خودروی متصل

ایرانسل و مپنا در حوزه خودروی متصل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اپراتور ایرانسل و مپنا همزمان با چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در حوزه خودروی متصل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و دکتر محمدحسین رفان، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در حوزه خودروی متصل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. اپراتور ایرانسل با تمرکز ویژه روی بومی‌سازی فناوری‌های نوین و ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای توانمندسازی زیست بوم کسب‌وکار دیجیتال در حوزه کسب‌وکارهای نوین در حوزه خودروی متصل با مپنا همکاری خواهد کرد.

رونمایی از خدمت خودروی متصل ایرانسل

اپراتور ایرانسل در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ سرویس خودروی متصل (Connected Car) را به معرض نمایش گذاشته است. چهارمین نمایشگاه خودرو تهران از ۲۷ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران (شهر آفتاب) آغاز به کار کرده و تا 30 اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت.

خودروی متصل

دکتر علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه طی بازدید از غرفه ایرانسل با مهندس محسن یوسف‌پور، مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل در خصوص رویکرد خودروهای متصل در ایران به گفت‌وگو پرداخت و از عملکرد ایرانسل در ارائه خدمت خودروی متصل تشکر کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که حرکت به سمت خودروهای متصل و خودروهای برقی اجتناب‌ناپذیر است گفت این موضوع بسیار جدی است، به گونه‌ای که در آینده در استانداردهای اروپایی و استانداردهای معتبر جهان دیگر خودروهای غیر متصل شماره‌گذاری نخواهند شد. از این رو ما می‌بایست به این سمت حرکت کنیم که البته در این مسیر به ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز داریم و خوشحالیم که ایرانسل توانسته در این مسیر اقدامات موثری را به انجام برساند.

اپراتور ایرانسل برای هموارتر کردن مسیر تحول دیجیتال برای کسب و کارهای دیجیتال مرتبط با صنعت خودرو قصد دارد در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۷، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) از ساعت ۱۵ تا ۱۶ کارگاه‌های آموزشی هدفمند در حوزه خودروهای متصل را برگزار کند.

خودروی متصل

گفتنی است خودروهای مدرن امروزی دیگر فقط وسیله‌ای برای حمل و نقل محسوب نمی‌شوند. در واقع این وسایل نقلیه علاوه بر این که مسافران را به مقصد می‌رسانند، تجربه‌های مختلفی از جمله تبادل داده را به کاربران ارائه خواهند داد. در همین راستا حرکت صنایع به سمت تحول دیجیتال باعث شده تا فناوری‌هایی چون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیز در طراحی و ساخت خودروها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. در واقع فناوری خودروهای متصل یکی از مهم‌ترین فناوری‌های عصر دیجیتال در حوزه خودروسازی محسوب می‌شود که باعث قرارگیری کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال خواهد شد.

اپراتور ایرانسل در حوزه مدیریت هوشمند ناوگان سابقه چندین ساله داشته و با توجه به تجربه‌های ویژه همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان که از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در حوزه لجستیک هوشمند و در حوزه پایش حمل سرباره و پایش ترابری سنگین استفاده می‌کند، در همین راستا از سرویس خودروهای متصل خود رونمایی کرده است.

فناوری خودروهای متصل به عنوان یک پدیده نوظهور توانستند علاوه بر صنعت خودرو، اکوسیستم‌های مختلف و مدل‌های کسب و کار را متحول سازند و آگاهی کامل از این روندهای جدید به عنوان نخستین گام برای حرکت کردن در مسیر تحول دیجیتال محسوب می‌شود.

خودروهای متصل در حقیقت یک نوع وسیله نقلیه مجهز به فناوری اینترنت اشیا به شمار می‌روند که اجزای مختلف آن از حسگرهای هوشمند بهره می‌برند و از طریق آنها می‌توانند داده‌ها را با خودروهای دیگر یا با سامانه‌های مدیریت تبادل کنند. خودروهای متصل قادرند در صنایع مختلف از صنعت خودروسازی و صنایع مربوط به آن تا صنعت تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرند.

مواردی چون امکان بررسی آسیب‌های وارده به خودرو برای شرکت‌های بیمه، امکان ارسال پیام، امکان ثبت تخلفات رانندگی، رزرو هتل، برنامه‌ریزی برای سفر، امکان ثبت سفارشات، قابلیت فعال یا غیر فعال کردن برخی تنظیمات از راه دور، امکان مشاهده مشکلات فنی خودرو از طریق سیستم ردیابی و حل مشکلات خودرو از راه دور به عنوان امکانات و مزایای خودروهای متصل محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*