قیمت گوشی های هوشمند و کنسول های بازی در سراسر جهان افزایش پیدا می‌کند

قیمت گوشی های هوشمند و کنسول های بازی در سراسر جهان افزایش پیدا می‌کند

با تصمیم سامسونگ مبنی بر افزایش هزینه تراشه‌های تولیدی خود، انتظار می‌رود قیمت جهانی گوشی های هوشمند و سایر محصولات الکترونیکی نیز افزایش پیدا کند.

بسیاری از سازندگان مختلف برای تولید دستگاه‌های خود، از تراشه‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. وجود این چیپ‌ها در بازار، فارغ از آنکه توسط غول کره‌ای یا دیگر شرکت‌ها نظیر کوالکام انجام شود، ضروری است. به دلیل وابستگی ناخواسته به این تولیدکننده تراشه، سازندگان لوازم الکترونیکی و خودرو، به دلیل افزایش قیمت تراشه‌های گوشی های هوشمند، دیر یا زود مجبور خواهند شد تا هزینه بالاتری را پرداخت کنند و در نتیجه، بهای محصولات خود را افزایش دهند.

طبق آخرین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد هزینه خدمات خود را برای تولید تراشه در نیمه دوم سال جاری، بین 15 تا 20% افزایش دهد. بیش از همه، پردازنده‌هایی که توسط فرآیندهای فنی بالغ ساخته می‌شوند، تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار خواهند گرفت. در حال حاضر این شرکت مشغول مذاکره با مشتریان برای بالا بردن هزینه خدمات بوده که با برخی از آنها نیز توافق‌هایی حاصل شده است.

قیمت گوشی های هوشمند و کنسول های بازی در سراسر جهان افزایش پیدا می‌کند

افزایش قیمت تراشه‌های ساخت سامسونگ بر تولیدکنندگان گوشی‌ های هوشمند، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها و سیستم‌های خودرو تاثیر می‌گذارد. غول کره‌ای در ارتباط با این جهش قیمتی، تا این لحظه سکوت کرده و واکنشی را نشان نداده است. از تبعات احتمالی این تصمیم، تمایل خرید کم‌تر و کاهش فروش محصولات الکترونیکی خواهد بود.

در طول دوران همه‌گیری، سامسونگ در تلاش بود تا قیمت تمام شده محصولات خود را با وجود بحران، محدودیت و کمبودها ثابت نگه دارد. برخلاف شرکت TSMC، غول کره‌ای تا همین اواخر برای جلوگیری از افزایش هزینه خدمات و چیپست‌ها، به ذخایر خود روی آورده بود. اما افزایش اجتناب‌ناپذیر هزینه مواد، شیوع سویه جدید کرونا و وضعیت ناپایدار بازار در نهایت این شرکت را به تجدید نظر در قیمت تولید نیمه‌هادی مجبور کرد.

بنابراین می‌توان در ماه‌های آتی افزایش جهانی قیمت گوشی‌ های هوشمند و دیگر محصولات الکترونیکی که از تراشه‌های سامسونگ استفاده می‌کنند را انتظار داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*