویدادهای فرهنگی و هنری بدون ماسک و تست کرونا می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*