پرچمدار HTC

رونمایی از پرچمدار جدید HTC باز هم به تعویق افتاد

قرار بود پس از چند سال، اچ تی سی در ماه آوریل از یک گوشی رده بالا رونمایی کند؛ اما حالا که ماه مه رو به اتمام است، هنوز خبری از پرچمدار جدید HTC نیست.

زمانی بود که اچ تی سی مانند ستاره‌ای در آسمان صنعت موبایل، می‌درخشید. این شرکت تایوانی با گوشی‌های محشری چون Touch Diamond ، Nexus One و HTC One (M7)، توجهات زیادی را به خود جلب کرد؛ اما گویی به یکباره، ریشه نوآوری کمپانی خشکید. حالا مدت‌هاست که HTC جایگاه شایسته‌ای در بازار گوشی های هوشمند ندارد و آمدن پرچمدار جدید هم مدام به تعویق می‌افتد.

این اواخر، اچ تی سی خود را درگیر تولیدات غیر متداولی همچون دو گوشی مبتنی بر بلاک چین، اگزودوس 1 و اگزودوس 2 کرد؛ ایده‌ای که شاید متعلق به آینده باشد، چون فعلا جواب نداده است.

اچ تی سی اگزودوس

گوشی بلاک‌چین htc exodus حضور موفقی در بازار نداشت

در تقلا برای بازیابی موفقیت‌های گذشته، این کمپانی در سال جاری از تولید یک گوشی اندرویدی رده بالا خبر داد؛ نخستین پرچمدار از سال 2018 که +HTC U12 معرفی شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره پرچمدار جدید HTC 

بر اساس گزارش‌ها، پرچمدار جدید مبتنی بر متاورس خواهد بود؛ اما این می‌تواند هر معنایی داشته باشد. مثلا شاید ارتباطی بین گوشی رده بالای HTC با هدست Vive Flow VR برقرار باشد؛ یا اینکه از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) پشتیبانی کند.

به هر حال، کمپانی اچ تی سی با خلاقیت بیگانه نیست و می‌توان گفت اوج هنر آن، سال 2014 در HTC One (M8) متبلور شد. درباره گوشی هوشمندی صحبت می‌کنیم که طراحی چشمگیری داشت و مجهز به یک مجموعه دوربین دوگانه برای ایجاد افکت بوکه در تصاویر پرتره بود. وجود یک جفت اسپیکر BoomSound در جلو نیز، امتیاز ویژه‌ای برای کاربران آن محسوب می‌شد.

اما مدت‌هاست که از اچ تی سی چیزی به یاد نداریم؛ جز تولیدات شکست خورده و وضعیت قرمز در گزارش‌های مالی!

برای اینکه از وخامت اوضاع مطلع شوید، همین بس که فروش محصولات کمپانی در ماه آوریل، فقط 7 میلیون دلار بود؛ بدترین آمار ماهیانه‌ که از سال 2002 ثبت شده است. شاید رونمایی از یک پرچمدار در آوریل، می‌توانست کمی اوضاع را بهتر کند؛ اما مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا، این رویداد را تا زمان نامعلومی عقب انداخته است.

با وجود این، هنوز برخی علاقه‌مندان به بازگشت قطار موفقیت‌های HTC روی ریل، امیدوار هستند؛ حتی اگر لازم باشد برای ملاقات با پرچمدار جدید، بیشتر انتظار بکشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی الان من HTC One m8 هنوز ازش راضیم HTC واقعا عالی بود اما به کجا رسید 😔