ویروس سرطان کش

ویروس سرطان کش ، برای درمان سرطان به یک بیمار تزریق شد

ویروس سرطان کش که آزمایش‌های آن برای درمان سرطان در حیوانات موفقیت‌آمیز بود، برای نخستین بار به یک بیمار انسانی تزریق شد.

محققان ویروس سرطان کش Vaxinia را به کمک مهندسی ژنتیک به گونه‌ای طراحی کردند تا علاوه بر مبتلا کردن سلول‌های سرطان و جلوگیری از تکثیر آنها، از آسیب به سلول‌های سالم نیز جلوگیری کند. این ویروس هنگام آزمایش روی حیوانات توانست تومورهای سرطان کولون، ریه، سینه، تخمدان و پانکراس را به میزان چشمگیری کوچک کند که از تاثیر بالای این روش برای درمان سرطان حکایت دارد.

استفاده از ویروس سرطان کش برای درمان سرطان

در حال حاضر درمان‌های ایمنی متعددی برای نابودی انواع سرطان وجود دارد، اما در بسیاری از مواقع بیماری مجددا در فرد مبتلا عود می‌کند. همچنین بدن فرد نیز به مرور زمان نسبت به درمان‌ها واکنشی نشان نداده یا نسبت به درمان مقاوم می‌شود. در همین راستا ویروس سرطان کش Vaxinia به گونه‌ای توسعه پیدا کرده که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بیمار و همچنین افزایش سطح پروتئینی PD-L1 در تومورها شود. از این رو چنین ویروسی برای درمان سرطان کارایی بیشتری خواهد داشت.

Vaxinia به عنوان یک ویروس سرطان کش محسوب می‌شود که در طبیعت نیز یافت می‌شود، اما محققان شرکت Imugene Limited که یک شرکت فعال در حوزه درمان‌های جدید برای فعال‌سازی سیستم ایمنی در مقابل سرطان شناخته می‌شود، این ویروس را برای درمان سرطان به شکل ژنتیکی تغییر داده‌اند. شرکت Imugene Limited قصد دارد Vaxinia را در فاز نخست آزمایش بالینی روی ۱۰۰ بیمار سرطانی با تومورهای پیشرفته در ۱۰ سایت آزمایشی در آمریکا و استرالیا مورد آزمایش قرار دهد.

ویروس سرطان کش

انجام مرحله اول این آزمایش حدود دو سال به طول خواهد انجامید. در این آزمایش دوز کمی از Vaxinia به شکل تزریق مستقیم به تومور یا داخل وریدی به بیماران تزریق خواهد شد. پس از این که ایمنی این درمان در برخی از شرکت‌کنندگان تایید شد، برای آنها داروی پمبرولیزومب تجویز خواهد شد که قادر است توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با سلول‌های سرطان‌زا را افزایش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*