12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

در این مطلب با 12 گجت هوشمند خانگی و با کاربردهایی نامتعارف و جالب که کم‌تر کسی از وجود آنها با خبر است، آشنا می‌شویم.

با نگاهی عمیق‌تر به محیط زندگی خود، درمی‌یابیم که خانه ها دارای دسته‌ای از شبه‌مغزهای کوچک هستند که همگی به صورت جداگانه اما مانند شاخک‌های اختاپوسی که از تیرهای چوبی و دیوار خشک ساخته شده‌اند، با یکدیگر کار می‌کنند. ما هم‌اکنون در بحبوحه تکامل خانه‌های هوشمند و به موازات آن گجت های هوشمند جالب هستیم که در آن همه چیز در اطراف ما داده‌های مربوط به رفتارمان را جمع‌آوری کرده و به دستورات ما گوش می‌دهند، حتی چیزهایی که در نگاه اول کارکرد هوشمندی ندارند.

با اینکه تلویزیون‌ها، ساعت‌ها، لامپ‌ها و بلندگوهای هوشمند تقریبا در اکثر خانه‌های هوشمند رواج دارند، اما دستخوش تغییراتی شده‌اند. سرویس‌های خانه هوشمند مانند Google Home یا Amazon Echo حتی به شما این امکان را می‌دهند تا به‌وسیله اتصال دستگاه‌های خود به یک‌دیگر، روتین‌هایی را ایجاد کنید که از این طریق چراغ‌ها را روشن می‌کنند و اخبار را در لحظاتی پس از بیدار شدن یا عبور از در به شما اطلاع می‌دهند.

اگر می‌خواهید اشتیاق و هیجان روزهای اولیه توسعه خانه های هوشمند که داشتن یک ابزار جدید برای خودنمایی و لذت بردن از آن بود را به تصویر می‌کشید، 12 نمونه از گجت هوشمند جالب برای خانه‌های هوشمند وجود دارند که این امر را محقق خواهند کرد.

12 گجت هوشمند جالب برای خانه هوشمند شما

1- سر دوشی Kohler Moxie

سر دوشی Kohler Moxie

یکی از بخش‌های منزل که احتمالا تمایلی به استفاده از فناوری هوشمند در آن ندارید، حمام است. نگرانی‌ها در مورد امنیت دستگاه‌های هوشمند، خواه ضمانت شده باشد یا خیر، زمانی به عمق جدیدی می‌رسند که در آسیب‌پذیرترین حالت خود و بدون لباس هستید.

خبر خوب این است که سر دوشی Kohler Moxie به هیچ دوربینی مجهز نشده و در عوض، با استفاده از یک بلندگوی بلوتوث ساخت Harmon Kardom، با تلفن یا هر دستگاه دیگری که از این اتصال پشتیبانی کند، ارتباط برقرار کرده تا موسیقی، پادکست یا کتاب‌های صوتی مورد نظر را مستقیما از سر دوشی پخش کند. هم‌چنین اسپیکر به‌وسیله جداسازی از سردوشی، در هر جای دیگر که به صدای بی‌سیم نیاز دارید، قابل حمل، استفاده و شارژ خواهد بود.

باتری این گجت جالب هوشمند، زمان پخشی معادل 9 ساعت را ارائه می‌دهد که بدین ترتیب با هر بار شارژ، قادر خواهید بود تا چندین بار در زیر آن استحمام کنید. هم‌چنین حداکثر دمای این سردوشی به 60 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که نگرانی‌ها در ارتباط با آسیب به بلندگو را مرتفع کرده است.

تنها نقطه ضعف این سردوشی، قابلیت تنظیم آن تنها در یک حالت است؛ بنابراین نمی‌توان جریان آب را تغییر داد و بلندگو نیز بخش قابل توجهی از مرکز را که معمولا برای جریان آب ذخیره می‌شود، به اشغال خود درآورده است. با این وجود، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای لذت بردن از دوش گرفتن، به موسیقی نیاز دارید؛ این گجت جذاب انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

2- قلک Wink Porkfolio

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

قلک‌ها، اولین حساب پس‌انداز اکثر کودکان محسوب می‌شوند که نمونه‌های سفالی آن به قرن‌ها پیش از تاسیس بانک‌های امروزی بازمی‌گردد. با توجه به اینکه قلک ها در قرن‌های اخیر، دستخوش تغییرات خاصی نشده‌اند؛ بنابراین زمان آن فرا رسیده که با فناوری پیشرفته امروزی ترکیب شوند.

قلک خوک شکل Porkfolio از شرکت Wink، با وام گرفتن از طراحی آشنای قلک‌های قدیمی، کمی بازیگوش شده و شکاف سکه را روی شکم خود می‌چرخاند. هم‌چنین ادغام آن با برنامه همراه Wink به آن اجازه می‌دهد تا مقدار مبلغی که در آن قرار می‌دهید را ردیابی و حساب کرده و هم‌چنین با تعیین اهداف مالی یک پرتفوی قلکی را برایتان بسازد! این گجت جذاب هوشمند، قابلیت تشخیص سکه، نیکل و دلار را دارد و هر بار که واریزی را انجام می‌دهید، دماغه آن روشن خواهد شد. با این حال، برخلاف قلک های قدیمی، برای بیرون کشیدن پول خود از آن، نیازی به شکستن قلک نیست.

بهتر از همه، بانک کوچک Porkfolio به حسگرهای داخلی مجهز است که در زمان جابجایی، با ارسال اعلان به لپتاپ یا گوشی هوشمند، شما را از موقعیت خود مطلع می‌سازد.

3- فرش مجهز به ساعت بیدارباش Ruggie

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

همان‌طور که همه ما به لطف نیوتون می‌دانیم، یک جسم ساکن تمایل دارد تا در حال سکون بماند. اگر از ساعت زنگ‌دار روی گوشی خود استفاده می‌کنید، خیلی آسان است که دکمه تعویق را فشار داده یا به طور کلی زنگ ساعت خود را خاموش کنید و در تختخواب بمانید. با این‌حال، اگر می‌خواهید از کار یا قرار خود جا نمانید، ممکن است لازم باشد گزینه دیگری را انتخاب کنید.

ساعت‌های زنگ‌دار هوشمند بسیاری وجود دارند که راه‌های منحصر به فردی را برای شروع روز به شما ارائه خواهند داد. در واقع، می‌توانید استدلال کنید که تلفن یا سرویس خانه هوشمند شما در حال حاضر یک ساعت زنگ‌دار هوشمند است. با این وجود، فرش مجهز به ساعت زنگ‌دار و بیدارباش Ruggie، قابلیتی برای تعویق نداشته و دیگر نمی‌توانید از دست زنگ‌ها در امان مانده و آن را عقب بیاندازید!

بلندگوهای این فرش عملا شما را با صدای 90 تا 120 دسی‌بل از خواب بلند می‌کنند و تا زمانی‌که کاملا از تختخواب خارج نشوید، متوقف نخواهند شد! برای خاموش کردن زنگ آن باید پاهای خود را از روی تشک بلند کرده و بر روی فرش بایستید. با قرار دادن وزن خود بر روی این گجت هوشمند جالب، شمارش معکوسی بین 3 تا 30 ثانیه آغاز می‌شود. اگر پیش از آن پای خود را از روی فرش بردارید، زنگ هشدار دوباره شروع خواهد شد!

هم‌چنین می‌توانید فرش Ruggie خود را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که در هنگام خروج از رختخواب، نقل‌قول‌های انگیزشی، جملات تاکیدی یا چیزهای خنده‌داری را برای تلطیف شرایط خواب‌آلود شما ارائه دهد!

4- گجت هوشمند جالب سنجش کیفیت هوای آمازون

گجت هوشمند جالب سنجش کیفیت هوای آمازون

تقریبا از زمان ابداع اولین فناوری‌های هوشمند، بشر از آن برای ردیابی سلامت خود استفاده کرده است. ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند، گام‌های ما ردیابی می‌کنند، ضربان ما را کنترل کرده و مصرف آب را ثبت می‌کنند. آنها هم‌چنین با جمع‌آوری داده‌های مربوط به ورزش ما، سلامت و تندرستی را رصد می‌کنند. همه اینها اطلاعات مفیدی هستند، اما در مورد هوایی که تنفس می‌کنیم چطور؟ یکی از بزرگ‌ترین خطرات سلامتی که با آن روبرو هستیم، تنفس هوای آلوده بوده که آمازون برای آن چاره‌ای اندیشیده است.

مانیتور سنجش کیفیت هوای آمازون، با بررسی مداوم محیط زندگی شما، از یک LED رنگی برای نمایش رتبه ایمنی استفاده می‌کند. این گجت هوشمند و جذاب خانگی، با رصد مونوکسید کربن، ذرات و ترکیبات آلی فرار، در صورت آلوده شدن هوای خانه، اعلان‌هایی را به تبلت یا تلفن شما ارسال خواهد کرد. هم‌چنین این دستگاه با ذخیره‌سازی داده‌ها و بازخوانی‌های ساعتی، هفنگی یا ماهانه، در مورد روند کیفیت هوای محیط زندگی شما در طول زمان خبر می‌دهد.

البته این مانیتور صرفا برای پایش و گزارش کیفیت هوا عمل می‌کند و نمی‌توان از آن به عنوان وسیله‌ای برای تصفیه هوا استفاده کرد. با این‌حال، اگر نیاز به وجود چنین دستگاهی برای پاک‌سازی هوا باشد، این گجت شما را در جریان قرار می‌دهد.

5- دستگاه پخت و پز هوشمند Anova Sous

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

تبدیل شدن به یک سرآشپز ماهر، به سال‌ها آموزش، تمرین و صبر نیاز دارد تا بتوانید بدین وسیله، به غذای خود مراقبت و توجه لازم را منتقل کنید. اگر از این خصوصیات برخوردار نیستید، گجت پخت و پز Anova می‌تواند خلا موجود را پر کند.

دستگاه پخت‌وپز هوشمند Sous Vide شامل قرار دادن غذا در کیسه خلا و سپس پختن آن در دمای دقیق طی مدت زمان طولانی در حمام آب است. اگر از اجاق‌های سنتی برقی یا گازی استفاده می‌کنید، این کار نیازمند نظارت دائمی دما و تنظیم گرما از سوی شما خواهد بود. با این‌حال، گجت Anova قادر است تا تمام کارهای سخت و سنگین را برای شما انجام دهد.

با استفاده از دکمه‌های بالای دستگاه یا برنامه همراه، می‌توانید دما و زمان پخت را تنظیم کنید. المنت حرارتی از جنس فولاد ضدزنگ نیز می‌تواند تا 8 لیتر آب در دقیقه را به گردش درآورد و دمای ثابتی را برای مدت زمان پخت با دقت 0.1 درجه سانتی‌گراد فراهم و حفظ کند.

این برنامه در اپ استور یا گوگل پلی برای استفاده قابل دریافت است، هم‌چنین به وسیله دسترسی به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های آشپزی از این طریق، حتی افراد ناآشنا نیز به آشپزهایی با اعتماد به نفس تبدیل می‌شوند.

6- گجت هوشمند خواب Ghost

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

خواب با کیفیت برای سلامت جسم و روح بسیار مهم است و گجت هوشمند خواب Ghost SmartBed می‌تواند شما را در این مسیر هدایت کند. اگرچه این تشک با برچسب قیمت 12 هزار دلاری خود، هزینه‌ای در حد یک خودروی دست دوم خواهد داشت!

در ازای پرداخت این مبلغ قابل توجه، یک تشک بسیار جالب دریافت خواهید کرد. با برخورداری از هفت لایه، در اطراف محفظه‌های هوای قابل تنظیم، این گجت هوشمند جالب به طور خودکار با نیازهای شما منطبق شده و در عین حال راحتی فوم مموری را برای شما به ارمغان بیاورد. در هر طرف تشک، دو هزار حسگر بیومتریک تجهیز شده که با تمرکز به نحوه خواب شما، فشار را در صورت نیاز تنظیم می‌کند که با استفاده از محفظه‌های هوای برقی، با توجه به موقعیت خواب شما باز و بسته خواهند شد.

با استفاده از برنامه خواب GhostBed، می‌توانید میزان سفتی و حساسیت ایده‌آل خود را برای هر طرف تخت تنظیم کنید. هم‌چنین به‌طور خودکار اطلاعات مربوط به نحوه خواب، از جمله دوره‌های بی‌قراری، وضعیت خواب، خواب REM و تنفس در دقیقه را ردیابی می‌کند تا شما را از امتیاز خواب سفارشی بهره‌مند کند.

این تشک در سایزهای متنوعی قابل خریداری است و ضمانت 25 ساله آن از دوامی بلندمدت خبر می‌دهد.

7- توالت هوشمند Numi 2.0

توالت هوشمند Numi 2.0

توالت هوشمند Numi 2.0 این امکان را می‌دهد تا دمای صندلی خود را تنظیم کرده و هم‌چنین فشار و دمای آب را برای پاک‌سازی و خشک کردن تعیین کنید. این گجت در واقع مانند یک کارواش اتوماتیک برای بدن شما قابل استفاده است.

علاوه بر این، Numi 2.0 با پشتیبانی از سرویس الکسای آمازون، این امکان را فراهم کرده تا تمام تنظیمات خود را با دستورات صوتی کنترل کنید. گزینه‌های شخصی‌سازی این گجت به اینجا ختم نمی‌شود. این توالت هوشمند آینده‌نگر هم‌چنین می‌تواند نور محیطی را افزایش دهد، موسیقی پخش کند و پروفایل‌های متمایزی را برای هر یک از اعضای خانواده شما ذخیره کند.

اگر این قابلیت‌ها نیز برای شما به اندازه کافی هوشمند نیست، دانشمندان استنفورد در حال بر روی توالتی هستند که دفعات شما را تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال نشانگرهای احتمالی بیماری می‌گردند!

8- مسواک هوشمند Colgate Hum

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

یک مسواک، تکه‌ای از پلاستیک یا چوب است که در انتهای آن یک برس قرار دارد. بنابراین در نگاه اول، هوشمندسازی این وسیله بعید به‌نظر می‌رسد، اما ظاهرا اشتباه می‌کنیم!

مسواک هوشمند Colgate Hum از ویژگی اتصال بلوتوث و یک برنامه همراه استفاده می‌کند تا به شما اطلاعاتی در مورد عادات مسواک زدنتان را ارائه دهد. بدین وسیله می‌توانید بر دندان‌های خود تا حد ممکن در فواصل زمانی بین مراجعه به دندانپزشک نظارت کنید.

هنگامی‌که برنامه اختصاصی این گجت جالب و هوشمند خانگی را از فروشگاه گوگ یا اپل دانلود کردید، تعداد دفعات مسواک زدن و مدت زمان آن ردیابی شده و هم‌چنین به شما می‌گوید که به اندازه کافی خوب مسواک نمی‌زنید. اگر به کمک یا تشویق نیاز دارید، این برنامه هم‌چنین راهنمای صحیح مسواک زدن را ارائه خواهد داد. این گجت با پشتیبانی از الکسای آمازون، در هنگام نیاز به تعویض سر مسواک، شما را باخبر می‌کند.

9- توستر هوشمند InstaGLO R180

توستر هوشمند InstaGLO R180

بسیاری از ما در حالی‌که برای خوردن صبحانه عجله داریم، با نان تست سوخته درون تستر مواجه می‌شویم. با اینکه قرن‌ها از گرم کردن تکه‌ای از نان بر روی شعله فاصله گرفتیم، اما سوزاندن نان تست هم‌چنان یک مشکل متداول محسوب می‌شود. با این حال، توستر انقلابی InstaGLO R180 راه‌حلی هوشمند را برای این مسئله ارائه می‌دهد.

با چند ضربه بر روی صفحه لمسی این توستر، می‌توانید نان مورد نظر خود را انتخاب کنید که شامل گزینه‌هایی نظیر نان، کلوچه انگلیسی، نان شیرینی، وافل یا خمیر تست است. هم‌چنین با انتخاب سطح برشته شدن مورد نظرتان، می‌توانید حالاتی مانند گرم کردن نان پخته، منجمد یا تازه را انتخاب کنید.

توستر هوشمند InstaGLO به جای گرم کردن ساده برای مدت زمان از پیش تعیین شده، از الگوریتمی برای تنظیم گرما بر اساس انتخاب‌های شما و رسیدن به سطح بهینه برشته شدن استفاده کند. هم‌چنین این گجت هوشمند برای یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رایج در توسترها که سینی خرده نان است، راه‌حلی را ارائه می‌دهد. بدین صورت که در هنگام نیاز به تخلیه سینی، با صدور هشدار و اعلان، کاربر باخبر خواهد شد.

10- چنگال هوشمند HAPIfork

12 گجت هوشمند جالب که کمتر کسی از وجود آنها با خبر است

چنگال‌ها، ابزارهایی هستند که در لیست کوتاه اختراعات کامل و بی‌نقص دنیا قرار دارند. آنها با وزن سبک خود، به راحتی در دست جای می‌گیرند و به طور قابل اعتمادی تکه‌های غذا را برداشته و به دهان شما منتقل می‌کنند. اما این وسیله چگونه ممکن است بهبود یابد؟ پاسخ در اضافه کردن برخی عناصر الکترونیکی خلاصه شده است!

هدف این چنگال هوشمند متصل به بلوتوث این است که به شما کمک کند تا به وسیله ارتقای عادات غذایی خود، تا حد زیادی آهسته‌تر غذا بخورید. به گفته HAPIfork، خوردن سریع غذا باعث هضم ضعیف‌تر و مشکلات بالقوه گوارشی خواهد شد. آنها هم‌چنین ظروف غذاخوری جالبی را برای کاهش زمان میان‌وعده طراحی کرده‌اند.

چنگال هوشمند این شرکت سرعت غذا خوردن شما را ردیابی کرده و با یک سری از چراغ‌ها و لرزش‌های چشمک‌زن به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی بیش از حد سریع غذا‌ می‌خورید. این گجت هم‌چنین اطلاعات مربوط به عادات غذایی شما را جمع‌آوری کرده و آنها را به یک برنامه همراه ارسال می‌کند. با قرار دادن گوشی خود بر روی میز، برنامه به شما می‌گوید چقدر طول کشیده تا یک وعده غذایی را به صورت کامل بخورید، هم‌چنین تعداد لقمه‌ها یا سرویس‌های چنگالی که استفاده کردید و مدت زمان میان لقمه‌ها را به شما اعلام می‌کند تا از زمان مناسب برای خوردن لقمه‌های بعدی مطلع شوید.

11- چتر هوشمند کیشا، یک گجت هوشمند جالب برای مواقع خاص

چتر هوشمند کیشا

چتر یکی از آن اختراعاتی است که تنها در برخی شرایط آب‌وهوایی کاربرد دارند. از آنجایی که این وسیله کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد فراموشی واقع می‌شوند. بنابراین در بسیاری از اوقات در هنگام لزوم، فراموش می‌کنید که آنها را بیرون بیاورید.

چتر هوشمند کیشا یک گجت هوشمند جالب برای یک مشکل خاص است. کیشا به عنوان آخرین چتری که به آن نیاز خواهید داشت، با تلفن یا تبلت شما همگام‌سازی شده و در صورت فراموشی آن، با ارسال موقعیت شما را باخبر می‌کند. هم‌چنین چراغی در داخل این چتر تعبیه شده که اگر بیش از 10 تا 20 متر از آن فاصله بگیرید، اعلانی را به شما ارسال خواهد کرد. هم‌چنین با تعریف یک مکان امن در خانه یا محل کار شما، در هنگام گرفتن فاصله از هشدارهای غیرضروری جلوگیری خواهد شد.

علاوه بر موقعیت‌یابی، اپلکیشن همراه Kisha، پیش‌بینی پیشرفته آب‌وهوا و اعلان‌های فشاری را ارائه می‌دهد تا بدین وسیله از لزوم همراه داشتن چتر در طول روز آگاه باشید.

12- دوربین هوشمند سگ Furbo

دوربین هوشمند سگ Furbo

دوربین هوشمند سگ Furbo، می‌تواند به دومین دوست صمیمی حیوان خانگی شما تبدیل شود! این گجت اساسا یک آواتار است که از طریق آن می‌توانید بر سگ خود هنگامی‌که در خانه نیستید، نظارت کرده و با آن تعامل داشته باشید. چه در صورت مراقبت از سگ خود یا زمانی‌که بخواهید بر میان‌وعده‌هایی که سگ شما مصرف می‌کند، نظارت داشته باشید، این دوربین هوشمند کاربرد خواهد داشت.

موقعیت استراتژیک Furbo، یک جفت چشم دوم را از طریق دوربین داخلی آن به حیوان خانگی می‌دهد. میتوانید از آن برای تماشای ویدیوهای زنده استفاده کنید یا هشدارهایی را تنظیم کنید تا شما را از فعالیت یا پارس بیش از حد سگتان مطلع کنند. هم‌چنین می‌توانید با تنظیم این دوربین، سگتان را به گرفتن سلفی دعوت کنید!

بلندگوهای تعبیه شده بر روی دوربین، به شما امکان می‌دهند با سگ خود صحبت کنید و به او یادآوری کنید که دوستش دارید، حتی اگر نمی‌توانید در کنارش باشید. این دوربین حتی می‌تواند با دادن خوراکی به سگ شما، به او جایزه و پاداش دهد. هوش مصنوعی Furbo فراتر از یک دوربین مجهز به حسگر حرکتی، به مشاهده و یادگیری رفتار سگ شما در طول روز پرداخته تا از ارسال‌ هشدارهای اشتباه خودداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*