بهترین استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

بهترین استفاده‌هایی که می‌تواند از یک گوشی اندرویدی قدیمی کرد

بیرون انداختن یک گوشی اندرویدی قدیمی کار اشتباهی است. شما می‌توانید استفاده‌های بی‌شماری از موبایل قدیمی‌تان داشته باشید.

احتمالاً در یکی از کشوهای منزل شما پر از کابل‌های قدیمی بلا استفاده است که به گوشی‌های همراه قدیمی‌تان مربوط می‌شود. بی‌شک دور انداختن آن‌ها سخت است، چرا که در زمان خود پول زیادی صرف خرید آن‌ها کرده‌اید. گوشی‌های هوشمند ارزان نیستند و حتی اگر مدت زیادی از عمر آن‌ها گذشته باشد، چون خاطرات ارزشمند ما را حمل می‌کنند، با ارزش هستند.

حتی اگر گوشی داخل قفسه منزل شما خیلی قدیمی باشد و نتواند از سیم کارت استفاده کند، همچنان قدرت محاسباتی بیشتری از برخی کاوشگرهای فضایی ناسا دارد؛ بنابراین شما هنوز هم می‌توانید از آن استفاده کنید. با کمی خلاقیت، شما می‌توانید یک گوشی اندرویدی قدیمی را احیا کنید و زندگی دوباره‌ای به آن ببخشید. در ادامه ما چند مورد استفاده را به شما خواهیم گفت.

استفاده به عنوان یک ترمینال کنترل کامپیوتر از راه دور

بهترین استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

بیشتر زندگی ما با کامپیوترها می‌گذرد. گوشی‌های موبایل دستگاه‌های بسیار خوبی برای چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و چک کردن ایمیل‌ها هستند، اما معمولاً ما فایل‌ها و اطلاعات مهم خودمان را روی یک کامپیوتر ذخیره می‌کنیم که لزوماً مثل گوشی‌ها از هر جایی در دسترس نیستند.

اگر در وضعیتی هستید که خارج از خانه به اطلاعات داخل دسکتاپ و لپ تاپ خود نیاز پیدا کرده‌اید، ریموت کنترل روشی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر گوشی اندرویدی شما خیلی قدیمی نیست، می‌توانید از آن به عنوان ترمینالی برای کنترل از راه دور کامپیوتر خود استفاده کنید و بدون سیم از هر جایی به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر افزونه مرورگر Chrome Remote Desktop گوگل را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید، می‌توانید از طریق آن از هر کجا به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید. کار کردن با این مرورگر هم بسیار ساده است. بعد از نصب کافی است یک نام و یک رمزعبور برای آن تعیین کنید.

سپس روی گوشی اندرویدی خود هم اپلیکیشن Chrome Remote Desktop را دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که مرورگر هم روی گوشی و هم روی کامپیوتر شما به یک اکانت گوگل متصل است. سپس می‌توانید نام کامپیوتر خود را روی گوشی‌تان مشاهده کنید و پس از ورود رمزعبور، از گوشی به آن دسترسی پیدا کنید.

یک ریموت کنترل همه‌کاره

تبدیل موبایل به ریموت کنترل

حتی بدون داشتن قابلیت‌های تماس هم می‌توانید از گوشی اندرویدی قدیمی خود استفاده‌های متنوع دیگری داشته باشید. فقط کافی است آن از اتصال بی‌سیم پشتیبانی کند. سپس از طریق آن کنترل تمام لوازم خانگی الکترونیکی خود را به دست بگیرید.

برای شروع هر برنامه‌ای که روی گوشی‌تان نصب شده را پاک کنید و آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در مرحله بعدی شما به برنامه‌هایی نیاز دارید که بتواند کنترل تلویزیون، دستگاه پخش موسیقی و غیره را به دست بگیرد. اگر می‌خواهید تلویزیون خود را از طریق گوشی کنترل کنید، اپلیکیشن‌های زیادی در پلی استور وجود دارد که به شما اجازه کارهایی مثل خاموش و روشن کردن، جابجا کردن کانال و کم و زیاد کردن صدای تلویزیون با گوشی را می‌دهد. اما استفاده از گوشی بلااستفاده شما به همینجا ختم نمی‌شود.

احتمالاً شما هم به جای برنامه‌های تلویزیونی از سرویس‌های پخشی مثل نتفلیکس و فیلیمو استفاده می‌کنید. اکثر این سرویس‌ها دارای اپلیکیشن مستقل موبایلی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. شما همچنین با استفاده از پلتفرم‌های Google Home یا Amazon Echo گوشی‌تان را به وسایل هوشمند خانگی خود متصل کرده و آن‌ها را کنترل کنید.

آن راه برای استفاده‌های تحقیقاتی به دانشمندان بدهید

بهترین استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

محققان دانشگاه برکلی یک پروژه زیرساختی را برای استفاده از قدرت محاسباتی تجمیعی گوشی‌ها و کامپیوترها بلااستفاده راه‌اندازی کرده‌اند. اگر گوشی شما حداقل اندروید ۲.۳ را اجرا می‌کند، می‌توانید آن را تقدیم این پروژه کنید.

محققان از قدرت محاسباتی تجمیعی این پروژه برای کسب داده‌های تلسکوپ رادیویی در مطالعات تپ اخترها، تأثیرگذاری در درمان‌های پزشکی و غیره استفاده می‌کنند. قدرت محاسباتی تجمیعی گوشی‌های اندرویدی موجود در جهان می‌تواند از ابرکامپیوترها نیز پیشی بگیرد. نیازی نیست گوشی‌تان را برای همیشه به محققان برکلی تحویل دهید؛ در واقع شما می‌توانید هر زمانی که به قدرت محاسباتی آن نیازی نبود، آن را از این محققان تحویل بگیرید.

البته تعداد دیگری از پروژه‌های تحقیقاتی نیز وجود دارد که در موارد دیگری مثل اندازه‌گیری کیفیت هوا و غیره می‌توانند از گوشی اندرویدی قدیمی شما استفاده کنند.

دوربین امنیتی

تبدیل گوشی به دوربین امنیتی

بسیاری از سیستم‌های امنیتی سطح مصرف کنندگان که در بازارها موجود است، چیزی فراتر از یک دوربین، اتصال بی‌سیم و یک اپلیکیشن همراه را ارائه نمی‌کنند. این‌ها دقیقاً همان قابلیت‌هایی هستند که گوشی اندرویدی قدیمی شما هم می‌تواند آن‌ها را ارائه کند و حتی دوربینی باکیفیت‌تر از یک دوربین امنیتی دارد. گوشی شما قادر به اتصال وای فای نیز هست و می‌توانید یک اپلیکیشن دوربین امنیتی خوب را هم روی آن نصب کنید.

اپلیکیشن‌های امنیتی زیادی در پلی استور گوگل وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بسیاری از آن‌ها امکان برقراری ارتباط با گوشی دوم را به شما می‌دهند. این یعنی می‌توانید گوشی قدیمی خودتان را به یک دوربین تمام عیار تبدیل کنید و از طریق گوشی دوم آن را کنترل کنید. فقط اگر می‌خواهید به صورت زنده تصاویر را به نمایش بگذارد، باید از متصل بودن آن به برق مطمئن شوید. در غیر این صورت ابتدای صبح می‌توانید آن را پایین آورده کمی به برق بزنید و هر زمانی که احتیاج داشتید مجدداً گوشی را در یک فضای مناسب کار بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آن را در اتاق کودک خود بگذارید تا از راه دور هم آن را زیر نظر بگیرید.

یک کتابخوان الکترونیکی عالی

تبدیل گوشی به کتابخوان

هزاران اپلیکیشن کتابخوان الکترونیکی در پلی استور وجود دارد که هر کدام صدها هزار کتاب از سراسر جهان را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید به جای خرید کتابخوان‌های دیجیتالی موجود در بازار، گوشی قدیمی‌تان را با نصب این اپلیکیشن‌ها، تبدیل به یک کتابخوان عالی کنید و به کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی خود دسترسی دائمی داشته باشید. یکی از نکات جذاب در این مورد، این است که نیازی نیست دائماً به اینترنت متصل باشید؛ بلکه می‌توانید کتاب مورد نظر را دانلود کرده و به صورت آفلاین آن را مطالعه کنید.

با بازی‌های به یادماندنی قدیمی، رویای کودکی‌تان را زنده کنید

تبدیل گوشی اندرویدی به کنسول بازی

سیستم عامل اندروید به فکر باورنکردنی با شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی سازگاری دارد. به همین خاطر است که شبیه‌ساز بسیاری از کنسول‌های بازی قدیمی و عناوین آن‌ها برای اندروید ساخته شده است. و از آنجا که این بازی‌ها گرافیک خاصی ندارند، بنابراین شما می‌توانید موبایل قدیمی اندرویدی خودتان را به یک کنسول بازی توانمند برای اجرای آن‌ها تبدیل کنید و بار دیگر بازی‌های به یادماندنی قدیمی که در کودکی‌تان بازی می‌کردید را دوباره تجربه کنید.

شبیه‌سازهای بی‌شماری در پلی استور گوگل موجود است که می‌توانید به دلخواه خود یکی از آن‌ها را روی گوشی‌تان نصب کنید. این بازی‌های قدیمی معمولاً حجم کمی هم دارند؛ بنابراین حتی اگر فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان کم باشد هم می‌توانید صدها بازی را بدون مشکل روی آن نصب کنید.

آن را به شخص دیگری اهدا کنید

اگر نیازی به گوشی قدیمی‌تان ندارید و فقط می‌خواهید کشوی شما را اشغال نکند، می‌توانید به جای دور انداختن، آن را به شخص دیگری اهدا کنید. دور انداختن لوازم الکترونیکی مثل گوشی‌ها خطرات بسیار زیادی برای محیط زیست به همراه دارد و باید آن را به مراکز بازیافت مخصوصی که وجود دارد اهدا کنید. اما همانطور که گفته شد، شما می‌توانید استفاده بهتری به جای دور انداختن از آن بکنید.

شما می‌توانید آن را به شخصی هدیه بدهید که وسع مالی برای خرید یک گوشی ساده را ندارد. یا آنکه آن را بفروشید و مبلغ حاصل از فروش آن را به مؤسسه‌های خیریه اهدا کنید.

گوشی اندرویدی قدیمی خود را به یک وب‌کم تبدیل کنید

تبدیل موبایل به وبکم

در عصری که اپلیکیشن Zoom خیلی بین کاربران محبوب شده، داشتن یک وب‌کم خوب مهم‌تر از هر چیزی است. ممکن است روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود وب‌کم نداشته باشید. یا شاید هم وب‌کم آن کیفیت پایینی دارد و تصاویر خیلی ناواضحی را ثبت و ضبط می‌کند.

بی‌شک دوربین اندرویدی قدیمی شما کیفیت بالاتری از یک وب‌کم دارد و می‌تواند این مشکل را به خوبی حل کند. برای استفاده از آن به عنوان وب‌کم کامپیوتر خود ابتدا باید یک اپلیکیشن مناسب را دانلود کنید. برنامه‌های رایگان و پولی زیادی وجود دارد که با این هدف توسعه پیدا کرده‌اند. سپس باید گوشی‌تان را با کابل یا به صورت بی‌سیم به کامپیوتر وصل کنید و از آن به عنوان یک وب‌کم استفاده کنید.

گوشی‌تان را به یک پخش‌کننده موسیقی تبدیل کنید

تبدیل موبایل به MP3 Player

آیا با پخش‌کننده‌های موسیقی قدیمی مثل اولین نسل‌های آیپاد اپل خاطره دارید؟ شما می‌توانید گوشی اندرویدی قدیمی خود را به یک پخش کننده موسیقی تبدیل کنید و خاطرات گذشته خودتان را دوباره تجربه کنید.

درست مثل روش بالا که گوشی‌تان را به یک کتابخوان دیجیتال تبدیل کردید، می‌توانید اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مثل اسپاتیفای را روی دستگاه خود نصب کنید، یک هدفون به آن وصل کنید و در طول روز با استفاده از آن به آهنگ‌هایی که علاقه دارید، گوش کنید. با این کار شارژ گوشی اصلی شما هم باقی خواهد ماند.

توصیه می‌کنیم ابتدا تمام اطلاعات روی گوشی را پاک کنید و یک بار ریست فکتوری انجام دهید. سپس اپلیکیشن‌های پخش موسیقی را روی آن نصب کرده یا اگر به شبکه دسترسی ندارد، آهنگ‌هایتان را به صورت دستی با کامپیوتر به آن منتقل کنید. شما همچنین می‌توانید گوشی‌تان را به دستگاه پخش بلوتوثی منزلتان نیز متصل کنید و از طریق آن آهنگ‌هایتان را پخش کنید.

استفاده به عنوان سیستم تصویری خودرو

بهترین استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

از آنجا که نوتیفیکیشنی برای گوشی اندرویدی قدیمی شما ارسال نمی‌شود، پس بهترین گزینه برای استفاده به عنوان سیستم چندرسانه‌ای خودرو شما است. شما می‌توانید آن را به یک هولدر متصل کرده و داخل اتومبیل بگذارید و از آن برای مسیریابی یا پخش چندرسانه‌ای استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید با دانلود اپلیکیشن‌های مخصوصی که در پلی استور وجود دارد، آن را به یک دوربین روی داشبورد نیز تبدیل کرد تا حوادث احتمالی را ثبت و ضبط کند.