بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

در این مطلب با نگاهی به تاریخچه موتورولا، به مرور بهترین گوشی های این شرکت باسابقه از سری نوستالژیک ریزر تا گوشی هوشمند جدید موتو جی پاور می‌پردازیم.

اگر از متولدین قبل از سال 2000 میلادی باشید، به خوبی از تاثیر عمیق موتورولا، این برند نوستالژیک بر صنعت تلفن‌های همراه و سپس گوشی‌های هوشمند آگاه هستید. سری ریزر، یکی از شناخه شده‌ترین گوشی‌های جهان محسوب می‌شود و نمونه‌های هوشمند مدرن این شرکت نیز در دسته تلفن‌های هوشمند اقتصادی و قابل اعتماد میان‌رده مطرح هستند. با اینکه اپل و سامسونگ در چند سال اخیر، بر بازار گوشی‌های هوشمند سلطه‌ای بی چون و چرا داشتند، اما موتورولا نیز گزینه‌ای قابل اعتماد برای افرادی است که از دو قطبی حال حاضر این حوزه به تنگ آمده‌اند. در ادامه، با گریزی به سال 2002 تاکنون، به مرور برخی از بهترین گوشی‌ های موتورولا در تمام ادوار می‌پردازیم.

بهترین گوشی های موتورولا در تمام ادوار

1- ریزر V3 

  • تاریخ عرضه: 2004

 

بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

دو واژه نمادین و افسانه‌ای، کلماتی هستند که سری Razr موتورولا در اواسط دهه 2000 را به طور شایسته توصیف می‌کنند. در حالی‌که تقریبا تمام تلفن‌های تاشو قدیمی در سال 2022، نمونه‌هایی منسوخ به‌نظر می‌رسند، اما ریزر در سال 2005، نقطه‌عطفی در زمینه طراحی و فناوری محسوب می‌شد. از چیدمان منحصر به فرد کلیدها و قابلیت اتصال به اینترنت، تا ضخامت باریک آن، محصول جذاب موتورولا توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

می‌توان گفت موتورولا با عرضه Razr V3، به نوعی پایه‌گذار توجه عموم کاربران به تلفن‌های همراه شد. این دستگاه به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شده بود که از فیلم‌برداری لبرون جیمز در رویداد WWE با این گوشی گرفته تا دستگاه نمادین ماریا شاراپووا در مسابقات تنیس ویمبلدون را شامل می‌شد. پس از فروش 130 میلیون دستگاه در طول عمر چهار ساله خود، ریزر به پرفروش‌ترین گوشی تاشو تاریخ تبدیل شد و جزو بهترین گوشی های موتورولا تا به امروز نیز هست.

2- موتو Z 

  • تاریخ عرضه: 2016

بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

در سال 2016، موتورولا از Moto Z رونمایی کرد که دستگاه پرچم‌دار این شرکت در آن زمان محسوب می‌شد. چیزی که این گوشی هوشمند را متمایز می‌کرد، اکوسیستم اختصاصی این دستگاه به نام “Moto Modes” بود. به‌وسیله تجهیز این ویژگی مفید، این امکان وجود داشت که با اتصال یک سیستم بلندگو، مجموعه دوربین‌های با کیفیت بالا یا یک پروژکتور با قابلیت اشتراک‌گذاری سریع، این گوشی را به ابزاری فراتر از آنچه که بود تبدیل کرد.

موتورولا موفق شد با عرضه موتو Z جوایز متعددی را در زمینه طراحی کسب کرده و با نقدهای مثبت، مورد ستایش قرار گرفت. اما این محصول، متاسفانه در سطحی محبوب و همه‌گیر نشد که مسیر صنعت گوشی‌های هوشمند را برای تجهیز به چنین فناوری و ابزاری تغییر دهد. به طور غم‌انگیزی، سرویس Moto Modes در سال 2020 متوقف شد و دیگر به ‌نظر نمی‌رسد که جایگزینی برای آن از سوی موتورولا یا دیگر تولیدکنندگان ساخته شود.

3- موتو جی پاور 

  • تاریخ عرضه: 2022

بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

عمر باتری هم‌چنان یکی از چالش‌های بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند است. محدودیت‌های کاربران در استفاده از دستگاه‌های خود به این دلیل، تولیدکنندگان را به حل این مشکل واداشته است. با این‌حال، موتورولا با عرضه Moto G Power به عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده که از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، عمر 3 روزه باتری را برای کاربران به ارمغان آورد تا موتو جی پاور به یکی از بهترین گوشی های موتورولا در طول تاریخ تبدیل شود.

موتو G Power، یکی از بهترین گوشی های موتورولا از نظر عمر باتری

با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌ها با شارژ کامل، حداکثر تا دو روز دوام می‌آورند، موتو جی پاور نشان‌دهنده گامی بزرگ به سوی تجربه‌ای از گوشی‌های هوشمند است که دیگر مانند گذشته به نزدیک‌ترین اتصال شارژر وابسته نیست. بدیهی است که ما هنوز راه زیادی برای لذت بردن از شارژ بی‌سیم در هر کجا که هستیم، داریم؛ اما سه روز دوام باتری، زمان زیادی است تا احساس کنیم که نیازی به درخواست کابل USB-C از دوستان نیست.

4- موتو ریزر Gen 2

  • تاریخ عرضه: 2020

موبایل Moto Razer Gen 2

زمانی‌که فناوری نمایشگرهای تاشو به‌عنوان سطح جدیدی از تلفن‌های هوشمند در حال تعریف بود، این ایده که موتورولا می‌تواند گوشی نمادین ریزر را به وسیله این تکنولوژی احیا کند، بسیاری را به هیجان آورد. هنگامی‌که این خبر اعلام شد، چرخه اخبار فناوری با شباهت به سال 2004، مجددا به‌گمانه‌زنی درباره آینده سری ریزر و تاثیر آن بر بازار پرداختند. متاسفانه، اولین نسخه این دستگاه با مشکلاتی جدی از اشکالات نمایشگر تا شکستن لولا مواجه بود. با این وجود، موتورولا با عرضه نسخه دوم Moto Razr به بهبودهای چشم‌گیری دست یافت و با برچسب قیمت 999 دلاری که در مقایسه با دیگر رقبای تاشو، گزینه‌ای ارزان‌تر محسوب می‌شود؛ به یک گوشی هوشمند مناسب تاشو تبدیل شد.

موتو ریزر در مقایسه با نمونه تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ، سخت‌افزار ضعیف‌تر و قابلیت‌های محدودتری را ارائه می‌دهد. با این‌حال، اگر عاشق یک محصول نوستالژیک هستید که در عین تکامل، شما را یاد روزهای خوب گذشته می‌اندازد، جدیدترین سری ریزر می‌تواند به یکی از گوشی‌های هوشمند ایده‌آل برای شما تبدیل شود.

5- موتو اج ، یکی از بهترین گوشی های موتورولا در عصر جدید

  • تاریخ عرضه: 2020

موبایل موتو اج Motorola

در طول چند سال گذشته، نمایشگرها به طور مداوم با کاهش حاشیه بدنه، به لبه‌های فریم دستگاه نزدیک‌‌تر می‌شوند. موتورولا با استفاده از فناوری “Endless Edge” (لبه پایان‌ناپذیر) در موتو اج، با ایجاد فضایی بیش‌تر برای اضافه کردن صفحه‌نمایش، این تکنولوژی را به سطح جدیدی ارتقا داد.

علاوه بر نمایشگر تقریبا بی‌حاشیه، این گوشی هوشمند با ویژگی‌هایی نظیر اتصال 5G، صفحه‌نمایش و بلندگوهایی با وضوح بالا، تجربه پخشی عالی از محتوا را به خصوص برای دستگاهی 699 دلاری پدید آورده است. بدیهی است که سری Moto Edge به دلیل فقدان استاندارد ضدآب، شارژ بی‌سیم و دوربین‌های نه چندان مناسب، گزینه‌ای بی‌نقص نبود اما وجود یک باتری 4500 میلی‌آمپری، این محصول جذاب را تا حداکثر 2 روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

6- موتو V70

  • تاریخ عرضه: 2002

بهترین گوشی های موتورولا در تمام تاریخ

در دوران پیش از گوشی ریزر، موتورولا به طور پیوسته در حال آزمون و خطا بود. در عصری که قبل از استاندارد شدن تلفن‌های مجهز به اینترنت، صرفا طراحی‌های خاص و منحصر به فرد ابزار اصلی بازاریابی و جلب توجه بودند، موتورولا عملکردی عالی داشت. این شرکت در سال 2002 با عرضه Moto V70 با ظاهری نامتعارف، روکش چرخشی و قرارگیری دکمه‌های نوآورانه، جایگاه خود را به نمونه‌ای بارز در زمینه طراحی خلاقانه محصولات تثبیت کرد.

از آنجایی که V70 در سال 2002 عرضه شده بود، فارغ از طراحی جذاب، از فاکتور سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خاصی برخوردار نبود. به‌طور کلی این گوشی، بیان‌گر تمرکز Motorola بر بازخورد مشتری بود. در واقع، این دستگاه به نوعی راه را برای عرضه سری تاریخی ریزر و دیگر محصولات برجسته این شرکت هموار کرد. به همین خاطر هم ما آن را در فهرست بهترین گوشی های موتورولا در طول تاریخ قرار دادیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*