ال جی تأمین‌کننده دوربین سلفی آیفون ۱۴ اپل

ال جی تأمین‌کننده دوربین سلفی آیفون ۱۴ اپل خواهد بود

اپل در حال کنار گذاشتن شرکای چینی خودش است و در تازه‌ترین اقدام، تولید دوربین سلفی آیفون ۱۴ را به شرکت کره‌ای ال جی اینوتک سپرده است.

آنطور که شنیده می‌شود اپل می‌خواهد وابستگی خودش به شرکت‌های چینی را کاهش دهد. یکی از جدیدترین اخباری که در این ارتباط شنیده‌ایم، جایگزین شدن شرکت ال جی اینوتک به عنوان تأمین‌کننده دوربین سلفی آیفون ۱۴ به جای شرکت‌های چینی است. این نخستین باری است که اپل از یک تأمین‌کننده چینی برای ساخت قطعات داخلی آیفون استفاده خواهد کرد.

به گزارش Korean IT News، اپل این خبر را به شرکای تجاری اصلی خودش اعلام کرده است. پیش از این اپل قصد داشت از دوربین‌های سلفی ال جی اینوتک روی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ استفاده کند، اما مشکلات کیفی از سوی تولیدکنندگان دوربین چینی باعث شده تا آن‌ها زودتر چنین تصمیمی را عملی کنند.

در این گزارش آمده است:

در واقع شرکت‌های چینی و کمپانی ژاپنی Sharp، تأمین‌کنندگان اصلی دوربین سلفی آیفون هستند. دوربین سلفی یک سوم دوربین پشتی قیمت دارد. اما صنعت قطعه‌سازی کره جنوبی تلاش کرده تا وارد زنجیره تأمین دوربین پشتی آیفون شود.

رسانه کره‌ای IT News گزارش می‌کند که قیمت تمام شده هر واحد دوربین سلفی آیفون ۱۴ سه برابر مدل‌های پیشین شده است که علت آن پیشرفت در عملکرد و مجهز شدنش به قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار است. ال جی اینوتک در حال حاضر دوربین‌های پشتی اصلی را برای اپل تأمین می‌کند و بازار دوربین سلفی را با شرکت ژاپنی شارپ تقسیم خواهد کرد.

این نشریه در ادامه توضیح می‌دهد که چرا اپل می‌خواهد از دوربین سلفی LG Innotek برای آیفون ۱۴ خودش استفاده کند:

ال جی اینوتک سود چشم‌گیری از این همکاری به دست خواهد آورد. آن‌ها به عنوان تأمین‌کننده کلیدی دوربین پشتی، به دنبال آن هستند که تأمین کننده اصلی دوربین سلفی گوشی‌های آیفون نی باشند. انتظار می‌رود تنها با تولید دوربین‌های سلفی اعضای این خانواده، ال جی اینوتک فروش تریلیونی را تجربه کند.

علاوه بر خود ماژول‌ها، ال جی اینوتک برخی بخش‌های کلیدی اپتیکال مثل OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر، PCB دوربین و محرک‌های درونی آن را هم تولید می‌کند. تا پیش از این، شرکای تجاری ال جی وظیفه تأمین این قطعات را داشتند و در اصل تنها اسمبل آن توسط ال جی انجام می‌شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*