اسنپدراگون 7 نسل 1

چیپست کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 معرفی شد + مشخصات

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 رونمایی کرد. با گجت نیوز همراه باشید تا به مشخصات تراشه ۴ نانومتری Snapdragon 7 Gen 1 و تغییرات آن نسبت به اسنپدراگون 778G بپردازیم.

کوالکام امروز از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی کرد که قطعا در ماه‌های آینده به عنوان تراشه پرچمدار دنیای اندروید خودنمایی خواهد کرد؛ اما این شرکت یک تراشه قدرتمند را نیز برای گوشی‌های میان رده معرفی کرد که Snapdragon 7 Gen 1 نام دارد.

رونمایی از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1

اسنپدراگون 7 نسل 1

این تراشه ۴ نانومتری جدید برای اولین بار چندین قابلیت را به سری SD 7 کوالکام اضافه می‌کند که از میان آنها می‌توان به موتور هوش مصنوعی اختصاصی، پشتیبانی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی و Android Ready SE اشاره کرد. همچنین در دل این تراشه هسته‌های Kryo با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی آدرنو 662 دیده می‌شوند.

کوالکام ادعا می‌کند این تراشه تا ۲۰ درصد در انجام کارهای گرافیکی و تا ۳۰ درصد در انجام کارهای مربوط به هوش مصنوعی نسبت به اسنپدراگون 778G سریع‌تر است. نکته مهم اینکه موتور Adreno Frame Motion این تراشه می‌تواند با همان مصرف انرژی SD 778G فریم ریت‌ را در بازی‌ها دو برابر کند.

اسنپدراگون 7 نسل 1

همچنین تراشه جدید کوالکام توانایی پشتیبانی از ۱۶ گیگ رم LPDDR5 را دارد. در بخش ارتباطات نیز شاهد حضور مودم X62 5G هستیم که سرعت دانلود ۴.۴ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از شبکه 5G دوگانه را تضمین می‌کند. از دیگر قابلیت‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 می‌توان به وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 با پشتیبانی از Snapdragon Sound و aptX اشاره کرد.

اسنپدراگون 7 نسل 1

پردازشگر سیگنال تصویر سه‌گانه Spectra نیز از حسگر‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی، فیلم‌برداری 4K HDR، عکاسی ۱۰ بیت HEIC و فیلم‌برداری HEVC پشتیبانی می‌کند. اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 در هفته‌های آينده روانه بازار خواهند شد. ظاهرا شرکت‌های مختلفی می‌خواهند از این تراشه استفاده کنند؛ اما اولین گوشی عرضه شده با آن اوپو رینو 8 پرو خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*