سیاره هایی جدید برای سکونت

سازمان فضایی چین به شدت دنبال یافتن سیاره هایی جدید برای سکونت انسان است

چین برای یافتن سیاره هایی جدید برای سکونت انسان در خارج از منظومه شمسی یک پروژه فضایی ویژه را در نظر گرفت.

دانشمندان چینی برای یافتن سیارات قابل سکونت مشابه زمین در خارج از منظومه شمسی یک پروژه فضایی با نام CHES را در نظر گرفتند. در این پروژه سیارات قابل سکونت مشابه زمین توسط تلسکوپ‌های فضایی در فاصله 32 سال نوری از زمین شناسایی خواهند شد. اگر چین پروژه CHES را به انجام برساند، این پروژه به اولین ماموریت فضایی تبدیل خواهد شد که به شکل ویژه برای یافتن سیارات قابل سکونت در اطراف ستارگان مشابه خورشید در نظر گرفته شده است.

چین به دنبال یافتن سیاره هایی جدید برای سکونت

یافتن سیارات قابل سکونت خارج از منظومه شمسی مشابه زمین به عنوان یکی از تحقیقات بنیادی در علم نجوم محسوب می‌شود. پروژه CHES که مخفف عبارت Closeby Habitable Exoplanet Survey است قصد دارد به پرسش‌هایی مانند این پاسخ دهد که آیا انسان در جهان تنهاست؟ چگونه سیارات قابل سکونت می‌شوند؟

جی جیانگ هویی، استاد محقق از رصدخانه کوه بنفش آکادمی علوم چین که به عنوان محقق اصلی پروژه CHES نیز شناخته می‌شود عنوان کرد تا به امروز محققان موفق به کشف و تایید 5 هزار سیاره فراخورشیدی شدند، اما فاصله بسیاری از آنها تا زمین به صدها میلیون سال نوری می‌رسد. وی افزود به واسطه این پروژه می‌توان در خصوص شکل‌گیری و تکامل زمین و منظومه شمسی به درک عمیق‌تری رسید. همچنین این پروژه کمک بزرگی برای تحقیقات علمی پیشرفته نظیر ماده تاریک و سیاهچاله‌ها نیز خواهد بود.

سیاره هایی جدید برای سکونت

چین در پروژه CHES قصد دارد ۱۰۰ ستاره مشابه خورشید را در فاصله 32 سال نوری از زمین به مدت طولانی مورد رصد قرار دهد. محققان امیدوارند طی این پروژه 50 سیاره مشابه زمین یا ابرزمین با جرم حدود ۱۰ برابر سیاره ما را کشف کنند. همچنین این پروژه در مورد تعداد جرم‌های واقعی سیاره و مدارهای سه‌بعدی این سیارات نیز بررسی گسترده‌ای را به انجام خواهد رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اَللَّهُمَّ عَظُمَ سُلْطانُکَ وَ عَلا مَكانُکَ وَ خَفِيَ مَكْرُکَ وَ ظَهَرَ أَمْرُکَ وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ وَ لا يُمْكِنُ الْفِرارُ مِنْ حُكومَتِکَ …
    خدایا پادشاهیت سترگ و جایگاهت والا و ترفندت نهان و فرمانت پیدا و زبردستیت چیره و نیرویت پویاست و نمی‌شود از قلمروت گریخت.

  2. [دعاء کمیل]: اَللَّهُمَّ عَظُمَ سُلْطانُکَ وَ عَلا مَكانُکَ وَ خَفِيَ مَكْرُکَ وَ ظَهَرَ أَمْرُکَ وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ وَ لا يُمْكِنُ الْفِرارُ مِنْ حُكومَتِکَ …
    خدایا پادشاهیت سترگ و جایگاهت والا و ترفندت نهان و فرمانت پیدا و خشمت چیره و نیرویت پویاست و نمی‌شود از قلمروت گریخت.

    … لا إلٰهَ إلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ وَ بِحَمْدِکَ ظَلَمْتُ نَفْسي.
    خدایی جز تو نیست؛ ستایش و سپاس تو راست. به خودم ستم نمودم.
    و السلام