محبوب ترین نسخه اندروید

محبوب ترین نسخه اندروید در حال حاضر کدام است؟

در اینجا به بررسی لیست محبوب ترین نسخه های اندروید که توسط گوگل منتشر شده است خواهیم پرداخت. این لیست یک غایب بزرگ دارد و نتایج آن قطعاً برایتان جالب خواهد بود!

گوگل به تازگی با انتشار نمودار میزان استفاده کاربران سرتاسر دنیا از نسخه‌های مختلف اندروید، سهم هریک از نگارش‌های مختلف این سیستم عامل در گوشی‌های اندرویدی بازار را مشخص کرده است. پیش از این، آمار میزان استفاده از این سیستم عامل به صورت ماهیانه منتشر می‌شد. با این حال، انتقادات وارد بر این سیستم سنجش باعث توقف آن و ارائه آمار رسمی به صورت شش ماه یک بار شد. جدیدترین آمار رسمی گوگل روز 9 می منتشر شد.

نمودار میزان استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط گوگل، Android 11 محبوب ترین نسخه اندروید به شمار می‌رود. این نسخه بر روی 28.3 درصد از گوشی‌های اندرویدی بازار نصب است. پیش از این، در گزارش شش ماه پیش گوگل، سهم اندروید 11 برابر با 24.2 درصد اعلام شده بود. همچنین، اندروید 10 که شش ماه قبل بر روی 26.5 درصد از کل گوشی‌های اندرویدی نصب بود، اکنون تنها 23.9 درصد آمار گوشی های اندرویدی را در اختیار دارد.

بعلاوه، سهم نسخه نهم از ربات سبز گوگل در نمودار میزان استفاده از این سیستم عامل نیز 16.2 درصد است و نسخه‌های Oreo و Nougat نیز به ترتیب 11.6 و 5 درصد از کل گجت‌های اندرویدی را شامل می‌شوند. در این میان، سهم اندروید Marshmallow نیز 3.9 درصد اعلام شده است.

محبوب ترین نسخه اندروید

البته نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل گوگل، یعنی لالیپاپ و کیت کت نیز هنوز به طور کامل منقرض نشده‌اند و به ترتیب بر روی 3 و 1 درصد گوشی‌های اندرویدی نصب هستند. این در حالی است که اندروید جلی بین نیز با سهم 0.4 درصدی خود ظاهرا قصد بازنشسته شدن ندارد!

نکته جالب توجه در خصوص لیست محبوب ترین نسخه های اندروید، عدم حضور نسخه 12 در این لیست است. دلیل این امر فراگیر نشدن Android 12 و تعداد ناچیز دستگاه‌هایی است که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

آیا اندروید 13 می‌تواند به محبوب ترین نسخه اندروید تبدیل شود؟

به نظر می‌رسد گوگل در صدد ایجاد تغییرات چشمگیری در جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود است تا آن را به محصولی ایده‌آل برای کاربران تبدیل کند.

این کمپانی به تازگی دومین نسخه بتا از اندروید 13 را عرضه کرده و برخی قابلیت‌های جدید آن را نیز معرفی کرده است. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از بهبود امنیت شخصی کاربران، بخش جدیدی در منوی تنظیمات برای مدیریت قابلیت‌های امنیتی و قابلیت تغییر زبان هریک از اپلیکیشن‌ها به طور مجزا.

محبوب ترین نسخه اندروید

گوگل اعلام کرده است که بسیاری از قابلیت‌های جدید Android 13 در نسخه بتای دوم این سیستم عامل تعبیه شده و هم اکنون قابل تست کردن هستند. لازم به ذکر است که این نسخه بتا نه فقط بر روی گوشی‌های پیکسل گوگل، بلکه تعدادی از محصولات برگزیده ایسوس، لنوو، نوکیا، وان پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، تکنو، ویوو، شیائومی و ZTE نیز قابل دسترسی است.

اندروید 13 به منظور حفاظت بیشتر از داده‌های کاربران، دسترسی به کلیپ بورد را محدودتر می‌کند. به عنوان مثال، در صورتی که اپلیکیشن خاصی به کلیپ بورد دسترسی پیدا کند، یک اعلان بر روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می‌شود. همچنین کمی بعد حافظه کلیپ بورد به طور کامل پاک می‌شود تا امکان دسترسی اپلیکیشن‌ها به داده‌های آن از بین برود.

همچنین در اپلیکیشن پیام‌ها (Messages) نیز شاهد رخ دادن تغییراتی مثبت هستیم. به عنوان مثال، پشتیبانی از استاندارد RCS به این اپلیکیشن افزوده خواهد شد. این استاندارد جایگزین پروتکل‌های منسوخ شده SMS و MMS است. بعلاوه، پشتیبانی از رمزگذاری end-to-end که پیش از این تنها محدود به مکالمات دو نفره بود، اکنون در چت‌های گروهی هم قابل استفاده خواهد بود.

در این میان، دسته جدیدی با نام Security & Privacy نیز به بخش تنظیمات اندروید 13 افزوده خواهد شد که تمامی قابلیت‌های امنیتی این سیستم عامل نظیر محافظت از اپلیکیشن‌ها، قفل صفحه نمایش، چک کردن امنیتی گوگل و تنظیمات Find My Device را در کنار هم نمایش می‌دهد.در این بخش همچنین پیشنهاداتی به منظور افزایش امنیت این سیستم عامل به کاربران ارائه می‌شود.

شما در خصوص قابلیت‌های جدید اندروید 13 چه نظری دارید؟ آیا این قابلیت‌ها می‌تواند Android 13 را به محبوب ترین نسخه این سیستم عامل تبدیل کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*