آفات

9 نکته برای کنترل آفات در داخل و یا اطراف خانه شما

حشرات موزی آزاردهنده هستند. در بهار و تابستان با تعداد بیشتری از این حشرات سروکار خواهید داشت. هوای گرم باعث زاد و ولد بیشتر آفات و حشرات در اطراف خانه شما خواهد شد. این آفات می­‌توانند باعث ایجاد بیماری های متعدد شوند و حتی جان شما را به خطر بی‌­اندازند. روش‌های لازم برای جلوگیری از ورود این آفات به خانه را در ادامه می‌­توانید بخوانید.

  1. شرایط لازم را برای آفات فراهم نکنید

خرده‌های غذا روی زمین می‌­تواند برای مورچه‌ها و سایر حشرات غذای مناسبی باشد. باقی مانده‌های غذا می­‌تواند برای موش‌ها جذاب باشد، همچنین غذای موجود در سطل های زباله بدون سرپوش غذای اصلی موش های است. مگس‌ها تخم‌های خود را روی این غذاهای فاسد می‌­گذارند. رطوبت همچنین موریانه‌های زیرزمینی را جذب می‌کند و همین‌طور تکه‌های چوبی که در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند، می‌­تواند باعث جمع شدن موریانه‌ها شود. میوه‌ها و سبزیجات بدون در پوش هم باعث جمع شدن مگس‌ها می‌­شود. از منابع غذایی هر یک از آفات مطلع شوید و مطمئن شوید که خانه خود را به محلی برای جشن گرفتن آنها تبدیل نکنید.

  1. راه ورود آفات را مسدود کنید

حتی اگر منابع غذایی آفات در خانه شما وجود داشته باشد، تا زمانی که آنها نتوانند به غذا دسترسی پیدا کنند، روی شما تأثیری نخواهند گذاشت. صفحه‌ها و دیوارها را از نظر سوراخ‌ها و درها و پنجره‌های خود را از نظر شکاف بررسی کنید. شکاف‌ها و منافذ را ببندید و در اسرع وقت مشکلات را برطرف کنید تا آفات وارد خانه شما نشوند. از توری‌های در و پنجره استفاده کنید تا در مواقع نیاز به راحتی در و پنجره خود را باز کنید. نصب پنجره دوجداره upvc نیز به شما در جلوگیری از ورود آفات کمک خواهد کرد. از یک نصاب درب و پنجره دوجداره کمک بخواهید تا جلوی بروز مشکلات را از قبل بگیرید.

  1. جرم گیری و سم پاشی دائم انجام دهید

آفات

جرم گیری در سینک می‌­تواند بقایای زیادی را جمع‌آوری کند. مواد تجمع یافته در این قسمت که برای سوسک‌ها، مگس‌ها و سایر آفات بسیار جذاب هستند با جرم گیری از بین خواهند رفت. بنابراین لوله های فاضلاب خود را به طور منظم پاک کنید. با این روش نه تنها از آفات جلوگیری می‌­کنید، بلکه باعث می‌­شوید سینک دچار گرفتگی نشود. به غیر از جرم گیری می‌­توانید ماهیانه یک تا دوبار در قسمت‌های مختلف خانه و فاضلاب‌ها سمپاشی کنید تا از شر سوسک، ساس و کک خلاص شوید. برای این کار می‌توانید نگاهی به لیست قیمت سمپاسی منازل و ساختمان که توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شود بی‌اندازید.

  1. روش صحیح دور ریختن زباله‌ها

زباله‌ها منبع غذایی عالی برای موش‌ها، مگس‌ها، پرندگان و سایر آفات هستند. بنابراین مطمئن شوید که زباله‌ها را به روشی مناسب دفع کنید و سطل‌های زباله را همیشه بسته نگه دارید. گوشت و غذای فاسد شده را بدون پوشش در سطل زباله نریزید (مگر این‌که ظرف 48 ساعت آینده جمع‌آوری شود). آفتاب تابستانی گوشت را به سرعت گندیده می­‌کند و این بلافاصله باعث جذب آفات می‌شود.

  1. رطوبت را از محل زندگی خود دور کنید

رطوبت باعث جذب موریانه‌ها و پشه‌ها می‌­شود. همچنین رطوبت می‌­تواند باعث پوسیدگی سایر مواد غذایی سریع‌تر از حد معمول شود. با پوسیدگی و فساد مواد غذایی آفات به محل زندگی شما را می‌­یابند. آب ایستاده محل مناسبی برای رشد پشه‌ها است، بنابراین مطمئن شوید که خانه خود را به طور منظم از نظر وجود آب ایستاده و نشتی لوله‌ها بررسی کنید.

  1. خانه خود را به طور منظم تمیز کنید

آفات

برای جلوگیری از ورود آفات مهم است که کل خانه خود را تمیز نگه دارید، بدون باقی مانده غذا، ظروف کثیف، زباله، آب ایستاده یا رطوبت حشرات به خانه شما نمی‌­آیند. روی آشپزخانه و حیاط خلوت تمرکز کنید، زیرا این قسمت‌ها معمولاً بیشترین آفت را به بار می‌آورند. هنگام تمیز کردن اتاق‌ها، حتما هر چند وقت یک‌بار مبلمان را جابه‌جا کنید و زیر آن را جاروبرقی بکشید.

  1. مواد غذایی را به درستی ذخیره کنید

تمام مواد غذایی را در ظروف در بسته نگهداری کنید و هیچ گونه میوه و سبزی بدون پوشش را در اطراف آشپزخانه قرار ندهید. مگس‌های میوه و سایر حشرات غذای آماده شما خواهند شد. خرده‌ها و باقی مانده‌ها را تمیز کنید و آنچه را که لازم نیست در سطل‌های زباله در بسته بریزید. در این رابطه بهتر است این مطلب را نیز مطالعه کنید.

  1. خانه خود را مرتب نگه دارید

علاوه بر آب و غذا، همه آفات به دنبال مکانی برای جفت گیری و پرورش تخم های خود هستند. یک خانه به هم ریخته و نامرتب می­تواند یک مخفیگاه عالی برای انواع موجودات موزی باشد. بنابراین اگر خانه شما به هم ریخته است، وقت آن رسیده شروع به مرتب کردن وسایل خود کنید. علاوه بر اتاق ها و کمدهای خود، به فضای خالی اتاق زیر شیروانی یا سقف خود نیز توجه کنید. زمان آن رسیده است که بی نظمی را از بین ببرید.

  1. حیاط خانه را فراموش نکنید

اگر حیاط خود را از یاد برده‌­اید و احتمالا علف های هرز و آلودگی همه جای آن هست باید منتظر لانه کردن آفات مختلف باشید. برای جلوگیری از این مشکل بوته‌ها و درختان را کوتاه کنید، زباله‌ها را تمیز کنید و باقی مانده چوب‌ها را به خارج از خانه منتقل کنید. هیزم موریانه‌ها را جذب می‌­کند و از آنجا به راحتی می­‌توانند به خانه شما برسند. این حشرات بد، و همچنین موش‌ها می‌توانند از شاخه‌های درختی که با خانه شما در تماس هستند به عنوان بزرگراهی برای رسیدن به خانه استفاده کنند. پس حتما این شاخه‌ها را کوتاه کنید تا به سقف شما یا سایر قسمت های خانه برخورد نکنند.

با رعایت تمامی نکات احتمالا دیگر هیچ یک از حشرات و آفات نمی‌­توانند راهی برای ورود به خانه شما پیدا کنند.

نویسنده: سارا اقبالی

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*