قوی ترین موتور بنزینی

قوی ترین موتور بنزینی ساخت ایران معرفی شد

قوی ترین موتور بنزینی ساخت ایران در نهمین نمایشگاه موتور تهران معرفی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های این پیشرانه ایرانی آشنا می‌شویم.

مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در نهمین نمایشگاه موتور تهران از جدیدترین و قدرتمندترین محصول خود پرده برداشت. این پیشرانه به عنوان جدیدترین نسخه از خانواده پیشرانه 4 سیلندر ملی EF7 محسوب می‌شود.

مشخصات قوی ترین موتور بنزینی ساخت ایران

مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو این پروژه را روی نسل جدید پیشرانه ملی EF7 پلاس توربوشارژ اجرا کرده و اکنون این پیشرانه از قابلیت پاشش سوخت مستقیم به داخل سیلندر یا GDI بهره می‌برد. به کمک این موتور ارتقا پیدا کرده برای نخستین بار یک پیشرانه ایرانی می‌تواند با موتورهای جدید خودروهای چینی بازار ایران به رقابت بپردازد.

پیشرانه EF7 اکنون به کمک قابلیت GDI می‌تواند قدرتی برابر با 205 اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند که از افزایش قابل توجه قدرت این پیشرانه نسبت به قبل حکایت دارد. همچنین مصرف سوخت این پیشرانه نسبت به مدل پایه حدود یک لیتر کاهش پیدا کرده و استاندارد آلایندگی آن نیز به استاندارد یورو 6 ارتقا یافته است.

قوی ترین موتور بنزینی

گفتنی است هم‌اکنون چند خودروی چینی موجود در بازار ایران از پیشرانه‌های توربو پیشرفته مجهز به GDI بهره می‌برند و حجم آنها نیز به ۱.۵ تا 2 لیتر می‌رسد؛ برای مثال پیشرانه کی ام سی K7 کرمان موتور می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. پیشرانه دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور نیز قدرت قدرتی برابر با ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

شرکت ایپکو این پیشرانه را برای نصب در شاسی بلندها بزرگ طراحی کرده و در حال حاضر مشخص نیست کدام خودرو به این موتور مجهز خواهد شد، اما با توجه به محصولات آینده گروه صنعتی ایران خودرو می‌توان انتظار داشت نسل دوم پلتفرم IKP2 با این پیشرانه روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مهندس اسماعیل اصفهانی

    همچین گفت متور پرقدرت ک من فکر کردم چی ساخته در واقع موتور روی سمند ی مقدار دست کاری کرده همون موتوری ک شاتون میزنه در سرعت بالا

  2. ساخت موتور قوی تنها یک قسمت از کاره، مهمتر از همه ساخت سیستم خنک سازی مناسبه که مثل 405 و پارس معمولی سالی دوبار واشر نزنه، ساخت سیستم حذف صدا و ارتعاش درست و حسابی، و از همه مهم تر بحث امنیت ماشینی که قراره این قدرت رو داشته باشه، ساخت سیستم ترمزش و … که توی هیچ کدوم از اینا حرفی برای گفتن ندارن.