بهترین بهبودهای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نسبت به نسل گذشته

بهترین بهبودهای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نسبت به نسل گذشته

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام نسبت به نسل گذشته علاوه بر بهره‌وری و عملکرد بهتر، در 6 زمینه برتری دارد که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

شرکت کوالکام، سازنده آمریکایی تراشه، یکی از بازیگران تعیین‌کننده و اصلی در صنعت چیپست‌ گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. در واقع، بسیاری از برندها و هم‌چنین مصرف‌کنندگان با گذشت هر نسل، مشتاقانه منتظر معرفی تراشه‌های جدید این کمپانی هستند. اگرچه شرکت مدیاتک، هم‌اکنون در بازار تراشه‌های پرچم‌دار به رقیبی جدی برای کوالکام تبدیل شده، اما برگ برنده هم‌چنان در دست این تولیدکننده آمریکایی است که طی دیروز، به طور رسمی از تراشه پرچم‌دار جدید سری 8، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد.

به‌نظر می‌رسد این پردازنده تازه وارد، به پیشرفت‌های مضاعفی در زمینه بهره‌وری انرژی و عملکرد دست یافته است. بر اساس گزارش‌ها، پرچم‌دار جدید کوالکام از شش جنبه با تغییرات قابل توجهی همراه خواهد بود. این بار، برخلاف نسل پیشین، به جای سامسونگ، از فرآیند 4 نانومتری ساخت TSMC در اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. با این وجود، تراشه جدید هم‌چنان از معماری هشت هسته‌ای شامل 1 هسته Cortex X2 با حداکثر توان، 3 هسته A710 به همراه 4 هسته کم‌مصرف A510 بهره می‌برد که طبق آمار رسمی، از بهبود 10 درصدی عملکرد خبر می‌دهد. هم‌چنین مصرف برق این تراشه نیز نسبت به نسل قبل، حدود 15% کاهش یافته است.

برترین بهبودهای اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک در مقایسه با نسل پیشین

بهترین بهبودهای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نسبت به نسل گذشته

1- Snapdragon Smart

نسل هفتم پردازنده‌های کوالکام، از موتور هوش مصنوعی “Snapdragon Smart” پشتیبانی می‌کند. از مزایای این فناوری می‌توان به ارتقای 20 درصدی در بهره‌وری انرژی اشاره کرد.

2- پردازش تصویر Snapdragon Sight

این پردازشگر تصویر در تراشه جدید با پشتیبانی از ISP سه‌گانه 18 بینی Qualcomm Spectra و فیلم‌برداری 8K HDR همراه شده است.

3- فناوری صوتی جدید

پشتیبانی از فناوری صوتی aptX کوالکام، همراه با سیستم اتصال موبایل FastConnect 6900، برای بهبود تجربه صوتی، از ویژگی‌های به‌روز شده در تراشه جدید این شرکت محسوب می‌شود.

4- Snapdragon Elite Gaming

این ویژگی که با هدف ارتقای تجربه گیمینگ ساخته شده، در این نسل به پشتیبانی از رندر استریو نیز مجهز شده است.

5- Snapdragon Connect

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، بر اساس مودم X65 5G، سیستم فرکانس رادیویی و سیستم اتصال موبایل FastConnect 690 ارائه شده که نرخ داون‌لینک و آپ‌لینک را تا 10 گیگابیت بر ثانیه سریع‌تر می‌کند. هم‌چنین در این نسخه، امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت 5G به‌طور هم‌زمان نیز فراهم شده است.

6- ارتقای امنیت 

تراشه جدید کوالکام، از واحد پردازش امن SPU و “Qualcomm Trusted Execution Environment” (محیط اجرایی مطمئن کوالکام)، مطابق با استاندارد Android Ready SE پشتیبانی می‌کند و تجربه پرچم‌داری ایمن را به عنوان قلب تپنده گوشی هوشمند برای مصرف‌کنندگان به ارمغان خواهد آورد.

نهایتا، در بخش معماری و پیکربندی هسته‌ها، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با نسل گذشته خود یکسان است. با این حال، اکنون حداکثر کلاک هسته ARM Cortex-X2 در تراشه جدید به 3.2 گیگاهرتز افزایش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*