جشن 15 سالگی گوگل مپ

جشن 15 سالگی گوگل مپ با دو اتفاق هیجان انگیز همراه شد

همزمان با جشن 15 سالگی گوگل مپ، ویژگی «نمای خیابان» و چند قابلیت جدید دیگر به سرویس مسیریابی محبوب Google Maps اضافه خواهد شد.

کمپانی گوگل امروز به طور رسمی اعلام کرد که به مناسبت جشن 15 سالگی گوگل مپ، ویژگی “Street View” (نمای خیابان) همراه چند ویژگی دیگر به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد. اولین مورد یک قابلیت جدید است که با عرضه برای دو پلتفرم iOS و اندروید، تصاویر تاریخی نمای خیابان را در تلفن شما نمایش خواهد داد. دومین ارتقا نیز یک دوربین جدید و قابل حمل است که برای افزایش سهولت در ثبت تصاویر برای این سرویس کاربرد دارد.

از سال 2014، استفاده از ویژگی نمای خیابان برای مشاهده چگونگی تغییر مکان در طول سال‌ها از طریق نسخه دسکتاپ Google Maps در دسترس بوده است. اما اکنون، اپلیکیشن‌های iOS و اندروید این سرویس نیز به چنین قابلیتی مجهز خواهند شد. بدین ترتیب، وقتی در حالت نمای خیابان هستید، با ضربه زدن روی هر نقطه از صفحه به آن دسترسی پیدا می‌کنید و سپس با انتخاب گزینه “See More Dates” تصاویر تاریخی یک مکان قابل نمایش خواهند بود. طبق ادعای گوگل، این ویژگی تصاویری را که از زمان راه‌اندازی سرویس Street View در سال 2007 در مکان‌های قابل دسترس ثبت شده‌اند، نشان می‌دهد.

جشن 15 سالگی گوگل مپ

دوربین جدید و قابل حمل گوگل

دومین اعلامیه‌ای که گوگل به مناسبت سالگرد Street View و هم‌چنین جشن 15 سالگی گوگل مپ اعلام کرده، معرفی یک دوربین جدید و قابل حمل برای ثبت تصاویر 360 درجه است. در حال حاضر، غول جستجو از ماشین‌های اختصاصی و کوله‌پشتی‌های مجهز به دوربین بزرگ به نام “Trekkers” برای عکاسی در جهان استفاده می‌کند. اکنون، دوربین جدید گوگل تمامی این قابلیت‌ها را در دستگاهی با وزن کمتر از 7 کیلوگرم ذخیره کرده است.

این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده که ثبت تصاویر نمای خیابان در سراسر جهان را برای گوگل آسان‌تر می‌کند و این امکان را فراهم کرده که به‌روزرسانی‌های مکرر را دریافت کند. برای مثال، به جای پرداخت هزینه برای حمل‌ونقل خودروهای مجهز به دوربین، گوگل به سادگی می‌تواند دوربین جدید خود را در یک وسیله نقلیه موجود تعبیه کند.

با توجه به اینکه داده‌های نمای خیابان قبلا از طریق دوربین‌های حجیم تعبیه شده بر روی ماشین‌های برفی گرفته تا گوندولاهای ونیزی ثبت می‌شد، تصور طیف گسترده‌تری از وسایل نقلیه جدید که گوگل به‌راحتی بتواند دوربین کوچک و جدید خود را بر روی آنها قرار دهد، مطمئنا انجام این فرآیند را آسان‌تر خواهد کرد.

اگرچه گوگل بر قابل حمل بودن دوربین جدید خود تاکید دارد، استیومن سیلورمن، رئیس تیم سخت‌افزار Street View می‌گوید که عکس‌های پانوراما نیز در دوربین جدید دستخوش ارتقا شده‌اند.

سیلورمن در این باره می‌گوید:

در دوربین جدید حسگرها کیفیت‌ بالاتری دارند و از نسبت سیگنال به نویز پایین‌تری برخوردار هستند که به افزایش وضوح تصویر کمک می‌کند.

در این سری، هفت سنسور دوربین، نماهای پانوراما را مانند قبل با وضوح 140 مگاپیکسل را ثبت می‌کنند. اگرچه در این نسل حسگرهای لیدار به‌طور پیش‌فرض تعبیه نشده، اما سیلورمن متعقد است که این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده که در مواقع ضروری قابل شخصی سازی و اضافه کردن سنسورها باشد.

جشن 15 سالگی گوگل مپ با دو اتفاق هیجان انگیز همراه شد

دوربین جدید گوگل به راحتی بر روی انواع خودروی سواری قابل استفاده است

نمای خیابان در گوگل مپ، یک ویژگی بسیار مفید و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود. اما برای گوگل، داشتن دوربین‌های کوچک و قابل حملی که در خیابان‌ها پرسه میزنند نیز راهی مفید برای بهبود داده‌های نقشه این شرکت است. از تصاویر نمای خیابان برای افزودن مشاغل تازه افتتاح شده به Google Maps، بهبود اطلاعات مربوط به ساعات کاری مشاغل و ارائه اطلاعات محدودیت سرعت در جاده‌ها استفاده می‌شود.

سیلورمن در نهایت گفت که دوربین جدید گوگل، سال آینده با قابلیت استفاده بر روی خودروهای موجود عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*