عجیب ترین ماشین جیمز باند

عجیب ترین ماشین جیمز باند به مناسبت 60 سالگی مامور 007 به نمایش گذاشته شد

این خودروی موک نسخه ویژه 60 سالگی فیلم مامور 007، گزینه‌ای متفاوت از استون مارتین های جیمز باند است و شاید حتی عجیب ترین ماشین او باشد.

مامور 007 همیشه به خودروهای پر زرق و برق خصوصاً استون مارتین‌های خود شهرت داشته، اما موک (Moke) بی‌شک معمولی‌ترین و عجیب ترین ماشین جیمز باند بوده است. حالا موک به مناسبت گذشت 60 سال از اکران اولین فیلم مامور 007 یک نسخه ویژه از این خودرو ارائه داده است. این شرکت پیش‌تر در سال 2021 هم با عرضه خودرویی الهام‌گرفته از خودروی موک فیلم «زندگی کن و بگذار بمیرند» (Live and Let Die) به این سری فیلم معروف ادای احترام کرده بود.

معرفی عجیب ترین ماشین جیمز باند

عجیب ترین ماشین جیمز باند

خودروی موک در ابتدا بازار نظامی را هدف قرار داده بود، ولی پس از شکست در جذب مشتری، در تلویزیون و سینما به شهرت دست پیدا کرد و به رقیب محبوبی برای ماشین ساحلی تبدیل شد. موک از همان ابتدا در فیلم‌های متعددی از جیمز باند حضور پیدا کرده است که از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «فقط دو بار زندگی می‌کنید» (You Only Live Twice) محصول 1967، «زندگی کن و بگذار بمیرند» (Live and Let Die) محصول 1973، «جاسوسی که دوستم داشت» (The Spy Who Loved Me) محصول 1977 و «مونریکر» (Moonraker) محصول 1979 اشاره کرد.

فضای داخلی موک نسخه ویژه 60 سالگی جیمز باند

خودروی تفریحی موک را می‌توان پایه‌ترین خودروی ممکن دانست، اما نسخه ویژه 60 سالگی جیمز باند از قابلیت‌های بروز جالب توجهی برخوردار شده است. رنگ آبی نفتی بدنه، رینگ‌های مشکی، سقف Tan Bimini و لاستیک زاپاس در قسمت عقب با طرح 007 روی کاور، ویژگی‌های برجسته نمای بیرونی این خودرو هستند.

فضای داخلی موک نسخه ویژه 60 سالگی جیمز باند

در فضای داخلی نسخه ویژه ماشین جیمز باند، فرمان و دسته دنده ظریف چوبی، داشبورد چوبی با نام «درخت انبه»، دوربین دنده عقب و سیستم صوتی بلوتوث به کار رفته است. زیر کاپوت نیز یک پیشرانه تمام الکتریکی با حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت قرار دارد که شعاع حرکتی 64 کیلومتری را با خود به دنبال می‌آورد. در نهایت باید گفت که این خودرو 28,975 دلار قیمت دارد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره عجیب ترین ماشین جیمز باند چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*