پژو 207 MC دورنگ

نگاهی به مشخصات پژو 207 MC دورنگ و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 جدید

ایران خودرو اخیرا در نمایشگاه خودرو ۱۴۰۱ پژو 207 MC دورنگ و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 جدید را معرفی کرد. در ادامه با مشخصات این دو محصول جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از پژو 207 MC دورنگ و دنا پلاس توربو اتوماتیک L3 جدید پرده برداشت. این دو خودرو نسبت به مدل‌های قبلی خود از لحاظ ظاهری و فنی ارتقا پیدا کردند. در ادامه با مشخصات و امکانات این دو خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات پژو 207 MC دورنگ

پژو 207 MC دورنگ

ظاهر دو رنگ به عنوان مهم‌ترین تغیر تیپ جدید پژو 207 نسبت به قبل محسوب می‌شود. طراحان ایران خودرو بخش‌های مختلفی از پژو 207 MC نظیر سقف، قاب مه شکن نمای جلو، چراغ پلاک عقب، اسپویلر، قاب بالای پلاک، زه بغل، قاب آینه بغل و هواکش روی کاپوت را به رنگ قرمز درآورده‌اند.

همچنین طراحان برای بخش داخلی این خودرو از دو رنگ مشکی و قرمز استفاده کردند. در واقع بخش‌هایی از داشبورد، روکش صندلی‌ها، برخی قطعات رودری، دوخت گردگیر دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی با رنگ قرمز تزئین شده‌اند.

پژو 207 MC دورنگ

پژو ۲۰۷ MC دو رنگ در بخش فنی از یک موتور ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. گفتنی است این پیشرانه ارتقا پیدا کرده و اکنون نسبت به قبل 8 اسب بخار قدرت و 2 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را به تولید می‌رساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

پژو 207 MC دورنگ

این هاچ بک جدید ایران خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین ظرف مدت ۱۲.۶ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پژو ۲۰۷ MC دو رنگ از لحاظ امکانات نسبت به نسخه اتوماتیک تفاوتی ندارد، اما اگر ایران خودرو بخواهد نسخه فول آپشن آن را به بازار عرضه کند، می‌توان انتظار داشت این خودرو به امکاناتی چون شیشه دودی عقب، سنسور نور، سنسور باران، دنده پشت فرمان و سنسور تنظیم باد تایرها مجهز شود.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک L۳

دنا پلاس توربو اتوماتیک L۳

دنا پلاس توربو اتوماتیک در تیپ جدید نسبت به قبل از لحاظ ظاهری تغییراتی را تجربه نکرده است، اما ایران خودرو قصد دارد آن را به همراه آپشن‌های جدیدی به بازار عرضه کند. از امکانات مهم این خودرو می‌توان به سیستم مالتی مدیای به‌روز شده، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایرها، شیشه‌های عقب دودی، سنسور نور و سنسور باران اشاره کرد. همچنین در پنل مرکزی داشبورد دکمه استارت و استاپ نیز نصب شده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک L۳

دنا پلاس توربو اتوماتیک L۳ از یک پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته شرکت DAE نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۸.۱۲ لیتر را به همراه خواهد داشت.

قیمت محصولات جدید ایران خودرو

ایران خودرو در طرح فروش ویژه فروردین ۱۴۰۱ برای پژو ۲۰۷ MC دو رنگ قیمت ۳۱۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان را در نظر گرفت. قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک L۳ در حال حاضر اعلام نشده، اما از آنجایی که دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ با قیمت ۳۹۸ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود، احتمال دارد قیمت تیپ جدید نیز به دلیل افزایش امکانات به ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان برسد.