شکستن سقف شیشه ای 207

ایران خودرو شکستن سقف شیشه ای 207 بر اثر استفاده از جک را تکذیب کرد + متن بیانیه

گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار بیانیه‌ای خبر شکستن سقف شیشه ای 207 بر اثر استفاده از جک را تکذیب و اصل ماجرا را شفاف‌سازی کرد.

اخیرا خبری مبنی بر شکستن سقف شیشه ای خودرو پژو 207 در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت و باعث شد بار دیگر محصولات داخلی مورد انتقاد مشتریان قرار بگیرند. در همین راستا گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار بیانیه‌ای خبر شکستن سقف شیشه ای 207 بر اثر استفاده از جک را تکذیب و اصل ماجرا را شفاف‌سازی کرد.

تکذیب خبر شکستن سقف شیشه ای 207

گروه صنعتی ایران خودرو با توجه به انتقاداتی که در فضای مجازی مطرح شد، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر شکستن سقف شیشه ای پژو ۲۰۷ تاکید کرد تاکنون گزارشی از شکستن سقف شیشه ای این خودرو دریافت نشده است. در ادامه متن و تصویر بیانیه ایران خودرو را مشاهده می‌کنید:

در پی انتشار مطلبی در خصوص شکستن سقف شیشه ای محصول 207 به دلیل استفاده از جک، گروه صنعتی ایران خودرو این موضوع را کذب دانست و اعلام کرد: تاکنون هیچ گزارشی دال این موضوع در شبکه خدمات پس از فروش گزارش نشده است.

در حال حاضر تمامی خودروهای دارای سقف شیشه‌ای، در دوره گارانتی بوده و بدیهی است، در صورت وقوع چنین موضوعی، مشتریان برای جبران خسارت به نمایندگی های مجاز مراجعه می‌کردند، اما تاکنون هیچ مراجعه‌ای به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو برای این موضوع صورت نگرفته است.

به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع دقیق مشتریان از ایمنی سقف شیشه‌ای محصولات یادآور می‌شود، بر خلاف سقف خودروهای عادی که از یک لایه ورق ساخته شده است، سقف خودروهای پانوراما به صورت یک مجموعه کلاف تقویت‌شده هفت‌تکه و با ورق ضخیم‌تر تا میزان ۴۰ درصد تولید می‌شود و این امر موجب افزایش استحکام کل بدنه به خصوص در آزمون‌های پیچش و خمش بدنه نسبت به خودرو سقف فلزی شده است.

شیشه سقف دست‌کم پنج میلی‌متر با قطعات صلب بدنه فاصله دارد. میزان تغییر شکل بدنه اندازه‌گیری شده در آزمون‌های مرتبط، چند دهم میلی‌متر است و در حالت‌های بسیار شدید و مخرب آزمون پیچش و خمش، تا حداکثر دو میلی‌متر می‌رسد.

چنانچه استفاده از جک باعث تغییر شکل بدنه و شکسته شدن شیشه سقف می‌شد، در این خودروها و همچنین خودروهای معمولی، شیشه‌های جلو و عقب خودرو نیز شکسته شود که چنین امری اتفاق نمی‌افتد و هیچ‌گونه ریسکی متوجه این خودروها نیست.

تصویر بیانیه