اینترنت پرسرعت ایرانسل

60 هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل دسترسی پیدا کردند

با دستور وزیر ارتباطات در مراسم اتصال بیش از 600 روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات، دسترسی حدود 60 هزار روستایی به اینترنت پرسرعت ایرانسل امکان‌پذیر شد.

امروز مراسم اتصال بیش از 600 روستا در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات برگزار شد و در این مراسم، سایت تلفن همراه روستایی ایرانسل در روستای نگارمن شهرستان شاهرود به نمایندگی از دیگر سایت‌های روستایی ایرانسل به صورت آنلاین افتتاح شد. افتتاح سایت‌های روستایی جدید ایرانسل باعث شد حدود 60 هزار نفر از روستاییان بتوانند به اینترنت پرسرعت ایرانسل دسترسی داشته باشند.

این مراسم در صبح روز سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 و همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی و همچنین روز ملی روابط عمومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، صادق عباسی شاهکوه (معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، محمد خوانساری (معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران)، امیر محمدزاده لاجوردی (معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت)، علی اصغر انصاری (معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات)، ایرج روحی (مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری)، وحید یزدانیان (رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)، بیژن عباسی آرند (مدیرعامل ایرانسل) و همچنین تعدادی از اصحاب رسانه، استانداران، فرمانداران، مدیران محلی و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به صورت حضوری یا آنلاین در آن حضور داشتند.

اینترنت پرسرعت ایرانسل

در این مراسم ارتباط آنلاینی با ابوطالب جلالی، معاون استاندارد و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و سید یاسر حسن پور، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان و همچنین جمعی از مدیران ایرانسل که در محل سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در نگارمن شهرستان شاهرود حضور داشتند، برقرار شد و با دستور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سایت ارتباطی به نمایندگی 135 سایت روستایی ایرانسل افتتاح شد.

دسترسی به اینترنت پرسرعت ایرانسل در روستاها

همانطور که گفته شد، سایت روستای نگارمن به نمایندگی از سایر سایت‌های ارتباطی ایرانسل در روستاهای کشور افتتاح شد و به این ترتیب اهالی 212 روستای کشور با 17 هزار خانواده و جمعیت 60 هزار نفر توانستند به اینترنت پرسرعت ایرانسل (نسل 3 و 4) و شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

در ادامه، معاون استاندار و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، از خدمات ایرانسل به مردم این منطقه و همچنین تلاش دولت برای توسعه اینترنت روستایی تقدیر و تشکر کردند. وزیر ارتباطات هم ضمن افتتاح سایت روستایی نگارمن به صورت آنلاین، از تلاش‌های شبانه‌روزی ایرانسل در این زمینه قدردانی کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در این مراسم ضمن تشکر از همه تلاشگران در عرصه توسعه اینترنت روستایی، تاکید کرد روند ایجاد دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات باید با قدرت ادامه داشته باشد. وی ارتباط سریع و ایمن را از جمله ویژگی‌های شبکه ملی اطلاعات دانست.

ایرانسل به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور و اپراتور پیشتاز در ورود تکنولوژی‌های جدید ارتباطی به کشور، در سال‌های گذشته نقش پررنگی را در برقراری ارتباط اهالی روستاهای بالای 20 خانوار و دسترسی آنها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت از جمله در روستاهای استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد ایفا کرده است.

اینترنت پرسرعت ایرانسل

دکتر زارع پور، در روز سوم بهمن 1400 در جریان برگزاری مراسم رونمایی از اتصال هزار روستای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات، از دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و مجموعه کارکنان این شرکت برای راه‌اندازی ارتباطات روستایی تشکر کرده بود و اظهار کرد زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.

اولین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها به منظور توسعه‌ی ارتباطات روستایی در روز چهاردهم دی 1400 منتشر شد که بر اساس آن، ایرانسل به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مردم 14 روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس از مجموع 32 روستا در سراسر کشور فراهم کرده بود و از این نظر پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی در ایران شد. علاوه بر این، در گزارش اخیر وزیر ارتباطات در رابطه با اقدامات اپراتورهای ارتباطی در توسعه ارتباطات روستایی طی فروردین 1401، ایرانسل در این ماه هم پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی بود.

زارع پور در روز نهم آذر 1400 از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و با افتتاح آنلاین سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای آغوزدره در شهرسان گلوگاه استان مازندران، بر ادامه یافتن پروژه اتصال روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد. وی در همین خصوص گفته بود:

باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال 1401 است با کمک شما راه‌اندازی شود و این شدنی است. به خصوص در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است. زحمت زیادی کشیده شده و انصافا کارهایی که ایرانسل انجام داده جزو اقدامات تر و تمیز و باکیفیت است. امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه پیدا کند.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل هم در این مراسم گفته بود ما مهم‌ترین تعهد خود را در بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) می‌دانیم و سعی می‌کنیم هر روز بهتر از قبل این تعهدات را عملی کنیم و آن را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*