اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

اپل واچ سری 8، ساعت هوشمند مورد انتظار اپل در سال جاری است. در این مطلب به مرور مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت احتمالی این گجت پوشیدنی می‌پردازیم.

فرمول رایج اپل در عرضه محصولات جدید، جایی برای تفکر و شایعات خارج از چارچوب باقی نمی‌گذارد. هر نسل جدید از اپل واچ، طراحی، قیمت و عملکردی اساسا مشابه با نسخه پیشین خود را دارد. با این‌ حال، غول کوپرتینو به‌طور پیوسته در حال اعمال بهبودهای بزرگ و کوچکی بر روی گجت‌های خود بوده و طبق پیش‌بینی‌ها، سری 8 اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. از ویژگی‌هایی نظیر حالت کم‌مصرف تا عرضه یک مدل مقاوم، شایعات بسیاری در مورد این ساعت هوشمند وجود دارند که در ماه‌های آتی از صحت و سقم آنها بیش‌تر آگاه خواهیم شد.

در این مطلب، با مرور هر آنچه که در مورد نسل آینده ساعت هوشمند اپل، یعنی اپل واچ سری 8 می‌دانیم، به برخی از ویژگی‌های احتمالی این گجت مورد انتظار می‌پردازیم.

مشخصات و ویژگی‌های احتمالی اپل واچ نسل 8

آیا اپل واچ سری 8 عرضه خواهد شد؟

اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

به مانند سنت گذشته اپل، که یک اپل واچ جدید را هر سال وارد بازار می‌کرد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در سال جاری نیز این اتفاق با رونمایی از سری 8 این ساعت هوشمند محقق شود. در حالی‌که این گجت پوشیدنی هم‌چنان در مراحل اول ساخت قرار دارد، با انبوهی از شایعات مواجه شده است. نسل جدید احتمالا از جنبه گستردگی در بازار و دسترسی، جایگزین مهمی برای سری 7 اپل واچ محسوب خواهد شد.

تاریخ عرضه اپل واچ سری 8

هنوز اطلاعاتی از تاریخ انتشار نسل هشتم این ساعت هوشمند در دست نیست. بر اساس تاریخ عرضه اپل‌ واچ‌های قبلی، انتظار می‌رود پاییز امسال شاهد عرضه آن باشیم. پیش‌تر، نسل هفتم در تاریخ 15 اکتبر 2021 و سری 6 نیز در 18 سپتامبر 2020 رونمایی شده بودند.

به احتمال زیاد این ساعت هوشمند نیز مانند اکثر نسل‌های گذشته، در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. تنها نسلی که به دلیل همه‌گیری کووید-19 با تاخیرهای متعددی در عرضه روبرو شد، سری هفتم Apple Watch بود.

نسل 8 اپل واچ چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

برای شروع، این احتمال وجود دارد که طرفداران اپل، به جای دو مدل، انتظار رونمایی از سه مدل را داشته باشند. طبق شایعات، یک نسخه مقاوم جدید برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی شدید در کنار نسخه استاندارد سری 8 اپل واچ عرضه خواهد شد. هم‌چنین برخی دیگر نیز انتظار دارند تا یک مدل جدید به نام Apple Watch SE 2 نیز در میان محصولات جدید این گجت پوشیدنی قرار داشته باشد.

طراحی

یکی از بخش‌های قابل پیش‌بینی اپل واچ جدید، طراحی آن است که احتمالا با کم‌ترین تغییر نسبت به نسل 7 عرضه خواهد شد. اگر اینطور باشد، امیدواریم بر خلاف تغییرات اندک خارجی، در داخل با دگرگونی‌ها و ویژگی‌های جدیدی روبرو شویم. با این‌حال، سری 8 اپل واچ احتمالا در رنگ‌های جدید و با فریم‌های مختلفی عرضه خواهد شد.

ویژگی‌ها

به گفته خبرنگار بلومبرگ، مارک گورمن، به احتمال فراوان قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی به سری جدید اپل واچ افزوده خواهد شد که برخی از آنها در نسل 8 این گجت گنجانده می‌شوند. این ویژگی‌ها شامل یک حالت کم‌مصرف جدید است که صرفا به جای نشان دادن صفحه ساعت، با برنامه‌ها و سایر ویژگی‌ها کار می‌کند. علاوه بر آن، امکان اتصال ماهواره‌ای نیز ممکن است به نسخه جدید اضافه شود. ظاهرا اپل از ماهواره‌ها برای ارسال پیام‌های کوتاه و هشدارهای اضطراری در مناطق فاقد اتصال سلولی استفاده خواهد کرد.

به گفته گورمن، این ارتقاها علاوه بر ویژگی تشخیص بار AFib که احتمالا برای اندازه‌گیری تعداد دفعات فیبریلاسیون دهلیزی کاربرد دارد، در کنار تمرین‌های جدید و واچ‌فیس‌های جدید به نسل هشتم اپل واچ اضافه خواهند شد. در همین حال، برنامه “Health” آیفون نیز ممکن است شاهد بهبودهایی در زمینه ردیابی خواب، سلامت زنان و مدیریت دارو باشد.

اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

یکی دیگر از شایعات جدید، این است که سری 8 احتمالا ویژگی‌های ایمنی کاملا جدیدی را بر روی مچ دست کاربران ارائه خواهد داد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل امیدوار است علاوه بر ویژگی تشخیص سقوط، قابلیت تشخیص تصادف خودرو را نیز به گجت خود اضافه کند.

یکی از گمانه‌زنی‌های قوت گرفته در مورد اپل واچ سری 8، احتمال معرفی سنسور دمای بدن است. بدین ترتیب که در صورت افزایش غیرعادی دما، این ابزار به کاربران هشدار می‌دهد. اگر این ویژگی در ساعت هوشمند آینده اپل گنجانده شود، می‌تواند این گجت را به دستگاهی مفید برای زنانی که بر باروری خود نظارت دارند، تبدیل کند.

قیمت اپل واچ سری 8

ثبات برای اپل یک اصل کلیدی بوده و این امر در ارتباط با قیمت‌گذاری دستگاه‌ها نیز صادق است. انتظار می‌رود سری 8 این ساعت هوشمند با قیمت 399 دلار برای نسخه کوچک‌تر 41 میلی‌متری و 429 دلار برای مدل بزرگ‌تر با قطر 45 میلی‌متر عرضه شود. اینها قیمت‌هایی هستند که اپل برای سری 7 در سال 2021 تعیین کرده است.

آنچه دوست داریم در اپل واچ سری 8 ببینیم

اپل واچ سری 8؛ هر آنچه که از ساعت هوشمند بعدی Apple می‌دانیم

با اینکه اپل واچ مسلما محبوب‌ترین گجت پوشیدنی بازار محسوب می‌شود، اما این بدان معنی نیست که محصولی بی‌عیب و کامل است. در ادامه تعدادی از بهبودهای مورد انتظار که دوست داریم در نسل هشتم اپل واچ وجود داشته باشند را مرور می‌کنیم.

عمر باتری طولانی‌تر

عمر باتری اپل واچ در نسل‌های گذشته تاکنون تقریبا ثابت بوده که دوامی 18 ساعته را با یک‌بار شارژ کامل به همراه دارد. از آنجایی که شایعات در مورد افزایش عمر باتری نسل هفتم محقق نشد، این امکان وجود دارد که در سری 8، با استفاده از یک پردازنده بهبود یافته، عمر باتری نیز طولانی‌تر شود.

امکانات جدید مبتنی بر ردیابی سلامت

همان‌طور که در بالا ذکر شد، شایعاتی در مورد سنسورهای جدید از جمله دمای بدن به گوش می‌رسد، اما نگرانی‌هایی در ارتباط با صحت آنها نیز وجود دارد. یکی از عادت‌های اپل در سال‌های گذشته، توقف پروژه‌های جدید تا زمان پیاده‌سازی دقیق و بی‌نقص آنها بوده و این سیاست ممکن است در مورد این حسگرها نیز اعمال شود. با این حال، پایش مطمئن دمای بدن، مزایای متعددی از ردیابی بیماری‌ها تا باروری را برای کاربران اپل واچ به همراه خواهد داشت.

هم‌چنین شایعاتی مبنی به ردیابی احتمالی میزان گلوکز و پایش فشار خون نیز در سری جدید این گجت پوشیدنی وجود دارد، اگرچه احتمال اضافه شدن این ردیاب‌های سلامتی کم‌تر است و فعلا آنها را در لیست آرزوهای خود برای نسل‌های آینده نگه خواهیم داشت.

بهبود ردیابی خواب

در مقایسه عملکرد ردیابی خواب، ساعت‌های هوشمند اپل واچ در مقایسه با نمونه‌های رقیب از برندهایی نظیر گارمین و فیت‌بیت ضعیف‌تر هستند. با وجود آنکه قابلیت اندازه‌گیری تعداد تنفس به سیستم عامل WatchOS 8 اضافه شده که بر اساس آن کاربران بتوانند علائم آپنه خواب را تشخیص دهند، اما این ویژگی برای استفاده پزشکی تایید نشده است. بنابراین امیدواریم تا قابلیت‌های فعلی این ساعت هوشمند، در نسل هشتم دقیق‌تر و کارآمدتر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*