شیائومی می 13

شیائومی می 13؛ نخستین اطلاعات از پرچم دار جدید Xiaomi منتشر شد

بر اساس نخستین اطلاعات منتشر شده از گوشی پرچمدار شیائومی می 13 – Xiaomi Mi 13، این گوشی به امکانات جذابی مجهز خواهد بود و می‌تواند با بزرگان رقابت کند.

شاید هنوز زود باشد که در خصوص پرچمدار آینده شیائومی صحبت کنیم؛ چرا که آخرین و قدرتمندترین عضو از خانواده پرچمدار کنونی این کمپانی، یعنی شیائومی می 12 اولترا هنوز به طور رسمی به بازار عرضه نشده است! این محصول که به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس مجهز است، قرار است ظرف یک الی دو ماه آینده به طور رسمی روانه بازار شود. بنابراین، شاید در حال حاضر منطقی به نظر نرسد که بخواهیم به بررسی اطلاعات پیرامون Xiaomi Mi 13 بپردازیم.

از طرف دیگر اما نسل بعدی پرچمداران شیائومی نیز در ماه دسامبر رونمایی خواهند شد؛ بنابراین احتمالا فرآیند تولید آن هم اکنون در جریان است. بر این اساس، می‌توان رفته رفته منتظر درز اطلاعات بیشتر از این گوشی پرچمدار بود. در همین راستا روز گذشته یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo جزئیاتی اولیه را پیرامون شیائومی می 13 افشا کرد. در ادامه این متن به بررسی این جزئیات افشا شده خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی احتمالی شیائومی می 13

بر اساس نخستین اطلاعات منتشر شده از نسل بعدی پرچمداران شیائومی، این خانواده در سه مدل مختلف معرفی خواهد شد. از میان آن‌ها، دو گوشی از صفحه نمایش‌هایی بزرگ با رزولوشن 2K بهره برده و به تراشه‌های SM8550 مجهز خواهند بود. همچنین، حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش پرچمدار جدید شیائومی احتمالا بسیار باریک خواهد بود. علاوه بر این، Xiaomi Mi 13 از حفره‌هایی در قسمت بالا و وسط صفحه نمایش بهره می‌برد که احتمالا محل قرار گرفتن دوربین سلفی است.

همچنین، بدنه نسل جدید از پرچمداران شیائومی نسبت به قبل مستحکم‌تر به نظر می‌رسد و در قسمت جلو شاهد نسبت صفحه نمایش به بدنه قابل قبولی هستیم.

اسنپدراگون 8 نسل 2

به نظر می‌رسد منظور منبع افشاکننده این اطلاعات پیرامون شیائومی می 13 از تراشه‌های SM8550، نسل بعدی چیپست‌های پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد. این تراشه با استفاده از فرآیند چهار نانومتری TSMC ساخته شده و همچنان از معماری 1+3+4 بهره خواهد برد. گزارشات پیشین حاکی از عرضه رسمی این تراشه‌ها در پایان سال جاری میلادی بوده‌اند. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که Xiaomi Mi 13 یکی از نخستین محصولات مجهز به این تراشه باشد.

مشخصات فنی Xiaomi Mi 12

برای درک بهتر مشخصات فنی نسل جدید پرچمداران شیائومی بد نیست به طور خلاصه به بررسی نسل کنونی پرچمداران شیائومی بپردازیم. Xiaomi Mi 12 Pro از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند و صفحه نمایشی 6.73 اینچی با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل دارد. همچنین، نسخه پایه می 12 نیز از همین تراشه در کنار یک صفحه نمایش 6.28 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد.

شیائومی می 13

بر اساس این اطلاعات می‌توان حدس زد که نسخه‌های مورد بحث شیائومی می 13 نسخه پایه آن نیستند و احتمالا مشخصات افشا شده، به نسخه Pro تعلق دارند. با این حال احتمال اینکه نسخه اولترا از این محصول هم به همراه سایرین معرفی شود را نیز نمی‌توان کاملا منتفی دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*