پیکاپ کارون

پیکاپ کارون ؛ مشخصات و امکانات محصول جدید سایپا زامیاد در ایران +عکس و ویدیو

پیکاپ کارون به عنوان نسخه دو کابین پادرا پلاس به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید زامیاد آشنا خواهیم شد.

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که زامیاد به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا قصد دارد پیکاپ کارون را در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. پیکاپ کارون در واقع نسخه دو کابین پادرا پلاس بوده که در بازار چین با نام فودای F16 به فروش می‌رسد. در ادامه شما را با مشخصات و امکانات محصول جدید زامیاد آشنا خواهیم کرد.

معرفی پیکاپ کارون

بخش طراحی

پیکاپ کارون

پیکاپ کارون از لحاظ ظاهری به پادرا پلاس شبیه بوده و طراحان برای آن طراحی ساده‌ای را در نظر گرفتند. از این رو می‌توان گفت این پیکاپ جدید زامیاد در بخش ظاهری نمی‌تواند با سایر پیکاپ های چینی بازار ایران به رقابت بپردازد. این خودرو از فرم مکعبی بهره می‌برد و در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های ساده‌ای هستیم که نمای خودروهای قدیمی دهه ۱۹۸۰ میلادی را تداعی می‌کند.

پیکاپ کارون

هنگام ورود به کابین این خودرو نیز با طراحی ساده‌ای مواجه خواهیم شد که نشان می‌دهد طراحان ساده‌ترین و ارزان‌ترین قطعات را برای آن در نظر گرفتند. فرمان این خودرو بدون دکمه‌های کنترلی بوده و طراحان به جای نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای از یک ضبط دیجیتالی ساده استفاده کردند. سبک طراحی داخلی این خودرو نیز به خودروهای دهه ۱۹۸۰ میلادی شباهت دارد. از آنجایی که فاصله محوری پیکاپ کارون و پادرا پلاس در یک سطح قرار دارد، فضای پای سرنشینان عقب این خودرو همچنان محدود خواهد بود.

مشخصات فنی

پیکاپ کارون

پیکاپ کارون علاوه بر بخش طراحی در بخش فنی نیز مشابه پادرا پلاس است. در واقع این خودرو به یک موتور 2.4 لیتری 4G69 مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 94 اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز قدرت تولید شده از این پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این موتور قدیمی اکنون از استاندارد یورو 5 بهره می‌برد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۱۱.۸۹ لیتری را به همراه دارد.

قیمت و رقبا

شرکت زامیاد در پاییز ۱۴۰۰ تولید آزمایشی پیکاپ کارون را آغاز کرد و قصد دارد آن را در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کند. با توجه به این که تیپ فول و دو دیفرانسیل این خودرو در بازار چین با قیمت حدود ۱۳ هزار دلار به فروش می‌رسد، احتمالا این خودرو با قیمت حدود 450 میلیون تومان روانه بازار ایران خواهد شد. از رقبای زامیاد کارون می‌توان به کاپرا 2 بهمن موتور، نیسان پیکاپ و پیکاپ ریچ اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا افتضاح هست به جای اینکه پیشرفت کنیم پسرفت میکنیم

  2. واقعا خجالت داره …