تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ معرفی شد؛ خبری از 6 سیلندر نیست اما همه چیز خوب است

کمپانی تویوتا از شاسی بلند جدید خود با نام تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ رونمایی کرده که تغییرات جدیدی نسبت به قبل پذیرفته است.

امروز می‌خواهیم به سراغ یکی از خودروهای شاسی بلند کمپانی تویوتا برویم و ببینیم که این شرکت خوشنام قصد رونمایی از چه محصولی را دارد. تویوتا شاسی بلند هایلندر 2023 خود را مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ جدید کرده و این در حالی است که موتور پیشین این خودرو در نسل‌های قبلی، یک پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی بود.

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ رونمایی شد

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ

حالا تویوتا هایلندر 2023 جدید قادر است با پیشرانه تازه نفس توربوشارژ خود حداکثر قدرت 265 اسب بخار و گشتاور 419 نیوتن‌متر را تولید کند. البته نسخه قبلی با همان موتور تنفس طبیعی می‌توانست قدرت 295 اسب بخار و گشتاور 357 نیوتن‌متر را تولید کند. از طرفی کمپانی تویوتا اعلام کرده که در این دو نسخه‌ی موتور، مصرف سوخت هیچ تغییری نکرده و همانی است که قبلا شاهد آن بوده‌ایم.

البته این نکته مهمی است که خودروی شاسی بلند هایلندر 2023 گاز نیتروژن مونو اکسید و کربن دی اکسید کمتری نسبت به قبل تولید خواهد کرد و به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که آلایندگی آن بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این خودروی جدید قادر است با پیشرانه چهار سیلندری 2.4 لیتری خود جسمی با وزن 2268 کیلوگرم را یدک بکشد.

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ

از طرفی این خودرو یک نسخه هیبریدی نیز دارد که در مشخصات فنی بدون تغییر مانده و همچنان از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و دو ژنراتور برای تأمین برق خودرو استفاده می‌کند. در مجموع این خودرو می‌تواند حداکثر قدرت 243 اسب بخار را تامین کند. مصرف سوخت تویوتا هایلندر هیبریدی در هر 100 کیلومتر مسافت نزدیک به 6.5 لیتر خواهد بود و قادر به یدک‌کشی جسمی به وزن 1588 کیلوگرم است.

طراحی کابین تویوتا هایلندر 2023

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تویوتا هایلندر 2023 دارای دو نسخه لیمیتد و پلاتینیوم است و خوشبختانه هر دو مدل درون کابین خود مجهز به یک جفت نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی هستند که یکی از آنها برای نشان دادن نشانگرهای پشت فرمان است و دیگری برای سیستم مولتی مدیا به کار می‌رود.

گفتنی است که در نسخه قبلی تویوتا هایلندر شاهد تعبیه یک نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان بودیم. سیستم مولتی مدیایی که روی هایلندر 2023 نصب شده می‌تواند به طور همزمان به دو تلفن همراه از طریق بلوتوث، اندروید اتو و اپل کار پلی متصل شود. دو نسخه مذکور از این شاسی بلند همچنین مجهز به آینه‌های تاشوی برقی هستند.

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ

دو نمایشگر دیجیتالی که درون کابین تویوتا هایلندر 2023 قرار دارند برای مدل‌های ارزان‌تر این خودرو که شامل دو مدل XLE و XSE می‌شود، آپشن محسوب شده و قابل سفارش هستند. البته این دو نسخه هم یک نمایشگر کوچک‌تر 7 اینچی با خود دارند که پشت فرمان تعبیه شده و نمایشگر دیگر هم برای سیستم مولتی مدیا در میان داشبورد قرار گرفته است.

از دیگر آپشن‌هایی که می‌توان برای مدل‌های ارزان‌تر سفارش داد، درب برقی صندوق عقب با حسگر پا است. برای نسخه‌های پایه یعنی L و LE به جای نمایشگر قبلی 4.2 اینچی، یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان نصب شده است. یکی دیگر از ابتکارات تویوتا این است که محل پد شارژ بدون سیم تلفن همراه را تغییر داده و آن را در قفسه‌ای در مقابل سیستم مولتی مدیا قرار داده است.

تویوتا هایلندر 2023 توربوشارژ

امکانات رفاهی تویوتا هایلندر 2023

در پایان باید از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو صحبت کنیم که تویوتا هایلندر 2023 در این زمینه به عنوان یک شاسی بلند عملکرد خوبی داشته است. این شاسی بلند لوکس مجهز به پکیج ایمنی تویوتا Safety+ 2.5 شده که شامل امکاناتی نظیر سیستم پیشگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، دنبال کننده خطوط، تابلوخوان مسیر و نور بالای هوشمند می‌شود.

همچنین نسخه های LE به بالا مجهز به سیستم مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک در عقب هستند. نسخه‌های قدرتمندتر و فول آپشن تویوتا هایلندر 2023 نیز همچون لیمیتد و پلاتینیوم دارای سیستم کمکی پارک جلو و عقب با سیستم ترمز خودکار خواهند بود. از طرفی برای نسخه لیمیتد دوربین دید 360 درجه به صورت آپشنال قابل سفارش است و همین آپشن به طور استاندارد برای نسخه پلاتینیوم از قبل نصب شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*