هایما 8S

هایما 8S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس و مشخصات

هایما 8S به عنوان شاسی بلند جدید ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از دو محصول جدید هایما شامل مینی ون هایما 7X و شاسی بلند هایما 8S پرده برداشت. هایما 8S در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و احتمالا تا پایان سال جاری شاهد عرضه آن به بازار ایران خواهیم بود. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

معرفی هایما 8S

بخش طراحی بیرونی

هایما 8S

هایما 8S از سبک طراحی جدیدی نسبت به هایما S7 و S5 بهره می‌برد. البته این خودرو در نمای جلو به نسل دوم شاسی بلند هایما S5 شباهت زیادی دارد؛ چرا که در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های دو قسمتی و یک جلوپنجره با گرافیک کهکشانی به همراه عناصر کرومی به چشم می‌خورد.

هایما 8S

طراحان برای این خودرو طراحی سقف با شیب معکوس را در نظر گرفتند که نمای کوپه مانندی را به وجود آورده است. همچنین این خودرو در بخش عقب به چراغ‌های به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذابی مجهز شده که به محصولات پژو مانند پژو 3008 نیز شباهت زیادی دارد. طراحان با استفاده از دو اگزوز بزرگ در قسمت پایینی سپر در نمای عقب توانستند نمای اسپرت و جذابی را به وجود آورند.

بخش طراحی داخلی

هایما 8S

هایما کابین این شاسی بلند را به گونه‌ای طراحی کرده تا بتواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. در همین راستا طراحان با استفاده از غربیلک فرمان دی کات و استفاده مناسب از تزئینات کرومی توانستند کابین اسپرتی را به وجود آورند. البته کابین این خودرو به سیستم طراحی i-cockpit پژو شباهت زیادی دارد. همچنین پنل میانی داشبورد در بخش دسته دنده و سیستم تهویه نیز به پژو 3008 و 5008 شبیه است.

امکانات

هایما 8S

هایما 8S در تیپ فول از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون بلوتوث، سیستم مالتی مدیا، سنسور نور و باران، دی لایت، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، کیسه‌های هوای جلو و کناری و پرده‌ای بهره می‌برد.

مشخصات فنی

هایما 8S به یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد.